Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#752036
Tja...Ziggy is weer loops en ze is wat timide en niet helemaal zichzelf.
Ik vind dat sneu voor haar....aankomende zaterdag gaan we namelijk een weekje op vakantie. Dan is het de bedoeling lekker te gaan wandelen en ik weet nu al dat Ziggy dan liever, samen met haar "donderwolkje" op de bank blijft liggen ::) Is er niet iets wat ik haar zou kunnen geven zodat ze wat vrolijker door deze periode heen komt?!
Door zurca
#753027
Opzich hoort het er natuurlijk gewoon bij...Vorige keer heb ik er ook niets aan gedaan. Maar omdat we nu op vakantie gaan, en veel gaan wandelen, is het wel leuk om een iets enthousiaste hond mee wandelen te nemen ipv eentje die een paar meter achter je loopt te sjokken ::) ;)
Maargoed...ik zal eens kijken voor Borage olie en eens op internet kijken naar Bach Bloesem, bedankt voor de tips ;)
En anders...ach dan zien we wel, dan maar wandelen met "donderwolkje" ;)
Door Femke
#755006
K@rin schreef: hoe kom je op borage olie ?
wat voor een effect kan dat op de loopsheid hebben ?
ik denk dat Lizzy doelt op de grote hoeveelheid gammalinoleenzuur die borageolie bevat:

Gammalinoleenzuur is nodig om in het lichaam de productie van prostaglandine te stimuleren. Het betreft een hormoonachtige stof die een aantal lichaamsfuncties regelen zoals de menstruatie cyclus, bloedcoagulatie en bloeddruk en helpt ook bij het behouden van een gezonde huid. GLA wordt in ons lichaam op een natuurlijke manier geproduceerd door vetstoffen uit een evenwichtig dieet. Een constante hoeveelheid GLA is vereist om de aanmaak van prostaglandine in het lichaam te bevorderen. Bij sommige vrouwen is deze aanmaak te laag en in bepaalde gevallen is een aanvulling met een natuurlijk supplement de doeltreffende oplossing.
Door Lizzy
#755008
Yep, om deze reden inderdaad Femke. Nou mag je een vrouw natuurlijk niet vergelijken met een teefje, maar de olie lijkt ook bij sommige teefjes heel goed te werken in deze periode.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door