Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MauriceF
#752000
Beste forummers,

Mijn hond heeft vannacht al zijn voer overgegeven en heeft daarbij ook al 1,5 dag diaree. Ik ben nu ongeveer 3 weken over op KVV. Het is puur het voer wat hij eruit heeft gegooid.

Ik ben bang dat hij gewoon iets verkeerds binnen heeft gekregen met zwemmen. Heb hem vanavond geen eten gegeven omdat hij zich niet fit voordeed.

Kan je hem nou beter op zo'n moment wel of geen eten geven. Met het overgeven en diaree is even afwachten, in die drie weken heeft hij het overigens prima gedaan.
Door Mevroi Kruim
#752072
Ik geef geen eten tenzij de hond er heel hard om vraagt en hij verder geen zieke indruk maakt.
Eens een dag of twee dagen diarree vind ik geen reden voor paniek, ik wordt pas zorgelijk als het er een aantal dagen echt uitspuit en de hond sloom en lusteloos wordt. Gecombineerd met helemaal geen eten binnenhouden wordt ik eerder ongerust, dan droogt de hond erg snel uit. Maar dat merk je dan ook wel, dan zijn ze echt ziekjes.
Met een pup sta ik beduidend eerder bij de dierenarts op de stoep.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#752075
Op zo'n moment voer ik ook niks. Ik zou het even 24 uur aanzien, kan best zijn dat hij een virusje o.i.d. heeft opgepikt of dat het vuile water verkeerd is gevallen, of gewoon het warme weer. Zodra je ziet dat de hond echt lamlendig wordt dan zou ik even een stapje richting de da maken.
Je zou al wel vast (maar dat heb je vast niet in huis :-\) Okugest kunnen geven. Homeopatisch middeltje bij misselijkheid en diarree.
Door MauriceF
#752081
Nee dat heb ik inderdaad niet. Hond maakt absoluut geen levenloze indruk en denk inderdaad aan een virus.

Maak me ook nog geen zorgen (alhoewel anders zet je het hier niet ;)) Maar wilde weten of jullie hem doorvoeren.

Bedankt voor de reacties  :)
Door K&D
#752389
Met deze temperaturen zit er hier en daar al blauwalg in het water. Misschien heeft ie daar wat van binnengekregen?
Door MauriceF
#752449
Dat zou inderdaad kunnen omdat het geen groot meer is waar hij heeft gezwommen en het water er dus meer 'stil' staat. Maar testen kan je dat toch niet!
Door MauriceF
#752740
Toch nog even terugkomend op mijn eerdere verhaal.

Vandaag met hem naar het bos geweest en hij was zo fit als een hoentje ondanks dat hij redelijk tranende ogen had. Waardoor hij dus kennelijk ziekjes is.  Vanavond nog geen eten gegeven dus vanaf maandagochtend niks gehad. Ontlasting was nog steeds heel slecht.

Omdat jullie zeiden zolang hij nog drinkt is er niks aan de hand. Hij drinkt ook misschien nog meer dan normaal... maar het komt er na 5 minuten weer net zo hard uit. Dit lijkt mij toch niet echt normaal. Het is geen gal maar echt puur het water wat hij net heeft gedronken wat hij eruit spuugt. Hierdoor krijgt hij dus geen vocht binnen waardoor ik toch neig om de telefoon te pakken en de DA te bellen.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#752807
Wanneer het water er ook direct weer uitkomt zou ik naar de dierenarts gaan. De kans op een infectie die hij niet zelf de baas kan is groot.
Door MauriceF
#752824
Ga ik morgen ook zeker doen!

Is het verstandig om hem wat kleine hoeveelheden eten te geven zoals gekookte rijst met kip of iets dergelijks. Of is dat helemaal niet verstandig omdat hij zijn water zelfs niet binnenhoud?

Of misschien een asperine of iets dergelijks...
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#752841
als hij zelfs zijn water niet binnenhoudt zal hij ook geen rijst ed binnen houden (het zal zijn maag en darmen alleen maar meer irriteren). Ik zou geen eten geven, wel vocht (laat hem drinken; ook al komt het er direct weer uit). Asperine zou ik ook achterwege laten.
Door MauriceF
#752907
Bedankt voor jullie reacties.

Op advies toch even de dierenkliniek gebeld die me aangaven dat het beter was nog even langs te komen.

Ze konden gelukkig niks vinden en denken inderdaad aan een geirriteerde maagwand. Hij heeft een injectie Primperid gehad en tabletten Metoclopramide gekregen. Als het braken/overgeven morgen niet ophoud moet ik terugkomen. Tot die tijd hem goed in de gaten houden. Hopelijk is het morgen allemaal wat rustiger en zal ik even Okugest halen.

Bedankt iedergeval!
Door tieneke
#752911
Verstandig dat je naar de Da bent gegaan zeker als de hond er alles meteen weer uitgooit,beter 1 keer teveel dan te laat.
Het zou makkelijk van het meer kunnen komen,hier heeft Tinus ook eens meerdere dagen het halve bos ondergespoten na een meer- zwempartijtje in zijn uppie...gelukkig houdt zijn zus niet van water...moet er niet aan denken 2 van die spuitende Nollebakkers  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door