Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ZsaZSa
#752602
Vandaag bij Tannetje Koning geweest, om de titer te laten bepalen van Parvo; HCC; en hondenziekte......
Alledrie torenhoog.....dus de eerstkomende jaren.......en misschien wel nooit meer voor hondenziekte en HCC (?) geen entingen voor ZsaZsa

Met Tannetje over de positieve leish titer gehad.....zij is ook niet enthousiast om ZsaZsa Weil te laten enten....was ik ook al niet....dus daar ben ik ook uit....GEEN Weil voor onze ZsaZsa......

Alleen volgend jaar een Rabiës, want die van Spanje was maar voor 1 jaar, maar daar kunnen we gelukkig dit jaar nog wel op naar het buitenland.
Voor hij verloopt zijn wij al weer terug.
Dus dan hoeft het pas volgend jaar een maand voor vertrek....

Voor ZsaZSa zal het dus heeeeeel  :D lang gaan duren voor zij weer een entings-naald ziet.... :o

Nu volgende week de Leish titer nog en nogmaals de lever- nier- en eiwitten....als dat ook goed is....dan zijn wij heeel blij :D ;D
Door tiny
#756065
:D Goed dat je het hebt laten bepalen. Nu weet je het zeker. Weer een hond die niet getreiterd wordt door een arts met een naald.  :groupwave2:
Door ZsaZSa
#758432
ZsaZsa is afgelopen zondag heel ziek geweest....
zomaar onwijze koorts, bijna 41gr. Dus zaten wij zondagavond om half 12 bij de Da.
Die heeft meteen bloed afgenomen en ook meteen om de titer van de leishmania en Erhlichia nogmaals te laten testen.....

De lever- nier-waardes waren goed...Eiwitten ook.
Er zou ook bloed opgestuurd worden voor witte- rode-bloedcellen en de bloedplaatsjes.
En 's maandags moest ik terugkomen en toen is er vocht uit haar (gigantisch) opgezette lymfklier genomen. Dit om te laten onderzoeken of er misschien DNA van de leishmania parasiet in zou zitten (de PCA)

Vandaag belde de DA. alle het bloed is perfekt.
De titers van Leish en Erhlichia waren NEGATIEF!!!!
De reden dat hij daarvoor positief was, (en in Spanje en in oktober hier negatief) kan heel goed door de entingen gekomen zijn........ >:(
Dat is dan een kruis--nogwat (dat woord ben ik even kwijt :D)... en dat is een reactie op de entingen.
Maar doordat ze alle entingen tegelijk gehad had, dus parvo, weil en kennelhoest, kan het zo zijn dat de leish positief aangeeft, terwijl hij dat helemaal niet is. Hij reageert dan positief op de antistoffen van de andere entingen :o
Dat is wat VetMedLab ook zegt....ze kunnen vals positief testen....
Nu is die enting al weer zo veel langer geleden en geeft ie wel goed (dus negatief) aan....
Nu gaan we dus gewoon 2x per jaar een bloedbeeld testen. Als er dan al wat zou zijn, dan zijn we er vrij vlot bij....
Voorlopig zijn we super blij en we maken ons nu ook niet meer zo druk om die uitslag van de PCA (dus dat DNA uit het lymfvocht). Dat is (als het goed is) ook negatief....
Leuk toch........die entingen >:(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#758523
Eeeeh, gefeliciteerd! dat is goed bericht. Geen Leishmania of andere enge ziektes.
Alleen raar van die lymfeknoop, is die alweer aan het slinken?
Door Lizzy
#758653
ZsaZSa schreef: ZsaZsa is afgelopen zondag heel ziek geweest....
zomaar onwijze koorts, bijna 41gr. Dus zaten wij zondagavond om half 12 bij de Da.
Die heeft meteen bloed afgenomen en ook meteen om de titer van de leishmania en Erhlichia nogmaals te laten testen.....

De lever- nier-waardes waren goed...Eiwitten ook.
Er zou ook bloed opgestuurd worden voor witte- rode-bloedcellen en de bloedplaatsjes.
En 's maandags moest ik terugkomen en toen is er vocht uit haar (gigantisch) opgezette lymfklier genomen. Dit om te laten onderzoeken of er misschien DNA van de leishmania parasiet in zou zitten (de PCA)

Vandaag belde de DA. alle het bloed is perfekt.
De titers van Leish en Erhlichia waren NEGATIEF!!!!
De reden dat hij daarvoor positief was, (en in Spanje en in oktober hier negatief) kan heel goed door de entingen gekomen zijn........ >:(
Dat is dan een kruis--nogwat (dat woord ben ik even kwijt :D)... en dat is een reactie op de entingen.
Maar doordat ze alle entingen tegelijk gehad had, dus parvo, weil en kennelhoest, kan het zo zijn dat de leish positief aangeeft, terwijl hij dat helemaal niet is. Hij reageert dan positief op de antistoffen van de andere entingen :o
Dat is wat VetMedLab ook zegt....ze kunnen vals positief testen....
Nu is die enting al weer zo veel langer geleden en geeft ie wel goed (dus negatief) aan....
Nu gaan we dus gewoon 2x per jaar een bloedbeeld testen. Als er dan al wat zou zijn, dan zijn we er vrij vlot bij....
Voorlopig zijn we super blij en we maken ons nu ook niet meer zo druk om die uitslag van de PCA (dus dat DNA uit het lymfvocht). Dat is (als het goed is) ook negatief....
Leuk toch........die entingen >:(
Nee, niet leuk... Maar in ieder geval fijn dat de titers van Leish en Erhlichia negatief waren!
Door ZsaZSa
#759800
Hitam schreef: Eeeeh, gefeliciteerd! dat is goed bericht. Geen Leishmania of andere enge ziektes.
Alleen raar van die lymfeknoop, is die alweer aan het slinken?
Jaaaa, goed hè???? We zijn zo blij....
Mijn DA (Nijkerk) was trouwens heel enthousiast over titerbepaling, die je gedaan had...).
Nee de lymfeknoop is nog opgezet......is dat heeel erg??? Maar ze staat nu wel op de cats claw, voor haar weerstand wat op te vijzelen.
Vandaag weer echt wezen lopen met haar en ze ontplofte bijna, zo blij was ze.......
tot aan vandaag kleine stukjes (energie kon ze beter in genezen stoppen dan in rennen, vond ik :D).
Dus ipv 3 uur liep ze nog ongeveer 1 uur per dag.... :o
Laatst gewijzigd door ZsaZSa op za 12 mei 2007, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door