Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diyou
#751709
Mijn westie van 7 maanden oud is echt een hele lastige eter,
Sinds vorige week ben ik in de ochtend ook met de brok gestopt en overgegaan naar helemaal kvv
Maar helaas eet hij het niet altijd op, nu had ik hem gisteren een half lapje rosbief rauw er bij gedaan en dit vond hij dus helemaal geweldig!!

Nu is mijn vraagje als ik nu zelf rauwe lapjes vlees koop wat kan ik er dan bij doen???
Rauwe groenten ??? rijst??? om het een complete voeding te maken.
Niet elke dag maar voor een keertje.

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door Angelique
#751776
Als het voor een keertje is dan hoef je niet moeilijk te doen over "compleet"maken. Wij eten ook wel eens een dagje pannekoeken...verre van compleet en toch leven we nog gewoon. Je kunt dus gerust één of twee daagjes in de week wat ander vlees geven of een visje, wat restgroente van jezelf oid. Als je rauwe groente geeft moet je het tot pulp vermalen anders heft hij er niks aan en wil je grotere stukken groenten geven dan kun je dat even blancheren en dat is ook lekker en gezond erbij.

Geen rijst geven, heeft je hond geen pest aan.

Hij eet niet alles op....geef je niet teveel?
Door diyou
#752310
Hoi Angelique,

Bedankt voor je reactie!
Ik geeft Duck compleet, 1 plakje van 100 gram s,morgens en 1 plakje s,avonds
volgens mij is dit nog aan de weinige kant ( voor pup ) maar hij eet dit al soms met grote moeite op.
Tussendoortjes probeer ik ook al te beperken zodat hij de volgende maaltijd meer honger heeft maar helaas , heb ook al energique geprobeert maar dat eet hij al helemaal met lange tanden.
Carnibest vind hij wel lekker maar krijgt daar ontzettende vieze poep van ( heb het een maand geprobeert en verbetert niet ).
Hij kan zowieso al met afgrijzen naar zijn etensbak kijken en dan vervolgens naar mij, zo van vrouwtje hoe durf je ;D

Vandaar dat ik dacht dat ik bv zelf iets kon gaan samenstellen met rauwe lapjes vlees.
mag ik bv ook een keer zalmfilet ( rauw ) geven???

Groetjes Desiree
Door Mevroi Kruim
#752404
Jahoor, zalmfilet is prima. Gewoon kijken of hij het eet. Lapje vlees is ook prima. Qua botten kun je het best met iets zachts beginnen als kippennek of vleugel.

En niet boos worden hoor, maar eerlijk gezegd denk ik dat je hem zelf misschien een beetje tot een moeilijke eter hebt opgevoed. Hoe meer aandacht je geeft als hij niet of slecht eet, hoe leuker dat wordt.
Hij is 7 maanden dus hij krijgt er niks van als je wat strenger wordt met z'n eten. 5 minuten tijd om aan het eten te beginnen; niet, dan weghalen en in de koelkast zetten. Volgende maaltijd weer een kans, zelfde recept. Geen commentaar leveren, niet zielig gaan doen, vooral niet gaan aanmoedigen oid - geen honger = eten weg.
Sowieso hebben ze vaak op die leeftijd ineens minder honger doordat ze minder snel groeien, en daarbij kunnen ze ook nog last van hun gebit hebben waardoor ze slechter eten.
Door nikèdog2000
#752423
je kunt ook een ander merk kvv geven
bij mij moest de pup ook geen duc
maar smuldier vind hij geweldig
Door diyou
#752460
Hoi Kruimel

Ik kan wel wat hebben hoor, ;) en jehebt natuurlijk helemaal gelijk, ik heb hem al schandalig verwend!!! :D
Maar het is ons eerste hondje dus je wilt het zo goed doen!!
En ik kan zo genieten als hij het eten heerlijk vindt.

Als kleine pup kreeg hij vanaf de fokker royal canin dat at hij helemaal niet, ben toen radeloos geweest hij at het gerust 2 dagen niet, ( wist ik veel totaal geen ervaring ) totdat ik op dit forum allelei goede dingen las over vers, ben toen gelijk alle dierenwinkels in de buurt af geweest en heb diverse merken gekocht, maar hij is vanaf  het begin niet zo,n geweldige eter, en duck heeft hij dan toch het liefs.

Maar gaf hem deze week ( we gingen barbecuen ) een lapje vers rundvlees, hier heeft hij echt van gesmuld, vandaar dat ik hem toch voor de afwisseling dit iets vaker ga geven met bv wat groenten!!
Is de hoeveelheid ongeveer 100 gr vers vlees goed voor de avond??evt met wat groenten of teveel??? Hij weegt ongeveer 7,5 kilo ( 7 maanden).
Met het s, morgens een plakje kvv van 100 gram?
Hij is zeer zeker niet te dik en goed gespierd.

Groetjes Desiree
Door Mevroi Kruim
#752571
Mooi zo, het was ook goed bedoeld hoor, en niet om je aan te vallen.

Ik zou idd gewoon eens een ander merk proberen. En verder niet te veel drukte over maken. Als hij een lapje rund wel lekker vindt heb je toch al een begin.

Hier eet de hond van 15 kilo ongeveer 500 gram per dag dus 2 ons per dag voor eentje van de helft vind ik niks te veel. Als hij groente lust (gepureerd), prima!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door