Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#752349
Vanmorgen sta ik EVEN iets anders te doen, kom ik de tuin in: ligt onze brem-struik uitgegraven en uit elkaar gevreten en geplukt door de hele tuin. Zijn mijn twee dames bezig geweest >:(

Ik op Internet kijken en lees dat brem toch wel giftig is. Ik de DA bellen, die bellen het vergiftigingscentrum en ja, brem is giftig in grote hoeveelheden. Maar ik heb dus geen idee hoeveel die twee naar binnen hebben gewerkt... Ze zijn dol op hout. Dus, de DA gaf me de dosering op voor actieve kool bij dit soort vergiftingstoestanden. Nee zeg, moesten ze per hond ongeveer 200 tabletten!

Heb ik dus net 400 tabletten fijn staan stampen met de vijzel, gemengd met zalm en sardien en wat olie en huttekase en ze dit te eten gegeven. Ze vonden het heerlijk. Het is maar goed dat honden bijna kleurenblind zijn, want het zag er heel smerig uit, die zwarte handel.

En nou maar hopen dat dit weer goed af loopt. Stelletje etters. Ik ga de tuin aanvegen.....

Maar nu mijn vraag: wat zal ik ze vanvond te eten geven? Er staat orgaanvlees op het menu. En vleesbot. Ik zit te denken om alleen orgaan te geven, omdat dat lekker laxeert. En het bot maar even niet te geven. Wat jullie?

(best eng, zo'n grote hoeveelheid norit.... Of ligt dat aan mij?)
#752353
ik hoop dat alles goed afloopt en ze nergens last van krijgen  ;)

ik zelf geef nooit bot als mn honden weer wat opvreten wat niet goed was of aan diarree zijn.
dus IK zou t niet doen, maar ja ieders keuze

ja best eng zoveel norit, ik zou het nooit gegeven hebben maar dat ben ik.  :-\
#752355
Volgens mij zij hoofdzakelijk de gele bloemetjes giftig  ;)
Wat een kl*tehonden toch met dat eeuwige gesloop terwijl ze je hierna weer de stuipen op het lijf jagen voor een goede afloop na de ongewenste vreetpartij  >:(
Ik zou ze ook laxerend vlees geven in dit geval.
#752357
Nou, ik belde Leo net en die had ook zoiets van "WAAAAT?? Zoveel pillen? Je hebt het vast niet goed begrepen, ik ga de DA wel even bellen". Dus hij belt nu de DA....

Ik had zoveel Norit niet in huis hoor, dat ben ik gaan halen......
#752362
Nou, ik had het wel goed uitgerekend. Het is 8 tabletjes per kg lichaamsgewicht. Dus da's 200 pillen voor de Pink en 224 voor de Ling. Ze liggen uit te buiken van hun rijkelijke lunch. Ik geef ze vanavond wel alleen orgaan.

Stelltje etterbakken >:(
#752363
Lizzy schreef: Nou, ik belde Leo net en die had ook zoiets van "WAAAAT?? Zoveel pillen? Je hebt het vast niet goed begrepen, ik ga de DA wel even bellen". Dus hij belt nu de DA....

Ik had zoveel Norit niet in huis hoor, dat ben ik gaan halen......
Is te hopen dat je het toch goed verstaan hebt.
#752364
Lizzy schreef: Nou, ik had het wel goed uitgerekend. Het is 8 tabletjes per kg lichaamsgewicht. Dus da's 200 pillen voor de Pink en 224 voor de Ling. Ze liggen uit te buiken van hun rijkelijke lunch. Ik geef ze vanavond wel alleen orgaan.

Stelltje etterbakken >:(
#752366
Lizzy schreef: Nou, ik had het wel goed uitgerekend. Het is 8 tabletjes per kg lichaamsgewicht. Dus da's 200 pillen voor de Pink en 224 voor de Ling. Ze liggen uit te buiken van hun rijkelijke lunch. Ik geef ze vanavond wel alleen orgaan.

Stelltje etterbakken >:(
Gelukkig maar,hou ze maar goed in de gaten die 2 slopers.
#752367
Elise schreef: Jeeeeetje zoveel :o :o :o

sterkte met de ladies vandaag :-* :-*
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het gifcentrum zei zelfs "ze mogen 1 a 2 gram Norit per kg lichaamsgewicht". Had ik 2 gram genomen, had Linga 448 pillen moeten hebben :o
#752375
lizzy, die honden van jou houden jou wel lekker bezig zeg, nee 200 + pillen is niet veel, ze kunnen heelwat hebben, je wil niet weten hoeveel actieve kool er bij een kind die iets vermoedelijks heb ingenomen naar binnen wordt gejast, dus daar zou ik me zeker niet druk om maken. Ik denk dat de enige wat ze er aan zullen overhouden is mogelijk een zwarte toet en zeer zeker pik zwarte ontlasting.  ;D sorry :-[ ik mag niet lachen, maar het is toch wat. Ik zou ze geloof ik ook maar orgaan geven en de botten achterwegen laten, met het achterliggende idee, alles er wat sneller doorheen, maar ik wist helemaal niet dat brem zo giftig was :-\ nou vreten mijn honden graag een takje of twee, wat boombast kan er ook altijd wel in, verder let ik nooit zo goed op wat ze wel of niet allemaal aan stokjes, takjes en dies meer naar binnen werken, toch zal ik nu wel wat beter opletten :-\ sterkte met de twee ettertjes ;)
#752376
Tjonge je maakt ook wat mee met die spikkels!
Gelukkig dat ze de norrit-maaltijd lekker op gesmikkeld heben. Over het voeren van lever vanavond: norrit werkt het beste als het zolang mogelijk in het lichaam blijft. Als jou honden net als de mijne nogal snel poepen van lever, zou ik toch vanavond even wat anders kiezen of het met vlees of zo combineren, Zo ktrjgt de norrit nog wat langer de tijd om zijn werk te doen.

Hebben ze verder nog klachten of huppelen ze gewoon rond?
succes met de donderstenen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door