Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anne r
#751638
Al geruime tijd vonden we af en toe plassen urine op de vloer. Soms 's nachts, soms overdag. Overal kleine, grotere en grote plasjes waarvan we eerst dachten: er heeft iemand met water geknoeid (het leek net water. hele lichte urine) etc. Totdat we een paar weken geleden Ruba zagen liggen en er gewoon urine drupte uit haar. Weer 2 weken later lag ze te slapen en lag ze in een hele plas. Ze lekt dus niet doorlopend. Bloed en urine zijn inmiddels onderzocht. Uit urine onderzoek bleek dat haar nieren erg slecht zijn. Ik heb van de DA inmiddels nier dieet meegekregen (brok) en 's avonds krijgt ze smuldier pens.
de uitslag van het bloed onderzoek kan elk moment binnen komen.

Wie weet wat barf voor haar kan betekenen? Ik ben niet een typ die graag loopt te knutselen met grammetje van dit en van dat, maar als het haar helpt ben ik er graag toe bereid.
Door Mevroi Kruim
#751658
Ojee, da's echt niet fijn zo'n bericht  :-\
Is ze bijgeval gecastreerd? Bij gecastreerde teven komt nog wel eens urine-incontinentie voor.
De slechte nieren is een ander verhaal. Krijgt ze medicijnen? Fortekor is een zeer veel toegepast middel bij nier-insufficientie en dat werkt iig versterkend op de nier en vertragend op het degeneratieproces. Ik heb een kat met dit probleem en die doet het goed op de Fortekor, en verder een barf-dieet.
Ik persoonlijk zou direct overgaan op vers, liefst zelf samengesteld (als mijn beesten dat niet al kregen  ;)). Lizzy heeft een heel stuk geschreven over vers nierdieet, wat wel en wat niet,  je zou ff kunnen zoeken op deze site. Vers is goed omdat het hoogwaardig eiwit bevat, eenr edelijk vetpercentage, en geen koolhydraten. Koolhydraten (brokken) zijn belastend voor de nieren, en niet zoals veel dierenartsen nog steeds denken een hoog eiwitgehalte. Het eiwit moet wel van hoge kwaliteit zijn, dus dierlijk en niet plantaardig. Verder bevat vers veel vocht, wat erg belangrijk is om de nieren goed door te spoelen. Qua bot zijn gevogeltebotten aan te bevelen omdat die minder fosfor bevatten dan botten van grote grazers.
Door anne r
#751939
Ruba is inderdaad gecastreerd, maar los van het feit dat dat haar incontinentie kan veroorzaken werken haar nieren niet goed en probeer ik voor haar nier probleem een oplossing te vinden. Ik zal eens kijken op naar dat specifieke topic van Lizzy.

Dank je wel voor het meedenken!!
Door Lizzy
#752385
Ik ben er overigens echt van overtuigt dat honden met slechte nieren het altijd beter doen op rauwe/verse voeding dan op welke brok dan ook. Brokken zijn droog, drogen uit en zijn superslecht voor honden met nierproblemen. Da's mijn mening, voor wat het waard is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door