Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#748411
De labrador van een vriendin klungeld al meer dan een jaar met diarree, jeuk, vette doffe vacht, stug haar, schilfers, overgeven, voer niet willen eten etc. De DA heeft veel medicijnen voorgeschreven en dat werd niet beter, daarna een kijkoperatie met constatering om de twee centimeter een onsteking in de darmen. Vervolgens een prednison kuur van +- 6 maand.
Het overgeven en diarree gaat niet over en er wordt chronische darmproblemen vastgesrteld, de oplossing medicijnen waarneer hij overgeeft. Mooie inkomsten voor de DA. ;)
Nu na een lange periode laat de hond zijn eten weer staan. Ik was al begonnen vanaf pup met vers vlees, en nu met parttime barfen. Na praten met vriendin over voeding heeft ze de labrador van carocrock af en voert ze nu farmfood met 1 x p w compleet van smuldier. Jammer genoeg doet ze het niet vaker. Mischien in de toekomst wel.
Daar mijn parttime barfen en mijn gelukkig goed uitziende gezonde hond heeft ze besloten te gaan praten met de DA. Na overleg met haar DA mag ze geen rauwe pens geven. Wel de compleet vers vlees versie.
Verder wordt er geen oplossing/idee gegeven.
Nu is mijn vraag of iemand deze situatie kent, ervaring heeft met deze situatie een idee oplossing. Ze is erg bang om iets te doen wat tegen de adviesen ingaan van de diererarts. Wat nu als het goed misgaat zegt ze.
En dat is ook heel erg logisch, maar ik denk toch dat rauw vlees, vers vlees (van de brok af) geven een poging waard is. Misschien een opbouwend schema of zo. 
Ik vindt het zo zielig voor de hond, en het gezin. Hij is net twee jaar.
Misschien is deze situatie toch te moeilijk om te beoordelen.
Maar alle reacties zijn welkom


Linda
Laatst gewijzigd door Linda en Boomer op do 26 apr 2007, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#748880
Als ze nu al zover is dat ze kvv geeft dan is het te hopen dat de hond het daar goed op gaat doen.  Het is geen wondermiddel, maar hopelijk lost het de problemen op. Met zo'n geschiedenis zal het wel even duren voor hij hersteld is. Dit soort gevallen zijn altijd erg moeilijk van afstand. Juist pens (vuile pens) is erg goed.
Hopelijk knapt hij er van op, de stakker, en gaat er bij je vriendin een lampje branden. (een Barflampje ;))
Wat geeft ze voor merk kvv?
Door tieneke
#748963
Het enige wat echt gaat helpen is de brokken er meteen uitknallen!
Onze vorige hond had al een paar jaar chronische dikke darm ontsteking en zeer ernstige huidproblemen etc het werd ondanks de vele medicijnen etc zo erg dat wij hem wilden laten inslapen...tot ik las over rauw vlees,meteen alle brokken eruit geknikkerd.
Na een paar dagen poepte hij voor het eerst in jaren weer een keiharde mooie drol  ;)
Binnen zeer korte tijd was hij helemaal genezen en heeft er nooit meer last van gehad,de huidproblemen duurde maanden voor alles ontgift en onder controle was.
Het heeft ons zeer veel geld gekost al die jaren dat we aan het lijntje werden gehouden door onze oude Da.
Laat ze meteen kompleet kvv geven want zo ben ik ook begonnen met onze vorige hond...en hij is er zo vreselijk van opgeknapt  8)
Door Anneke V
#749382
Toen ik begon te barfen (ondertussen ben ik ovegegaan op Duck) hadden vrienden van ons een 6 maanden oude Dobberman die constant diarree had ( het leek zelfs meer op bruin water dat er een hele dag uitliep). Het dier was dan ook weggedaan omdat hij niet zindelijk te krijgen was en er overal diarree lag waar hij kwam.  De DA heeft hem verscheidene malen medicatie gegeven, oa ook voor lintwormen enzo, maar hij bleef diarree hebben.
Mijn vriendin was ten einde raad omdat zij altijd de opkuis moest doen en omdat ze hem moesten wegdoen & toen hebben ze eindelijk toch eens mijn barfmails die ik hun stuurde gelezen en op barfplaats komen kijken. 
Zij barfen nog altijd en hun Dobberman had na een goede maand geen diarree meer!!! Daarom dat ze ook blijven barfen ook al kost het meer tijd!
In het begin zag hij er ook niet uit als een volwassen Dobberman, iedereen dacht dat hij een pup of vrouwtje was, maar na 1+1/2 jaar was hij groot en geblokt geworden, man, wat een spiermassa :o  Misschien van al die hormonen in zijn rauw vlees  ;D

Volgens mij als je er zo diep inzit, dan probeer je alles om je hond te helpen.  Misschien moet ze in het begin wel wat kokend water over het vlees doen en een aantal maanden wachten vooraleer ze botten geeft.  Hij zal misschien wel een tijdje iets meer diarree hebben, maar volgens mij na een aantal maanden op barf gaat hij erdoor komen. Ik heb het al gezien  ;)
GEEEEN BROOOOKKKKKEN MEEEER!!!!
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#749457
Hier hetzelfde, 2 honden (labardors) met beide 1,5 jaar lange maag- & darmonstekingen (continue diarree, regelmatig braken). Verschillende brokken geprobeerd en nog meer medicijnen. Totdat ik op deze site terecht kwam en van de ene op de andere dag beide honden overzette op carnibest (eerst wel overgoten met kokend water). Het duurde nog geen week of er kwam een einde aan de ellende. Na een jaar CB gegeven te hebben gingen we barfen. Al bijna 3 jaar geen maagklachten meer, maar ook geen oog- en oorontstekingen. De vacht ziet er perfect uit, het gewicht is eindelijk op peil en de honden voelen zich lekker.
Door Sietie
#751743
ook ik ken z'on geval..de hond een reu, was zo'n 9 kilo te licht en was al vanaf pup zeer gevoelig op maag en darmen, wilde dus niet groeien diarree, overgeven, veel lawaai in zijn buik enz.dure brokken van de DA, waar het maar weinig beter op ging. de mensen zijn bij mij terechtgekomen en zijn in een keer op de barf methode overgegaan. resultaat: super op gewicht , moet nu zelfs al minderen, een schitterende vacht, en heeeeel weinig stevige ontlasting, niet meer overgeven enz enz..geen buikgerommel meer..zo nu en dan komen er mensen bij mij die via via horen wat voor eten wij geven, en gaan daar dan ook in een keer op over en dat gaat uitstekend, ook vuile pens!  ;) ik adviseer altijd wel om tegelijkertijd een probiotica te gebruiken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door