Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#751065
Ik voer mijn 3 honden nog steeds een brok (platinum natural food) in de ochtend, en KVV(smuldier compleet) in de avond. Qua gewicht 2x zoveel KVV als brok. Verder snacks van proline waar geen graan in zit. In de brok zit als graan alleen rijst en mais.
2 van de 3 honden doen het perfekt.
één hond (koningspoedel van bijna 8 mnd)doet het ook goed maar heeft altijd vieze oren (moet elke week goed reinigen) en vieze ogen.
Kan dit toch een gevoeligheid voor graan zijn?

groetjes, Yvonne
Door Hanny
#751116
Volgens mij is het antwoord heel simpel.
Als je stopt met voeren van iets, waar graan in zit en de problemen gaan over na een tijd, dan komt het daar dus duidelijk door. Proefondervindelijk bewezen noem ik zoiets.
Als de problemen blijven, dan zul je iets anders moeten bedenken.
Misschien vind je mijn gedachtegang te eenvoudig, maar zo  probeer ik te denken.

Hanny
Door Lizzy
#751181
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Stop met brok en doe een ontgiftingskuurtje met bijv. Drainage Compositum. En als dat nog niet helpt: met groene leem.
Door pallas
#751581
[quote="yvonne1961"]
oké. Ik zat toch al op de wip om evt. helemaal over te gaan op KVV.  :)
[/quote]

Als je helemaal overschakeld kunnen de klachten in het begin wat erger worden, niet schrikken: daar na wordt het een héél stuk beter :)
Door Juud
#751705
Hi,
Ik lees hier iets over een ontgiftigingskuur. Haal je dat bij de DA of gewoon bij een dierenspeciaalzaak??
Onze Sam zal vanavond zijn állereerste versvoer gaan krijgen. Verheug me er nu al op. WIl hem daarnaast ook een probioticakuurtje geven. Die ga ik zo bij de tuinen halen.
Maar mijn vraag dus over dat ontgifitigen... Waar en hoeveel en hoelang???
Liefs
Door yvonne1961
#817073
even een update :)

Sinds een paar maanden geef ik nu voor ca. 80% smuldier compleet en verder wat kip, sardines(blik), rauwe ei, zeewier en biogarde.
De hond waar ik het in mijn bericht over had is nu bijna een jaar en heeft géén last meer van vieze oren en ogen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door