Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#751283
Had net nog op ander topic over Tor geschreven....
En was bezig met z'n seizure log aan 't updaten met de seizure van 3:30 en hoor ik gerommel in de kamer...en daar is Tor weer opnieuw aan de gang met de 2de van vandaag... :'(
Keep fingers crossed dat er niet meer komen... :'(
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#751288
Heeft Tor in het verleden ook meerdere aanvallen op 1 dag gehad of heb je het diee dat ze vaker komen? Ik hoop in ieder geval dat hij er voorlopig geen meer krijgt en wat tot rust kan komen.
Door 202Spots
#751293
[quote="Jacquemine"]
Heeft Tor in het verleden ook meerdere aanvallen op 1 dag gehad of heb je het diee dat ze vaker komen? Ik hoop in ieder geval dat hij er voorlopig geen meer krijgt en wat tot rust kan komen.
[/quote]

De allereerste keer had ie er 3 op 1 dag,en is toen snachts in de E.R gebleven, daarna 'n paar keer 1 seizure, dan weer 'n paar keer 2 op 1 dag, dan weer paar keer 1,en nu de laatste 3 x iedere keer 2 seizures binnen de 4-6 uur...

in 't begin was 't 6 weken...toen 5, toen 4, toen 3 ,en nu gemiddeld elke 14 dagen....

Ik was ondanks de slechte ervaring met Potassiun Bromide, toch van armoe s'avonds maar weer 1 cc gaan geven..
Hij krijgt smorgens 64mg Pheno, met avondeten 64mg PhenoB samen met  1 cc Bromide,en voordat we naar bed gaan 'n half tabletje PhenoB(32mg)

Mijn eigen Vet heeft net vorige week 'n hartklep verniewing operatie gehad, en is uitgeschakeld tot eind June.... :'( :'(
dus wat ik nou met een van de andere Da's moet :-\
Door K&D
#751329
Je zou kunnen proberen hem een extra dosis Pb te geven totdat het weer rustig is.  Epi is zwaar kl*ten. Sterkte.
Als zijn aanvalsinterval toeneemt dan zul je zijn medicatie moeten aanpassen. Hij went aan de dosering, dus die zul je moeten verhogen totdat de interval weer groter wordt, zonder dat de hond erge bijverschijnselen krijgt.
Op het epi-forum weten ze precies hoe dat moet.

Ik ben het helemaal met je eens: I hate it too...
Laatst gewijzigd door K&D op ma 30 apr 2007, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#751340
[quote="Dubhe en Kyrah"]
Je zou kunnen proberen hem een extra dosis Pb te geven totdat het weer rustig is.  Epi is zwaar kl*ten. Sterkte.
Als zijn aanvalsinterval toeneemt dan zul je zijn medicatie moeten aanpassen. Hij went aan de dosering, dus die zul je moeten verhogen totdat de interval weer groter wordt, zonder dat de hond erge bijverschijnselen krijgt.
Op het epi-forum weten ze precies hoe dat moet.
Ik ben het helemaal met je eens: I hate it too...
[/quote]

Ja ik geef al extra Pb na de eerste aanval...vanmorgen dus eerst om 4 uur 'n half tabletje gegeven,en om 5.30 de hele tablet als de gewone dose ....maar evengoed had ie om 7 uur weer de 2de aanval...

Hij is ong 60  pond,dus de Pb dose is nog aan de lage kant, omdat ie meestal smorgens vroeg de seizures heeft,had de DA al voorgesteld om 'n half tablet te geven als we naar bed gaan zodat ie wat extra had voordat de ochtend dose gegeven word, maar dat werkt dus ook niet zoals we hoopte, daarom had ik had gehoopt dat de 1 cc Bromide met avond eten net genoeg zou wezen om beter control te krijgen.

Ik zie het niet zitten om de bromide omhoog te gooien,want hij begind nu alweer te sloffen met 1 cc, en als ik meer geef dan is het helemaal 'n ziel die niet kan lopen of springen....
dus ik ben bang dat de Pb toch wel verder omhoog moet....inplaats van de bromide..
Ik kan alleen nou niet met me eigen DA overleggen en die weet precies wat er aan de hand is met Tor, en heb zelf ook het meeste vertrouwen in hem, dus ik moet effe denken welke van de 3 andere DA's  ik nou zal kiezen om te overleggen...

Tor ligt nu eindelijk met volle buik te knorren...khoop dat ie tot rust komt :-\
Door K&D
#751377
Wellicht is het een optie om hem een kwart tabletje erbij te geven per dag. Maar hoeveel mg Pb zijn je tabletten? Daar zit ook verschil in.
Je kent dit epilepsie bij honden forum? Daar kunnen ze ook waardevolle info verschaffen over epi.
Door Ine
#751392
Hè bah, wat naar Dory :-\
Ik heb geen adviezen, maar leef met je mee!
Knuffels voor jullie beiden :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#751413
Gatsie wat vervelend Dory! Heb geen raad of advies, maar wil je wel heel veel sterkte wensen met en voor Tor! :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#751452
ach jeetje.... geen idee wat zou kunnen helpen... het lijkt me zoiets akeligs  :-\

Sterkte en kus voor Tor!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door