Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#312712
wat denken jullie hiervan?
Is dit ook preventief te gebruiken, of krijgen ze dan juist teveel van sommige dingen binnen zodat t weer schadelijk is ?

Wat is Glucobest?

Glucobest is een uniek voedingssupplement voor honden met gewrichtsproblemen.
Veel honden krijgen vroeg of laat te kampen met artrose, veelal als gevolg van heupdysplasie, elleboogdysplasie of andere botproblemen, al dan niet veroorzaakt door blessures.
Ook ouder wordende honden die hun leven lang vrij zijn geweest van botproblemen, lopen een verhoogd risico op de vorming van artrose in hun beendergestel.

Glucobest kan voor al deze honden van zeer grote betekenis zijn maar Glucobest doet nog meer, het heeft zeer positieve eigenschappen om alle gewrichten, spieren, banden en pezen in goede conditie te houden.


Werkzame stoffen in Glucobest:
Glucobest bevat een hoog gehalte aan glucosamine-sulfaat van farmaceutische kwaliteit. De werkzaamheid bedraagt minimaal 95%. Glucosamine-sulfaat zorgt voor de smering van gewrichten en is tevens een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Glucosamine-sulfaat werkt het beste in combinatie met chondroïtine-sulfaat, samen leveren ze een grote bijdrage aan het voorkomen van artrose.
Het gehalte chondroïtine-sulfaat in Glucobest is zeer hoog en eveneens van farmaceutische kwaliteit. Ook de werkzaamheid van het chondoïtine-sulfaat bedraagt minimaal 95%.
Tevens bevat Glucobest een grote hoeveelheid MSM, dit is een organisch zwavel. Deze stof werkt als natuurlijke ontstekingsremmer en heeft tevens een pijnstillend effect op zowel de gewrichten als de spieren.
Als laatste bevat Glucobest magnesium, deze stof zorgt er onder andere voor dat de spieren goed kunnen ontspannen, wat gunstig is bij spierblessures.

Ondersteunend werkende stoffen in Glucobest:
Vitamine C en mangaan zijn 2 stoffen die de werking van glucosamine en chondroïtine versterken. Deze stoffen zijn dan ook aan Glucobest toegevoegd. Vitamine C heeft tevens een gunstig effect op de vorming van collageen.

Kwaliteit:
Alle stoffen in Glucobest, zowel de werkzame als de ondersteunende stoffen zijn van farmaceutische kwaliteit en goedgekeurd voor humaan gebruik.

Specificatie Glucobest:

Glucobest is zeer geconcentreerd en hierdoor zuinig in gebruik. 1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat: 1300 mg Glucosamine-sulfaat (95% >) 500 mg Chondroïtine-sulfaat (95% >) 500 mg MSM 500 mg Vitamine C 80 mg Magnesium 4 mg Mangaan

Dosering Glucobest:

Doordat Glucobest zeer geconcentreerd is heeft u er maar weinig grammen van nodig.

Gewicht hond Maatschep per dag
15 kg ¼
30 kg ½
45 kg ¾
60 kg 1
80 kg 1 ½



Wij raden aan om de dosering in de eerste week te halveren zodat uw hond aan het product kan wennen. Na een week kunt u de volledige dosering verstrekken.

Gebruiksaanwijzing:

Glucobest door het voer van uw hond mengen. U kunt het eventueel aanlengen met wat handwarm of koud water, .
Glucobest is reukloos en smaakt neutraal. Nooit droog in de mond geven.
Glucobest wordt geleverd in potten van 250 gram. Deze potten zijn getest en zijn van zeer goede kwaliteit. De deksel sluit de pot volledig luchtdicht af waardoor het product altijd in goede staat blijft. Glucobest dient u niet in de koelkast te plaatsen, het kan geen kwaad maar het is niet nodig, gewoon op kamertemperatuur bewaren is het beste.

Uniek product:

Glucobest mag zich met recht onderscheidend noemen ten opzichte van andere gewrichtssupplementen voor honden. Glucobest bevat een zeer hoge concentratie werkzame stoffen per maatschep en is daardoor zuinig in gebruik.
De kosten per dag zijn beslist laag te noemen en dat terwijl alle werkzame stoffen in Glucobest van de hoogst denkbare kwaliteit zijn. In alle opzichten een uniek product.

Beschrijving werkzame stoffen:

Glucosamine-sulfaat:
Glucosamine-sulfaat zorgt voor de smering van de gewrichten en is een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Glucosamine-sulfaat werkt het best in combinatie met chondroïtine-sulfaat.
Samen leveren ze een grote bijdrage aan het voorkomen van artrose.

Chondroïtine-sulfaat:
Chondroïtine-sulfaat is eveneens een belangrijke bouwstof van het gewrichtskraakbeen. Chondroïtine-sulfaat zuigt een waterachtige substantie naar de gewrichten. In deze vloeistof zitten belangrijke voedingstoffen om het gewrichtskraakbeen te voeden. Bovendien heeft deze vloeistof een schokdempend effect op de gewrichten.

MSM:
MSM is een organisch zwavel. Deze stof werkt als een natuurlijke ontstekingsremmer en heeft bovendien een pijnstillend effect, op zowel de gewrichten als de spieren.

Vitamine C:
Vitamine C speelt een belangrijke rol bij de aanmaak van collageen en de ontwikkeling van de botten en spieren. Tevens zorgt Vitamine C voor een goede weerstand van het lichaam.

Magnesium:
Magnesium is een belangrijk mineraal voor het spier- en zenuwstelsel, de botten, de water- en energiehuishouding en de stofwisseling. Magnesium zorgt tevens voor de signaaloverdracht naar de spieren en maakt een goede ontspanning van de spieren mogelijk.

Mangaan:
Mangaan is nodig om de natuurlijke afbraak van het kraakbeenweefsel tegen te gaan en ondersteunt de werking van glucosamine-sulfaat en chondroïtine-sulfaat.

meer kan je lezen op www.glucobest.nl
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312718
Je kunt het ook preventief gebruiken. Vooral in die gevallen waarvan je eigenlijk op voorhand al weet dat je er problemen mee kan krijgen zoals erg zware rassen, fanatieke sporters en/of bij jonge honden waarvan je al weet dat de heupen en/of ellebogen niet helemaal jofel zijn en waarbij vroegtijdige artrose zal optreden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312733
Stephanie schreef: En bv de magnesium, dat krijgen ze dan niet weer juist TE veel binnen ?
Dat zal niet snel gebeuren omdat er maar 80mg. per maatschep inzit en de meeste belangrijke leveranciers (brood en graanproducten, groente, melk en melkproducten en vlees) van magnesium niet structureel en/of in hoge mate in het dieet van de hond zitten.
Door Lizzy
#312775
Gaan ze ook nog een versie maken met alleen gluco en Chondroïtine en eventueel msm?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 30 apr 2005, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#312786
Over de vit C in Glucobest. Welke vorm gebruiken ze? Ik dacht dat alleen ester C goed opneembaar was.

Waar kan ik dit product bestellen? Ik wil het persoonlijk gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312799
Bounty schreef: Over de vit C in Glucobest. Welke vorm gebruiken ze? Ik dacht dat alleen ester C goed opneembaar was.

Waar kan ik dit product bestellen? Ik wil het persoonlijk gebruiken.
Ik weet niet precies welke vorm ze gebruiken, maar het zal op zeker een goed opneembare zijn.

Het spulletje bestellen kan via Glucobest zelf (Bunschoten Diervoeders) of via http://www.plaza33.com
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312954
Bounty schreef: Over de vit C in Glucobest. Welke vorm gebruiken ze? Ik dacht dat alleen ester C goed opneembaar was.

Waar kan ik dit product bestellen? Ik wil het persoonlijk gebruiken.
Heb 't even voor je nagevraagd :P

De vitamine C een mix is van een plantaardige vorm
van vitamine C én ester-C
Door Bounty
#313121
Ik heb gisteren via jouw site glucobest, traumeel en nog wat besteld ;D

Alvast bedankt
Door Drossie
#751228
Hoe gebruiken jullie glucobest in combinatie met barf?

Want wat poeder gaan gooien of de botten lijkt mij nu niet zo evident...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#751374
Poedertjes geef ik met een lik yoghurt o.i.d. of over/door de vleesmaaltijd. Als het "niet te vreten" poedertjes zijn, dan stop ik ze in een capsule.
Door doubansluna
#751598
vlees erbij, en een klein beetje water!... zo doe ik dat ook met de chinese kruiden..
Ze merkt niet eens dat er wat bij zit...  ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door