Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door RupsenStorm
#751205
eerste opzetje, ik heb de vleessoorten erin gezet die ik heb besteld bij Herby, uiteraard zal ik tzt nog dingen wisselen maar voor nu een eerste opzetje.
de gewichten heb ik er niet bijgezet omdat ik de rekenrtabel nog niet goed kan hanteren. Wie wil meekijken?

Storm en zijn broers en zusjes wegen nu gemiddeld 5 a 6 klio
Zeer binnenkort  zal hij dus ongeveer 7,5 -8 klio wegen

Eerste menu Storm:                                             


Ma. +Visoliecapsule
Ochtend: Groentenmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: Pens (rund of lam)
Avond: Kippennek                                               

Di.

Ochtend: fruitmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: Kopvlees    (spiervlees)
Avond: Runderknars  (lamsribben)

Woe.
Ochtend: Groentenmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: struisvogelvlees (hert/ree)
Avond: Konijnkarkas          (fazantkarkas)

Do. +Visoliecapsule

Ochtend: Groentenmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: kippenkarkas   
Avond: zalmkop                                       

vrij.
Ochtend: fruitmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: Kopvlees / spiervlees
Avond: Pens (rund of lam)

Za. +ei
Ochtend: Groentemix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: Kippenkarkas   
Avond: orgaan vlees (long, hart, maag,  lever, nier van kip, rund en konijn)  met eendennek                               

Zo. +Visoliecapsule

Ochtend: Groentenmix met yoghurt/biogarde/huttenkase en honing  (en toevoeging bv vlees, sardientje of tonijn etc)
Middag: Pens (rund of lam)    kippennek
Avond: kippenkarkas (konijnkarkas, fazantkarkas)                                           

                                   



                                           
Door Lizzy
#751212
Nou, je afwisseling is subliem zeg! Fantastisch!

Het uitrekenen van de hoeveelheden is vrij simpel. Je neemt het gewicht van je hondje (zeg even 8 kilo) en vult het percentage in dat hij waarschijnlijk eet (zeg even 7%). Dat komt dan neer op 560 gram voer per dag.

Nou weet ik niet in welke percentages jij zou willen voeren, maar stel je voert : 50% vleesbot, 15% groente en fruit en diversen (honing en zuivel), 20% orgaanvlees en 15% spiervlees (ik zie in je menu dat je vrij veel pens voert, dus ik heb 20% orgaanvlees genomen). Deze percentages vul je in in de rekenhulp: komt dat per week neer op:

1960 gram vleesbot
590 gram groente en fruit
780 gram orgaanvlees
590 gram spiervlees

Ik zie dat je alle dagen groente/fruit gaat geven. Dat is dan 590 gram gedeeld door 7 (dagen) = 85 gram per dag.

Ik zie dat je alle dagen vleesbot geeft. Dat is dan 1960 gram gedeeld door 7 dagen = 280 gram per dag.

Ik heb 4 orgaanvleesmaaltijden geteld. Dus dat is 780 gram gedeeld 3 = 195 gram per maaltijd.

Ik heb 3 spiervleesmaaltijden geteld. Dus dat is 590 gram spiervlees gedeeld door 3 = 196 gram per maaltijd.

En met een pup veranderd dit dus per week, omdat ie groeit ;D. Ik maakte met Linga iedere week a twee weken een nieuwe berekening van de hoeveelheden, als ik haar gewogen had. Als ik nu een pup zou krijgen, zou ik dat niet meer doen. Ik zou het nu doen op het oog (en m'n ervaring).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 30 apr 2007, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RupsenStorm
#751219
[quote="Lizzy"]
Nou, je afwisseling is subliem zeg! Fantastisch!

.....ik zie in je menu dat je vrij veel pens voert, dus ik heb 20% orgaanvlees genomen). .....[/quote]
Ik neem bewust veel pens in het begin omdat Storm dit al krijgt en dus heerlijk vindt en omdat hij ook brokken heeft gehad daarnaast.
Zo kan ik zijn darmflora helpen een goede basis te verkrijgen had ik voor nu bedacht.
[quote="Lizzy"]
En met een pup veranderd dit dus per week, omdat ie groeit ;D. Ik maakte met Linga iedere week a twee weken een nieuwe berekening van de hoeveelheden, als ik haar gewogen had. Als ik nu een pup zou krijgen, zou ik dat niet meer doen. Ik zou het nu doen op het oog (en m'n ervaring).
[/quote] Ik heb die ervaring niet en zal dus elke 1 a twee weken ook moeten checken hier of ik nog op de goede weg zit. Ik zal proberen of ik met deze uitleg dat rekenmenu onder de knie krijg.

Dank je wel voor de uitleg en het meekijken
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door