Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#74850
Lothar is nu bijna een jaar en heeft steeds puisten.
Al een paar keer bij zijn snuit/bek en laatst ook op zijn balzak ???
Jeugdpuistjes ???
Allergie ???
Ontgiften ???
Door Lizzy
#74925
Geen idee! Wanneer heeft hij ze precies gekregen?
Door Lind@
#74934
Ja, gek he? Het zijn eigenlijk gewoon grote puisten die pubers zouden kunnen hebben.
Hij heeft er een hele tijd geleden een keer 1 gehad zo'n beetje schuin onder zijn neus op zijn lip zeg maar, en die ging op een gegeven moment vanzelf open en bloedde toen. Maar de laatste maand ofzo heeft hij er 2 op zijn lip, 1 op zijn kin, die dus net open was gegaan dat zag ik doordat er bloeddruppeltjes op de grond lagen, en 1 op zijn balzak en nog 1 op zijn buik.
Ik weet niet of hij er last van heeft, maar ik vind het zo gek dat ik me toch afvroeg of iemand hier iets over weet.
Door qyan
#74962
oh ja, ik weet er wel wat van ;D
jeugdpuistjes, qyan heeft ze ook gehad: op zijn kin en dus ook op zijn ballen.
ik kan maar 1 ding zeggen: zilverwater erop smeren.
werkt perfect.
maar idd, indien ze opengaan besmetten ze zichzelf en zo worden het er steeds meer.
de DA wilde hier ook niets aandoen en scheen wel vaker voor te komen bij de weg naar puberteit/ volwassenheid. dus zijn we in gaan smeren met zilverwater.
Door Lind@
#74975
Tssss, jeugdpuistjes! De puber!
Ik wist niet dat honden dat echt konden hebben...
Ik heb geen zilverwater, zou er geen cremetje zijn wat ook helpt dan?
Door Lind@
#74988
Ik zie hem er nooit aan krabben of wrijven dus ik denk het niet....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74992
Onze doberman had dat ook wel,dan smeerde ik er met een watje clearasil op en dan gingen ze weer weg.
Om de zoveel tijd kwam het weer terug (op haar kin)
Door Lizzy
#74993
Dan geloof ik dat ik een creme met echinacea erop zou smeren. Of met Echinacea Extra Forte van Bloem deppen. Dat werkt ook ontsmettend, helend en ontstekingsremmend....
Door Lizzy
#75116
Tis wel jammer dat we de oorzaak niet weten trouwens....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#75117
Volgens mij hebben kortharige honden er vaker last van.
Door qyan
#75125
Lizzy schreef: Tis wel jammer dat we de oorzaak niet weten trouwens....
bij dobers schijnt het in het ras te zitten en aangezien de weimeraner ook ver in het verleden in een dober is gemixed, hoort het er daar misschien ook bij misschien ??? ??? ???
Door qyan
#75126
oh ja, wat wij ook deden met qyan in geval van zijn kin was na het eten of drinken ff zijn kin afdrogen.
dit doen we nu standaard, aangezien ik heb gemerkt dat als ik dat niet doe hij toch weer wat puisten op zijn kin krijgt (die wel weer snel verdwijnen)
dus misschien is dat ook een optie ;)
Door Lind@
#75186
Afdrogen doe ik ook weleens, omdat hij de halve waterbak meeneemt als hij klaar is.
Ik heb ook eens iemand gesproken met een Dalmatier die helemaal onder de puisten zat, zo erg is het met Lothar gelukkig niet, maar toch vond ik het raar.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door