Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Femke
#716077
Ik gebruik zelf Rhus Toxicodendron D 4 omdat ik nogal gewrichtspijn heb die erger wordt bij beginnende beweging, en bij voortgezette beweging afzakt.
Nu had Sunday dit weekend een aanval van rugpijn, wat vooral heel erg was als hij net uit zijn mand kwam.
Als hij eenmaal op weg was, dan ging het wel weer.
Ik heb hem dit weekend ook 2 keer Rhus gegeven (5 druppels).

De rugpijn lijkt nu stukken minder zo niet helemaal weg te zijn. Is het verstandig om door te gaan met de Rhus, ondanks dat hij geen klachten meer heeft? Of is het iets wat alleen helpt als er daadwerkelijk klachten zijn?
Door Saskia Dierenhomeo
#750671
als de klachten over zijn zou ik ermee stoppen.
alhoewel je het wel in een hele lage potentie geeft. Maar als de klachten over zijn altijd stoppen met de homeopathie.
Als je te lang geeft in dezelfde potentie ga je nl "testen"op het middel, dwz dat het middel juist die klachten op gaat wekken die je juist probeerde te voorkomen!
Door Femke
#751235
Saskia Dierenhomeo schreef: als de klachten over zijn zou ik ermee stoppen.
alhoewel je het wel in een hele lage potentie geeft. Maar als de klachten over zijn altijd stoppen met de homeopathie.
Als je te lang geeft in dezelfde potentie ga je nl "testen"op het middel, dwz dat het middel juist die klachten op gaat wekken die je juist probeerde te voorkomen!
Okee bedankt voor je info!
Overigens gaf ik hem het middel niet meer, ik heb hem dmv osteopathie gelukkig weer helemaal op de been gekregen!
Door Femke
#755075
Truus2 schreef: wat is osteopatie ?
osteopathie is een holistische geneeswijze. Klik hier voor meer informatie over osteopathie voor dieren. Deze site gaat over paarden, maar ik ben bij één van deze therapeutes geweest met mijn hond en dat heeft een ontzettend goed effect gehad.

de website is http://www.osteopathiepaard.nl
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door