Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#750378
Vanmorgen tijdens het wandelen stopte Beau op een gegeven moment; voorpoot omhoog, hoge rug en staart omlaag. Jurjen heeft hem toen naar huis gedragen. Tijdens het betasten van zijn poot voelde hij erg warm, dus temperaturen en ja hoor een koortsaanval (40.3). Beau heeft FSF(=sharpeikoorts) maar de laatste keer dat hij een koortsaanval had + swollen hock syndroom was al weer 4 jaar geleden.
We hebben hem kinderparacetamol gegeven, maar dat helpt dus helemaal niet. Zijn koorts is even gezakt naar 39,8 en nu is het weer 40,5 :'(. Jur haalt nu rymadil op, dat geven we dan vanavond want hij heeft om 13 uur voor het laatst paracetamol gehad. Verder maar veel koelen, water in zijn bek spuiten (hij eet en drinkt niet meer...) en hopen dat het snel weer over is. Alle voorgaande keren duurde het niet langer dan 1 dag en konden we de koorts snel doen stoppen, nu nog niet helaas.
Door Elise
#750382
Jeetje wat ellendig zeg. Veel sterkte en beterschap voor Beau :-* Hopelijk knapt hij snel weer op!
Door henneke
#750383
ach hemel dat is wel heel vervelend met dat hete weer , kan je iets meer uitleggen over fsf ? ik heb daar nog nooit van gehoord .
Door Erna
#750400
Oww arme Beau, wat een ellende.

Hoop dat ie snel opknapt Viev! Vraag anders aan je da of je onderhuids vocht mag spuiten zodat ie niet uitdroogt met dit warme weer.
Door tigger
#750403
Zijn pootjes deppen we met een vochtige handdoek en om zijn hals heb ik een stuk handdoek die nat is en even in de vriezer heeft gelegen. Voor de rest spuiten we met zo'n speelgoed spuit water in zijn bek, zodat hij niet uitdroogd.
Ik baal er zo ontzettend van, want de laatste 2 maanden had ik al zo'n unheimlich gevoel. Hij dronk ineens veel meer dan normaal en braakte ook weer regelmatig gal/slijm en nu dit....

Meer over FSF:
http://www.drjwv.com/article.php?view=0004.php
http://www.tsjoeng-foe.nl/FSF.htm
Door tigger
#750555
Een half uur geleden had hij nog steeds 40 graden koorts, begin van de avond was het even gezakt naar 39,4. Hij kwam beneden (hij ligt boven lekker rustig), dus toen probeerde ik er wat eten in te krijgen mbv de concurrentie van Ginger. Gelukkig werkte dat hij heeft 100gr gegeten met water gemengd. Daarna een nieuwe doek om z'n nek. Dit hielp allemaal om de koorts iets te laten zakken.
Nu dus weer 40 graden. Jurjen heeft rimadyl gehaald bij een vriendin vandaan (50 mg tabletten), daar heeft hij nu een halve van gekregen + 60ml water. We tempen hem over 2 uur weer en houden hem maar goed in de gaten vanacht.
Het gekke is eigenlijk dat hij bij de vorige koortsaanvallen altijd heel suf was (van de wereld), maar dat is nu dus absoluut niet het geval (tijdens het ommetje zat ie nog achter een kat aan...) hij kijkt ook best helder uit zijn ogen ed
Door Lizzy
#750634
Vreemd he, deze koortsaanvallen.... Ik hoop dat de koorts op de rimadyl inmiddels aan het dalen is. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#750639
Potverdikke, wat een nare toestand...

ik hoop met jullie dat de koorts snel zakt...arme Beau... :'(
Door tigger
#750754
Het lijkt weer zo goed als over te zijn; hij is vrolijk, staart staat weer overeind en wil weer zonnebaden ::). Vanmorgen om half 5 had hij 39 graden en zonet ook nog steeds. Maar hij oogt weer redelijk ok, deze koortsaanval heeft hij weer overleefd. We moeten hem nu tegenhouden om niet pontificaal in de zon te gaan liggen, kennelijk voelt hij zich ook weer okay.
Door tt-tjes
#750778
Fijn om te horen dat het weer goed gaat met Beau, ik zou hem idd maar even uit de zon houden ;)
Door Kuszco
#750781
Hoi Vivian. Gelukkig dat het weer beter gaat. Wat zul je opgelucht zijn. Met dit weer is het helemaal niks,koorts,niet eten en niet drinken.
Arme Beau.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door