Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door henneke
#750228
na een hoop rekenwerk ben ik uitgekomen op de volgende menu's voor de heren,
Storm , voer ik op 34 kilo lichaamsgewicht ( is hij nog niet maar er moeten nog wel wat kilo's bij ) ik heb hem gezet op 3% per dag dat komt uit op per dag 1020 gram eten
ik wil per week klaarmaken ( voor mijn gemak ) hij komt dan uit op :
vleesbot 3570 gram = 50%
groenten 1070 gram = 15%
orgaan    1070 gram = 15%
spiervlees 1070 gram = 15%
rest            360 gram = 5 %

Bo ,voer ik op 32 kilo lichaamsgewicht ,gezet op 1,5% per dag = per dag 480 gram eten
vleesbot 1340 gram=40%
groenten 670 gram = 20%
orgaan 500 gram = 15 %
spiervlees 670 gram =20%
rest  170 gram = 5 %

vanaf vandaag in huis aan eten :
kalfskopvlees
lamssnippers
schapenribben
runderborst
geitenribben
geitensnippers
kippennekken
kipkarkassen
eendenpoten
kiplever
kiphart
orgaanpakket ( weet nog niet waarvan )
lamshart
zalmkoppen

als rest heb ik oa. eieren , gemalen noten , zalmolie , yoghurt , huttenkase
en met een beetje geluk krijg ik snel de droogmachine binnen voor de tussendoortjes .

Heeft er iemand nog aanvullingen ?
Door Lizzy
#750246
Nou, je afwisseling is natuurlijk prachtig! Ik weet niet of er ook pens in het orgaanpakket zit (ik denk geit)? Zo niet: dan is pens nog wel een hele goede aanvulling.

De percentages zien er ook prima uit. Mocht Bo nou weer dunne of te harde ontlasting krijgen: dan zou je naar de combinaties kunnen kijken die je maakt. Groente en orgaan laxeert, bot stopt. Gemiddeld genomen. Ik denk dat Bo misschien gebaad is bij een menu waarbij hij een paar keer per week wat orgaanvlees krijgt, elke dag een beetje groente (krijgt hij 20% omdat je hem iets af wil laten vallen?) en elke dag wat vleesbot. Dus wat gelijkmatig verspreid in plaats van bijv. 1 keer per week een orgaanmaaltijd.

Mocht je ooit aan runderkopvlees kunnen komen: dan zou ik daar de voorkeur aan geven boven kalfskopvlees. Rund bevat nEt even wat meer voedingsstoffen dan kalf. De schapenribben: zijn die niet te hard? Mijn honden hebben al moeite met het wat oudere lam, laat staan schaap. Dat krijgen ze hier niet weg en bovendien ben ik bang voor tand/kiesschade... Ik zou dat even aankijken, de schapenribben. En eventueel het vlees eraf laten kluiven en het bot wegnemen.

Nou joh, ziet er kek uit. Ik denk dat Storm en Bo dit ook helemaal prima gaan vinden! En met deze gewichten aan voer, waarbij het grootste deel echt vlees is: denk ik dat Storm wel mooi aan gaat komen.
Door nico
#750358
Hoi Lizzy , bedankt voor je reaktie en vooral je advies wb. Bo dat ga ik zeker uitproberen op deze manier .
Bo krijgt idd 20% groenten om zijn gewicht een beetje binnen de perken te houden.
De schapenribben hou ik goed in de gaten .
vandaag dus lekker naar het islamcentrum geweest en eenmaal thuis in gezinsverband de boel verpakt  :D was erg gezellig .
pens heb ik nog extra meegenomen dat was ik gewoon vergeten te bestellen en nu maar hopen dat Storm het een beetje eet , volgens mij is het stiekem een enorme zeikerd met eten , hij haalde zijn neus al op voor een kippenhartje ( vond Bo niet erg ) ik ga de aankomende tijd bijhouden wat hij wel en niet eet denk ik .
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#750471
[quote="nico"]
Hoi Lizzy , bedankt voor je reaktie en vooral je advies wb. Bo dat ga ik zeker uitproberen op deze manier .
Bo krijgt idd 20% groenten om zijn gewicht een beetje binnen de perken te houden.
De schapenribben hou ik goed in de gaten .
vandaag dus lekker naar het islamcentrum geweest en eenmaal thuis in gezinsverband de boel verpakt  :D was erg gezellig .
pens heb ik nog extra meegenomen dat was ik gewoon vergeten te bestellen en nu maar hopen dat Storm het een beetje eet , volgens mij is het stiekem een enorme zeikerd met eten , hij haalde zijn neus al op voor een kippenhartje ( vond Bo niet erg ) ik ga de aankomende tijd bijhouden wat hij wel en niet eet denk ik .
[/quote]

In rotterdam?
Door henneke
#750565
[quote="Anita*"]
Tara is gek op karnemelk dus dat kun je ook nog proberen :)
[/quote]
ik zal eens kijken of hij het lekker vind , maar bij Storm moet ik vooral proberen om wat gewicht erop te krijgen hij is al wel wat aangekomen maar er mag nog wel wat bij  ;)
Door Borke
#751148
[quote="henneke"]
ik zal eens kijken of hij het lekker vind , maar bij Storm moet ik vooral proberen om wat gewicht erop te krijgen hij is al wel wat aangekomen maar er mag nog wel wat bij  ;)
[/quote]
Dat dacht ik bij Sofi ook, maar eigenlijk mist ze gewoon een goede bespiering.
Borke weegt hetzelfde als zij en bij hem voel je ook zijn botten, maar het voelt allemaal keihard en bij Sofi voelt het 'slap en zacht' tussen die botten, die mist gewoon bespiering wat Borke in overmaat heeft.
Door henneke
#751319
[quote="AstridStraver"]
Dat dacht ik bij Sofi ook, maar eigenlijk mist ze gewoon een goede bespiering.
Borke weegt hetzelfde als zij en bij hem voel je ook zijn botten, maar het voelt allemaal keihard en bij Sofi voelt het 'slap en zacht' tussen die botten, die mist gewoon bespiering wat Borke in overmaat heeft.

[/quote]
Storm is gewoon te mager Astrid als je in stilstand alle ribben kan tellen mag er wel wat bij  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door