Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#750050
Mijn Charee is voor de eerste keer loops.
Sinds vandaag wil ze ook gedekt worden maar ze wil haast niet meer eten.
De laatste dagen was ze al aan het mutsen met eten, terwijl ze normaal goed eet.
Zelfs kippennekken moet ik platslaan anders eet ze ze niet. Ze trekt er een beetje aan maar dat is het dan. Ook wil ze slecht rood vlees eten wel het vet wat er aan zit.
Kennen jullie het verschijnsel dat teven slecht gaan eten als ze loops zijn?
En wat doe er aan.
Zijn er ook nog extra´s die goed zijn voor loopse teven. Ik vind dat ze aardig wat bloed verliest.
Door Hanny
#750211
Mijn teefjes hebben altijd gewone trek als ze loops zijn, dus die ervaring heb ik niet.
Normaal is het zo, dat als ze dekrijp zijn het bloedverlies toch wel aanzienlijk minder is, meestal tussen dag tien en veertien.
En dan, wat is veel bloedverlies. Ik heb kleine honden en van de één vind ik druppeltjes en van de ander aanzienlijk meer.
Ik zie geen enkele reden om een loopse teef iets extra's te geven, eerder iets minder voer, maar dat hoef jij niet, want ze heeft al minder trek.

Hanny
Door Shifra en Sharel
#750215
Het zou kunnen zijn, dat ze zich nu minder lekker voelt, pijn in dr buikje etc.
En in de 2de week, kan er ook wat meer bloedverlies zijn, daarna moet het weer afnemen.
Mijn oudste teefje had dit ook bij haar 1ste loopsheid, nu niet meer, en eet ze gewoon alsof haar leven ervan afhangt.

Gr Rolanda
Door ***Bianca***
#750242
Ik heb die ervaring idd wel, onze teef altijd ook altijd slecht als ze loops was.
Ik gaf haar die tijd gewoon zo veel mogelijk de dingen die ze het liefste at en met een beetje aanmoediging ging er wel iets in.
Door Yvonne K
#750656
Okee, dus er zijn wel meer teven die slecht eten als ze loops zijn.
Ik geef Charee nu wat meer kvv want dat eet ze wel.
Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door