Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#745578
Ik kom net van bij de dierenarts.

Chel had bleke lippen hé, en uit het bloedonderzoek kunnen ze afleiden dat ze misschien ijzertekort heeft, of wormen  :(

Dus nu krijgt ze panacur tegen de wormen, en wil ik haar een vitaminensupplement geven...

Maar welk supplement? Wat geven jullie?
Door Lizzy
#745588
Ik geef geen vitaminesupplementen. En ik vind het vreemd, een ijzer tekort. Want honden die voldoende rood spiervlees binnen krijgen, die krijgen genoeg ijzer. Je zou chlorella, gedroogde vijgen en rood spiervlees kunnen geven.
Door pallas
#745605
Als je d.a. geen ijzer heeft voorgeschreven, zou ik persoonlijk geen suplementen gaan voeren.
Met een goed menu moet het volgens mij ook wel in orde komen. En met natuurlijke extra's zoals Lizzy aangeeft kan je ook je hond een zetje in de goede richting geven ;)
Door cylke
#745720
Nee, ze heeft geen ijzer voorgeschreven. Ze hebben enkel een klein beetje bloedarmoede vastgesteld...en daardoor maakten zij de conclusie dat ze of wormen of ijzertekort zou kunnen hebben  :(
Vanavond begin ik een antiwormkuur, en ik zal haar extra rood vlees en droge vijgen geven.

Wat is chlorella?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#745726
cylke schreef: Nee, ze heeft geen ijzer voorgeschreven. Ze hebben enkel een klein beetje bloedarmoede vastgesteld...en daardoor maakten zij de conclusie dat ze of wormen of ijzertekort zou kunnen hebben  :(
Vanavond begin ik een antiwormkuur, en ik zal haar extra rood vlees en droge vijgen geven.

Wat is chlorella?
Een algje die ook zeer veel goede voedingstoffen bevat.
Door cylke
#745792
bedankt! gisteren heeft ze een extra portie rood vlees gekregen, en zal haar meer rood vlees beginnen geven hé, straks ga ik gedroogde vijgen kopen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door