Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#749830
Lotje is nu de tweede dag aan de diarree. Waterdun,maar niet meer zo'n grote hoeveelheden.
Ik geef haar extra bouillon van de kip die ik voor haar kook.
Normaal krijgt ze CB eend-rijst.
Gisteren heb ik haar laten vasten. Gisteravond ben ik begonnen met gekookte kip en rijst.
Vanmorgen tijdens de wandeling weer diarree. Vanacht was het rustig.
Ben dus toch maar naar de DA geweest. Wilde niet tot het weekend wachten,de praktijk is 3 dagen dicht.
Ik heb Finidiar gekregen. Ik heb het ooit nog eens gekregen voor Zita. Met goed resultaat moet ik zeggen.
Maar ik ben zo rond aan het lezen en zie dat niet iedereen blij is met Finidiar.
Lotje is niet ziek,heeft goede eetlust maar vindt  de diarree wel vreselijk.
Ook omdat het nu zo warm is wilde ik er iets aan doen, ze verliezen zo veel vocht.
Wat vinden jullie van de finidiar?
Gr. Liliane,Zita en Lotje.
Door Lizzy
#749843
Ik heb op zich geen mening over het middel Finidiar maar een dieet van gekookte kip met rijst: dat vind ik eerlijk gezegd pas echt niks... :-[
Gebruikersavatar
Door Nitus
#750013
Finidiar heb ik hier ook in de kast staan voor noodgevallen. Ik probeer diaree altijd eerst met Okugest, groene leem en pro-biotica onder controle te krijgen. Zie ik geen verbetering binnen 3/4 dagen dan gaan ze aan de finidiar, maar dat is al een paar jaar niet nodig geweest.
Vasten doe ik alleen als ze niet willen eten, en rijst daar doe ik al helemaal niet aan ;). Gewoon hun normale eten, maar wel rekening houden met de laxerende werking ervan, dus even geen pens of veel lever en vette dingen.
Door Kuszco
#750080
Normaal heb ik zelf de instelling; hebben ze diarree en zijn ze niet ziek ,dan geef ik hun het gewone eten. Bij Lotje is dat CB eend-rijst. Maar het bleef eruitspuiten daarom ben ik op gekookte kip met rijst overgegaan. Nu heeft ze dus inmiddels finidiar. Eend rijst is best vet. Daarom heb ik het even gelaten. Lotje heeft een allergie en kan heel veel vlees niet eten. Daarom ben ik al blij met die kip.
Maar waarom is dat dan zo slecht? Wat heb ik nog meer voor optie(s)?
Tips zijn welkom.
Door Kuszco
#750092
Daarbij moet ik nog zeggen dat ik er altijd van uitging dat rijst stoppend werkt en gekookte kip lichtverteerbaar is doordat hij zo lang gekookt wordt en dan minder vet is.
Mijn DA adviseert het ook, maar ik ben er wel al achter dat een DA niet altijd het goede advies geeft. Erg toch?
Gebruikersavatar
Door pike
#750109
Pike moest ook altijd gekookte rijst met kip en finidiar van de da. Het hielp echter voor geen meter. Dat lag niet aan de finidiar maar aan de rijst. Daar liep hij helemaal op leeg. En daar hielp geen finidiar aan. De da zei dat hij waarschijnlijk kippe-eiwit niet kon verdragen. Het heeft lang geduurd voor ik erachter was dat het niet aan de kip maar aan de rijst lag. Dus rijst kan soms echt verkeerd zijn.
Beter kun je even niets geven, of zijn gewone eten maar dan zonder orgaanvlees en zonder (blad)groenten. Door kip en rijst te koken geef je iets wat zijn spijsvertering niet gewend is. Hier werken een paar eetlepels gekookte pompoen door het voer heel erg goed.
Door Kuszco
#750126
Dus dat de kip met rijst de diarree niet stopt kan heel goed aan de rijst liggen?
En gekookte kip alleen is dus ook niet goed?
Maar haar eigen voer(CB eend-rijst) is weer erg vet. Dat laxeert dan ook weer.
Ik weet dus eigenlijk echt niet waar ik goed aan doe.
Ze heeft voor 5 dagen finidiar meegekregen. Lotje heeft hoogstzelden diarree. Ze heeft nu aan vies water gedronken ik denk dat dat de boosdoener is.
Maar in ieder geval bedankt voor het pompoenenadvies. Ik zal het meenemen.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Sennaruby
#750260
Mijn mening is dat het allerbeste voor darmen die van streek zijn het gewone eten is waar ze aan gewend zijn. Als je ineens met rijst en gekookte kip aan komt zetten waaraan de darmen niet gewend zijn, raken de darmen nog meer van streek... Ik vind dat bouillon, kip en rijstverhaal zo'n raar fabeltje.... Ik zou gewoon de CB geven, maar dan verdeeld over meerdere kleine porties per dag, eventueel wat overgoten met warm of gekookt water. En als het door het water komt is diaree niet eens zo slecht hoor, als ze maar voldoende blijft drinken. Die troep moet er eerst uit!

Groetjes en beterschap!

Groetjes,

Fieke
Laatst gewijzigd door Sennaruby op za 28 apr 2007, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#750282
toen ik nog cb voerde had ik meestal één rol kip/rijst in de vriezer voor dit soort situaties.
het verteerd wel heel makkelijk. je kan natuurlijk ook zelf wat kip malen en geven. rijst zou ik weglaten volgens mij helpt dat niet en het vertterd veel moeilijker dan mager vlees.
Door Kuszco
#750295
Bedankt voor al jullie tips.
Ik ben al weer wat geruster.
De rijst heb ik al weggelaten.
CB kip-rijst heb ik ook nog in de vriezer.
Van de gewone gekookte rijst krijgt ze geen jeuk tot nu toe,dus dan kan ik de CB kip-rijst ook geven.
Zelf dacht ik dat het KVV misschien te zwaar te verteren was nu en dat het er alleen maar erger door zou worden.
Maar ik hoor hier dat dat  niet zo is.
Ik ben het ook helemaal niet gewend dat ze langer dan een dag diarree hebben.
Vandaag is het al de derde dag,het is niet meer zo waterdun maar wel nog erg dun.
ik geef haar veel extra drinken en maak niet zo'n lange wandelingen.
Ze plast en eet nog steeds goed.
Is wel wat rustiger dan anders maar dat kan ook van de warmte zijn.
Maar jullie verhalen vertellen me dat jullie er allemaal wel eens mee van doen hebben.
Ik ben ook zo vlug ongerust en vind het vreselijk als de honden iets hebben.
Bedankt.Gr. Liliane ,Zita en Lotje.
Door Kuszco
#750776
Het is echt prijs hier. Lotje voelt zich een stuk beter, maar het is wisseling van de wacht. Gisteravond begon Zita. Diarree, buikpijn. Echt zielig. Heb wederom weer tussen de honden geslapen vannacht. Is dus waarschijnlijk toch een virusje wat ze tijdens het uitlaten opgelopen hebben.
Uitlaten is hier ook niet echt hygienisch. Er wordt nooit schoongemaakt op de hondenuitlaatplaats. We hebben een kleine! hondenuitlaatplaats hier voor het hele westelijke gedeelte van de stad.Meestal wijk ik uit naar het industrieterrein waar het ook nog wel relatief groen is. Maar inmiddels zijn er steeds meer mensen die dat ook doen.
Ik probeer die plekken echt te vermijden, maar ik heb meestal niet de auto en moet dus toch hier in de buurt blijven.
Drol naast drol ligt er dan. Is er een hond ziek ,krijgt de hele buurt het.
Met alle ellende van dien.
Ik ben het echt zat. Ik ga me beklagen bij de gemeente en vragen of er niet regelmatig schoongemaakt kan worden.
Het is zo zielig die zieke honden.
Sinds een jaar laat ik mijn honden hier nu uit,en ik heb nog nooit zo vaak honden aan de diarree gehad. Voor die tijd hadden we een bos achter ons huis
ter beschikking maar dat is gekapt helaas.(Er komen huizen)
Een tijd geleden liet mijn DA zich ontvallen dat hij de site van CB had opgezocht. Maar hij vroeg zich af hoe dat nu ging met dat rauwvlees. Dat barst toch van de bacterien zei hij. En dat krijgen die honden allemaal binnen. Toen stond ik daar ook met twee honden aan de racepoep. Ik heb gezegd dat ik er niet in geloofde dat het daarvan kwam en hem gezegd maar eens op barfplaats te lezen. Of hij het gedaan heeft weet ik niet.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Lizzy
#750794
Kuszco schreef: Het is echt prijs hier. Lotje voelt zich een stuk beter, maar het is wisseling van de wacht. Gisteravond begon Zita. Diarree, buikpijn. Echt zielig. Heb wederom weer tussen de honden geslapen vannacht. Is dus waarschijnlijk toch een virusje wat ze tijdens het uitlaten opgelopen hebben.
Uitlaten is hier ook niet echt hygienisch. Er wordt nooit schoongemaakt op de hondenuitlaatplaats. We hebben een kleine! hondenuitlaatplaats hier voor het hele westelijke gedeelte van de stad.Meestal wijk ik uit naar het industrieterrein waar het ook nog wel relatief groen is. Maar inmiddels zijn er steeds meer mensen die dat ook doen.
Ik probeer die plekken echt te vermijden, maar ik heb meestal niet de auto en moet dus toch hier in de buurt blijven.
Drol naast drol ligt er dan. Is er een hond ziek ,krijgt de hele buurt het.
Met alle ellende van dien.
Ik ben het echt zat. Ik ga me beklagen bij de gemeente en vragen of er niet regelmatig schoongemaakt kan worden.
Het is zo zielig die zieke honden.
Sinds een jaar laat ik mijn honden hier nu uit,en ik heb nog nooit zo vaak honden aan de diarree gehad. Voor die tijd hadden we een bos achter ons huis
ter beschikking maar dat is gekapt helaas.(Er komen huizen)
Een tijd geleden liet mijn DA zich ontvallen dat hij de site van CB had opgezocht. Maar hij vroeg zich af hoe dat nu ging met dat rauwvlees. Dat barst toch van de bacterien zei hij. En dat krijgen die honden allemaal binnen. Toen stond ik daar ook met twee honden aan de racepoep. Ik heb gezegd dat ik er niet in geloofde dat het daarvan kwam en hem gezegd maar eens op barfplaats te lezen. Of hij het gedaan heeft weet ik niet.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Nee. Vlees barst niet van de bacteriën. En Carnibest barst ook al zeker niet van de bacteriën. Het wordt zelfs met grote regelmaat op bacteriën gecontroleerd, door controlerende instanties.

Maar dan nog, al zaten er wel bacteriën in: rauw/versgevoerde honden hebben een maagzuur dat zo zuur is dat geen bacterie daarin overleeft. Dat zou jouw DA moeten weten!

Maar hij is van harte welkom hier hoor. Wij willen hem best uitleggen hoe het spijsverteringssysteem van de carnivoor werkt.
Door Kuszco
#750870
Ja. Mijn mond viel ook open. Wat weten veel  DA toch eigenlijk weinig van deze materie. De site van CB had hij ook van mij omdat hij nog nooit van KVV had gehoord.
Toen Zita haar eerste insult heeft gekregen zijn wij overgestapt op KVV en hij snapte toch echt niet waarom. Ik heb geprobeerd om het uit te leggen, hij stond er ook wel voor open maar een voorstander is hij zeker niet.
Vind ik erg jammer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door