Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#749011
Het gaat niet lekker met Didot em zijn nieuwe menu. Zijn buik is weer rood en hij jeukt weer heel erg :'(
Een aantal dagen terug heeft hij een runderoor gejat van Nox, meestal is de jeuk wel na een paar dagen minder, maar nu vindt ik het toch wel heftig.(ik twijfel of het daar nu wel van komt)
We zouden deze week konijn gaan proberen , maar dat heb ik dus maar uit gesteld.
Ook de groentemix krijgt hij nu niet ,want daar zaten een paar bloemkoolroosje doorheen.
Voorlopig dus witvis en eendekarkas.Zijn ontlasting is  perfect en ook geen ontgifting op enig andere manier.
Verder gaat hij nu helemaal uit de vacht maar da's normaal bij bc één keer per jaar.(hij wordt eens per week gewassen met speciale shampoo tegen de schilvers)

Kortom, ik twijfel me gek, weet niet of ik er zo wel goed aan doe....de brokken staan natuurlijk nog bij ons in het hok, maar die willen we eigenlijk niet geven..
Door Lizzy
#749325
Ja moeilijk he.... Joh, ik kan me je twijfels zo goed voorstellen.... Weet je, probeer die brokken anders gewoon. Dan heb je dat "gewoon" geprobeerd. Werkt het: perfect (ik ken 2 honden, nu in deze 10 jaar, die het alleen goed doen op brokken), werkt het niet: weet je dat ook weer. Ja toch?
Door pallas
#749439
Lizzy schreef: Ja moeilijk he.... Joh, ik kan me je twijfels zo goed voorstellen.... Weet je, probeer die brokken anders gewoon. Dan heb je dat "gewoon" geprobeerd. Werkt het: perfect (ik ken 2 honden, nu in deze 10 jaar, die het alleen goed doen op brokken), werkt het niet: weet je dat ook weer. Ja toch?
Ik hoef het niet te proberen ik weet dat de brokken wel werken (de vacht is dan wel niet geweldig maar hij heeft dan geen jeuk) ik denk aleen dat het op de lange termijn niet goed voor hem is.
Bovendien is het geen echte hypobrok maar een brok met aleen maar vis en tapioca. Dan moet het toch mogelijk zijn om hem weer zelfbereid voer te geven (zonder al die conserveringsmiddelen)?
Okee vis en rijst gaat goed maar er moet dan wel weer megaderm bij en gistocal. en dan valt hij weer teveel af.Ook bij de brok moet ik nog megaderm toevoegen, anders heeft hij niet voldoende vetten binnen . (om over het geld dan nog maar niet te beginnen)
Zijn vacht voelt nu super zacht aan en hij is verder ook heel anders; hij heeft zelfs van de week een pup gesnuffeld, terwijl hij anders vreemde honden (ook pups) direct weggromt. Maw ik vindt hem veel relaxter...

ik weet gewoon niet..moet ik nog doorzetten en afwachten of niet...
Daar boven op nog eens Nox met haar teostanden met de heup, dan wordt je wel eens ff moedeloos :-\
om alles even met iemand te delen helpt ook al heel veel hoor...lucht wel even op ;)
Door Lizzy
#749846
Hij kan dus eigenlijk alleen tegen witte vis enzo? En tofu, heb je daar wel eens mee geexperimenteerd? (zoals je weet ben ik nogal tegen een hond vegetarisch voeren, maar er zijn helaas honden...). En ei en zuivel, hoe zat het daar ook alweer mee? En vis uit blik, bijvoorbeeld zalm, hoe reageert hij daar op? Op zich ben ik het met je eens, dat je beter een voer zelf voor hem kan samenstellen dan die brokkenzooi geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#749849
Weet je zeker dat het van het eten komt? op dit moment jeuk alles en iedereen.
Door pallas
#749975
Lizzy schreef: Hij kan dus eigenlijk alleen tegen witte vis enzo? En tofu, heb je daar wel eens mee geexperimenteerd? (zoals je weet ben ik nogal tegen een hond vegetarisch voeren, maar er zijn helaas honden...). En ei en zuivel, hoe zat het daar ook alweer mee? En vis uit blik, bijvoorbeeld zalm, hoe reageert hij daar op? Op zich ben ik het met je eens, dat je beter een voer zelf voor hem kan samenstellen dan die brokkenzooi geven.
tofu? dat is nieteens in me opgekomen :-\ Het is natturlijk een mogelijkheid.
Ik zit vooral te springen om voer met een behoorlijke hoeveelheid calorieen, voor je het in de gaten hebt is ie weer een zak botten (bekent probleem bij jonge borders)
Veel verder dan koolvis, sardientjes(vers) en eend zijn we nog niet gekomen. Het gaat gewoon heel snel weer verkeerd en meestal stop je dan maar of gaan we weer de brok van de d.a. voeren :-[

ik ben van plan om het nu maar eens wat meer tijd te geven.
gisteren heeft ie eend en koolvis gekregen, hij jeukt iig niet erger dan de afgelopen dagen, het lijkt zelf ietsje minder rood....maar het is heel moeilijk om er echt objectief naar te kijken.

zelf blijf ik het idee hebben dat het misschien toch een andere allergie is (mede omdat zijn vertering geweldig is!)...hier staat werkelijk alles in bloei, het lijkt wel of het sneeuwt zoveel vlokken waaien er buiten.
Door pallas
#750339
yessss, de jeuk en roodheid trekt weer weg :circle:
we kunnen dus nog steeds verder zoeken.
hij heeft nog wel een puspiem, dat gebeurd altijd al ie zo'n reactie op iets heeft.
misschien toch het runderoor geweest??

gisteren nam hij een sprong naar zijn etens bak en gapte bij het eendekarkas er bijna uit ;D
toen moest ie nog een kwartier langer wachten op zijn eten, terwijl Nox heerlijkhaar maaltje at!

en lief dat ie was!
en héél braaf op zijn kleedje liggen wachten!!! ;D

toen het eten eenmaal neergezet was, kwam de wolf weer tevoorschijn...grrrrr.
Gebruikersavatar
Door Loti
#750468
pallas schreef: Ik hoef het niet te proberen ik weet dat de brokken wel werken (de vacht is dan wel niet geweldig maar hij heeft dan geen jeuk) ik denk aleen dat het op de lange termijn niet goed voor hem is.
Bovendien is het geen echte hypobrok maar een brok met aleen maar vis en tapioca.
Mag ik vragen welk merk brok dat is?
Ik heb ook een hond met een huidprobleem en zoek naast de carnibest eend/rijst, waar ze goed op reageert, een brok, omdat ik niet altijd cb kan geven.
Door tt-tjes
#750469
Loti schreef: Ik heb ook een hond met een huidprobleem en zoek naast de carnibest eend/rijst, waar ze goed op reageert, een brok, omdat ik niet altijd cb kan geven.
Mag ik vragen waarom je niet altijd CB kunt geven?

Want je kunt, als ze goed op eend reageert, ook ipv brokken hele eend gaan geven, of nekken of karkas.
Bij de hele eend zit meestal ook nog de orgaantjes in.
Gebruikersavatar
Door Loti
#750525
Om praktische redenen kan ik niet altijd even makkelijk cb geven.
Ze krijgt het zoveel mogelijk cb, maar ik zou het makkelijk vinden om een brok achter de hand te hebben.
Zelf barfen zie ik absoluut niet zitten, gelukkig bestaat er cb ;)
Door pallas
#750534
Loti schreef: Mag ik vragen welk merk brok dat is?
Ik heb ook een hond met een huidprobleem en zoek naast de carnibest eend/rijst, waar ze goed op reageert, een brok, omdat ik niet altijd cb kan geven.
Didot kreeg sensitivitycontrol SC24 die is op basis van tapioca en wit vis.
ik heb een aantal brokken getest en deze kon Didot wel verdragen.
dan moet je hond natuurlijk niet allergisch reageren op de toevoegingen en conservering middelen.
mijn d.a. adviseert er wel megderm erbij te geven.
het is trouwens een brok met weinig voeding,ze moeten er best veel van eten (= nog duurder)

barfen vindt ik geen probleem je kan toch niet alles tegelijk geven en moet het gewoon soort voor soort proberen, zo groei je er vanzelf wel in ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door