Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bordertjes
#748190
Goedavond allemaal,

Graag wil ik jullie vragen welke botten niet te hard zijn voor de hond ivm stukjes afbreken of slijtage heb ik weleens gelezen.

We hebben 2 borderterriers van 9,0 kilo per stuk (ze zijn niet dik maar niet 2 van de kleinsten)

De één vind het allemaal leuk, botjes knauwen enzo de ander vind het maar wennen, pas als ik het voor hem vasthou doet hij iets.

Alvast bedankt,  Monica
Door Ziviaantje
#748195
Neem botten van niet dragende delen, dus bijvoorbeeld ribben, werveltje enz. En van jonge dieren, die zijn het zachtst ( lam, kalf ). En verder kippennekjes en kippenkarkasjes, maar dat is meestal hap-slik-weg  ;D
Door 202Spots
#748230
Wanneer je pas beginddan zou ik het op kippenbotten houden,karkas,nek en vleugels.
De eend en konijn is ook vrij zacht.
De lamsribben kan verschil in zitten,en de geit en kalfribben die ik heb geprobeerd waren knetterhard...
Door Lizzy
#748295
Begin gewoon met vleesbotjes van kleine dieren zoals kip, kwartel, eend, parelhoen, konijn. Als dat lekker verteerd, dan kun je geitenribben, lamsribben, kalfswervels, etc. geven.
Door Tanna
#749057
Ik heb ook een bordertje en zij eet lams- en geiteribben en kip en eend met bot. Ze heeft eens een keer een flinke splinter van een lamsrib achter in haar keel gehad, dat was toen even paniek om eruit te halen. Sinds die tijd let ze zelf op scherpe stukjes, die laat ze gewoon liggen.
Ook heeft ze een tijd kalfsstaart gegeten, maar nadat ze twee keer haast gestikt is in een stukje geef ik dat niet meer. Dat was echt superpaniek!
Door mirjam_dc
#749223
Ook een border terrier hier (van pas een kleine 8 maanden), al een tijdje combi KVV/Barf. Kalfsstaart was ik ook niet kapot van, ik vond het wel erg hard (misschien toch niet echt van een kalf maar meer van een koe) en koop het niet meer. Verder valt het me 100% mee hoe zo'n kleine donder de botten klein krijgt al kauwend en krakend, ik geef nu kippennek, kipkarkas, eendennek en karkas, runderstrot, haas en konijn (vindt 'ie helaas niet zo lekker maar hij krijgt het wel klein), parelhoen, lamsrib, geit en alles gaat zonder probleem naar binnen. Als de KVV op is, ga ik 100% barfen, ik vind het veel leuker en hij ook :)

succes ermee Monica!
Mirjam
Door evelyn02
#749792
ik heb twee border terriers, waarvan 1 behoorlijk klein (minder dan 6 kg). Ik barf nu 3 jaar volledig met ze. Ze krijgen van alles: kip, eend, konijn, haas, zalmkop, geitenribben. Alleen de geitenribben vind ik op het randje. Soms zijn ze wat te hard. Verder gaat het allemaal prima, maar ik heb het wel langzaam opgebouwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door