Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#749239
Een Groene Leem kuur aangevuld met Jeneverbes olie om het lichaam op te 'schonen'?
Ervoor, tijdens?, erna Pro-Biotica.
En vitamine C?
En/of vitamine E?
En echine-nogwattes (echinacea? echinaforce?)?
Daar zou ook kattenklauw inzitten?
Huttenkase, yoghurt, kefir?
Zilverwater?
Lysine?
Plantago?

Kom maar op, spui maar  8)
Door Eef+Stippels
#749241
Voor de weerstand zou ik denken aan cats claw of echinacea (en daar zit geloof ik cats claw in).

Verder weet ik het zo niet, je krijgt vast nog goede/betere reacties.
Door Lizzy
#749289
MarijeJoanne schreef: Een Groene Leem kuur aangevuld met Jeneverbes olie om het lichaam op te 'schonen'?
Ervoor, tijdens?, erna Pro-Biotica.
En vitamine C?
En/of vitamine E?
En echine-nogwattes (echinacea? echinaforce?)?
Daar zou ook kattenklauw inzitten?
Huttenkase, yoghurt, kefir?
Zilverwater?
Lysine?
Plantago?

Kom maar op, spui maar 8)
Groene Leem en Jenever-bes-olie zijn een goede reinigingskuur. Mocht je het gevoel hebben dat jouw hond een reinigingskuur kan gebruiken: zeker doen. Tijdens en erna kun je probiotica geven. Mijn ervaring is dat probiotica uit capsules of zakjes (A Vogel heeft zakjes) beter werkt dan huttekase of yoghurt of kefir.

Vitamine C kun je als kuurtje geven en geven als je merkt dat de weerstand wat lager is. Hetzelfde met Echinacea. Je hebt Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea. Beide zijn planten uit dezelfde familie. Als je de Echinacea Extra Forte van Bloem neemt, zit daar Plantago + Cat's Claw in, beide weerstand verhogers. Met dat spul zou ik zelf ook het tandvlees dagelijks inmasseren, met een watje.

Zilverwater en Lysine heb ik geen ervaring mee.

Nou, volgens mij heb je de meeste nu wel gehad, zo'n beetje!
Door MarijeJoanne
#749651
Plan van aanpak ;D

Nu Pro-Biotica, en Vitamine C (pas sinds gisteren, maar vooruit) en daar wil ik dan nog dat Echinecea (met Cats Claw en Plantago) bij gaan geven.

Groene leem wondpasta voor de plekken in zijn mond.
Zit ook zilver water (Colloidal silver) in.
Kreosotum d 6 en Mercurius Solubilis d6 voor de gingivitis zelf en/of zoutcellen.
En dan straks een spoeling, tandpasta en wax voor de tanden.

Heb besloten nog even af te wachten met de groene leem kuur.
Hij krijgt nog AB (dus ik moet sowieso wachten) en er staat een ingrijpende operatie op hem te wachten.
En ik zit dan niet te wachten op eventuele zware ontgiftingsverschijnselen.
Dus eerst de operatie en de herstelperiode, dan pas de groene leem kuur.

Goede plan van aanpak?
Nog op of aanmerkingen of aanvullingen?
Door Lizzy
#749745
Ja, ik vind van wel. Wat je eventueel ook kunt doen: in plaats van ontgiften met groene leem chlorella gebruiken. Dat ontgift milder.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door