Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nicada
#749077
hallo  ik ben nicada en heb een vraag.

Bij mijn britse korthaar poes Ashley van 10 jaar is geconstateerd dat zij bulten op haar nier heeft. Bij een nier kon ze dat voelen bij de andere niet die lag te diep.De dierenarts raadde aan een bloedonderzoek te doen en dan eventueel een nierdieet. Ik heb Ashley sinds vorig jaar maart op kant en klaar vers vlees gezet nadat mijn hondje blaasgruis had en dit met jullie advies opgelost is. Ashley at altijd erg weinig en was dus vrij licht van gewicht en ik vind dat ze beter is gaan eten met het vlees en is ook in dit jaar in gewicht aangekomen. Maar nu dit bericht. Ik weet niet wat ik moet doen nierdieet zie ik niet zitten juist omdat ze beter is gaan eten. Ik zie buiten meer drinken geen verdere klachten bij haar.Wat is dit eigenlijk voor afwijking die bobbels op haar nier dat weet ik ook niet.
Door Suzan54
#749105
Is dat geen PKD? Misschien was Ashley zonder het verse voer nu al veel slechter aan toe geweest. Ook voor nierpatiëntjes is vers toch het beste. Maar, als ze inderdaad al een slechtere nierfunctie heeft kan je het proces vertragen door haar dagelijks een tabletje Fortekor te geven. Fortekor is juist perfect voor die katjes die nog niet ziek van de slechte nierfunctie zijn. Ik heb er hier ook eentje op de Fortekor.
Door Mevroi Kruim
#749107
Ik heb ook een nierpatient en een die blaasproblemen had op brok. Op vers gaat het met de blaas al 5 jaar uitstekend, de nierpatient wordt helaas stilaan wat slechter maar met vers en Fortekor doet hij het nog heel goed. Ik pieker er niet over om brok te gaan voeren.
Door nicada
#749230
PKD  klinkt misshien gek maar wat is dat? En die fortecor kan je dat dan zo op eigen verzoek kopen bij de dierenarts? De dierenarts wilde een bloedonderzoek doen om te weten te komen hoe het met die andere nier gesteld is maar ik dacht als ik toch geen dieet wil geven heeft dan mijns inziens niet veel nut behalve dat  Ashley weer erg gestresst wordt van dat gepruts aan haar lijf.  Als het noodzakerlijk is wil ik het wel doen maar ik wil haar zo min mogelijk kwellen met allerlei onderzoeken. Ook heb ik van iemand gehoord dat je dit probleem homeopatisch kon ondersteunen. Wat raden jullie mij daarin aan.
In iedergeval zal ik haar wel vers vlees blijven geven. Groetjes Nicada
Door Suzan54
#749234
Je moet wel die bloedwaardes weten om Fortekor te mogen geven. Je bent helemaal niet verplicht om het nierdieet van de dierenarts te gaan voeren.
Vers en Fortekor - daar komen nierpatiëntjes heel ver mee.

PKD is een erfelijke afwijking aan de nieren. Dat ontstaan er cystes in de nieren. Bij de Brit is dit helaas geen onbekende ziekte.
Door Mevroi Kruim
#749264
Suzan54 schreef: Je moet wel die bloedwaardes weten om Fortekor te mogen geven. Je bent helemaal niet verplicht om het nierdieet van de dierenarts te gaan voeren.
Vers en Fortekor - daar komen nierpatiëntjes heel ver mee.

PKD is een erfelijke afwijking aan de nieren. Dat ontstaan er cystes in de nieren. Bij de Brit is dit helaas geen onbekende ziekte.
Mee eens. Het heeft zin om de bloedwaardes te weten zodat je regelmatig kunt controleren hoe het verloop van de ziekte is en of hij misschien meer Fortekor nodig heeft.

Solidago ondersteunt de nierwerking, en er zijn nog meer homeopathische middelen maar die weet ik zo ff niet. Als je iets aanschaft moeten het wel korreltjes zijn, de drankjes met alcohol kunnen de meeste katten niet echt waarderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door