Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Remke
#748305
In of na de zomer gaan we er een poesje bijnemen, een Cornish rex kitten. Nu heb ik mijn rattenhondjes natuuurlijk en een oude poes aan de brokken. Kan ik het nieuwe poesje met mijn honden mee laten eten? Dus iets van 2 dagen per week CB en verder barf? Ik heb nu in mijn vriezer nog paard, hazenpoten, eendagskuikens en hertenrib en binnenkort struisvogel wat mijn beesten goed wegkrijgen. Aangezien ik nu al 2,5 dag doe over 1 kilo CB komt het het beste uit als de poezert dat ook eet. De fokker gaat de kittens ook aan versvlees laten wennen. En het volwassen geicht van de poes zal denk ik niet veel minder zijn als mijn kleinste hondje Kip, zij is 2,3kg.
En uiteraard zal ik haar leren barfen met kippennekjes, ik heb ook nog wat verdwalde kwartels in mijn vriezer bedenk ik me net.
Door Femke
#748554
hier hebben de katten een hele tijd op hondenCB gestaan. Nu ik weer volldig barf met de honden krijgen ze energique, maar daar zijn ze toch niet zo gek op. Het lijkt mij - helemaal als ze maar een dag of 2 per week krijgen en de rest barf- geen probleem.
Als ik een kitten kreeg (wat er niet inzit) dan zette ik hem vanaf dag 1 op barf, want mijn katten zijn totaal niet gewend om even flink door te knagen en daarom kunnen ze niet barfen.

Toch lees ik verschillende berichten over katten op hondenCB, sommige katten moeten het echt niet omdat er pens in zit.
Door stefcat
#749066
ik heb het geprobeerd met zowel carnibest hond (natuur geloof ik) en energique.

al mijn katten liepen daar met een grote boog omheen.
ik trouwens ook want het riekt wel hoor met die pens;))

gr.

stefanie en katten
Door Helen
#749134
Mijn beide katten vreten alles!! Barf, alle soorten kvv en wat je ze ook maar voorzet. Ze knagen en kauwen als gekken. Stijntje krijgt nog niet alles weg, maar knaagt er dan zoveel als hij kan vanaf.
Stijn barft al van kitten af aan en Ziggy vanaf dat ze een maandje of 7 is.
Door Remke
#749298
Nou ik denk dat we het maar gewoon moeten gaan proberen, idd als een poesje al jong went aan knagen en haar hondenbroertje en -zusjes dat ziet doen zal ze ook wel een poging wagen denk ik.
Door hamada
#749978
onze vorige kat Prince at vrolijk met de CB van de honden mee. In eerste instantie eend/rijst (schijnen veel katten lekker te vinden), en later ook de lam/rijst en kip/rijst. De natuur werd wisselend door hem gegeten, maar de kattenversie bliefte meneer niet!!
Door zurca
#749988
Hier vinden 2 van mijn katten de hondenbibi vele malen lekkerder dan hun eigen bibi...En dan is de Lam/rijst (hond dus) favoriet, daarna de natuur en dan pas kip/rijst...die gekke katten hebben dus voorkeur voor pens ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door