Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door numpie77
#748590
Nu zijn we bijna 2 weken geleden overgestapt op Bandit versvoer. De poep van beide honden is goed. Ik heb alleen het idee dat ze lichamelijk en misschien ook wel geestelijk erg moeten wennen aan deze overgang.
Het eten is sneller op dan met brokken. Ik geef ze nu niks tussendoor om even op te knabbelen omdat ik gewoonweg niet weet wat ik kan combineren met vers. Jasper mag geen brood meer eten (waar hij helemaal gek van is) omdat hij ziek is. Ik had gedroogde long van Bandit gekocht maar dat is nu op en om nieuwe te halen moet ik naar Otterlo of Laren. Kan het dat honden psychisch moeten wennen aan de overstap op vers?
Lichamelijk heeft Sam er de meeste last van omdat hij zo'n jeuk heeft. Hij is ook erg in de rui maar die jeuk is altijd een probleem geweest met brokken. Ik heb dan ook wel het vertrouwen dat het met vers over gaat. Maar tot die tijd......is er iets om de jeuk te verlichten?
Door Nynke
#748610
Hoi meisje, ik kan zelf niets verzinnen om de jeuk te verlichten, maar om ze wat te laten knabbelen zou je ze wat "makkelijke"botten kunnen geven, zoals kippenekken ofzo. Ik weet zeker dat je nog veel meer goeie of betere tips gaat krijgen, maar wilde toch even reageren!! Groetjes !!! Nynke
Door Danny
#748630
Als je ze wat langer bezig wilt houden zou je het vlees ook in een KONG kunnen doen....
Door numpie77
#748643
[quote="Danny"]
Als je ze wat langer bezig wilt houden zou je het vlees ook in een KONG kunnen doen....
[/quote]

Geeft dat niet ongelooflijk veel rommel?
Door numpie77
#748644
[quote="Nynke F"]
Hoi meisje, ik kan zelf niets verzinnen om de jeuk te verlichten, maar om ze wat te laten knabbelen zou je ze wat "makkelijke"botten kunnen geven, zoals kippenekken ofzo. Ik weet zeker dat je nog veel meer goeie of betere tips gaat krijgen, maar wilde toch even reageren!! Groetjes !!! Nynke
[/quote]

Ik voer Bandit omdat dit biologisch is. Kun je die kippendekken ook biologisch krijgen? En dan niet te duur!!!!!
Door Eef+Stippels
#748645
Je zou ze direct na de maaltijd een snack kunnen geven, zodat het eetmoment wat wordt uitgebreid, zoals een pensstaafje of een gedroogd strot (doen ze wat langer mee).

Wat helemaal ideaal is, is om langzaam uit te gaan breiden met barf, met vleesbotten doen ze lekker lang.

Kippennekken is goed om mee te beginnen qua bot, maar ik denk dat ze daar niet echt lang op kauwen.  Als het goed gaat met de kippennekken zou ik uitbreiden naar lamsribbetjes, dat is wat meer werk.
Door Danny
#748661
[quote="numpie77"]
Geeft dat niet ongelooflijk veel rommel?
[/quote]

Nee hoor, ik doe zelf nog wel eens een rodi hamburger in een kong dan als ze in de bench zit en ik zie er niets van terug. Ze likt het er geduldig uit en is lekker even bezig.
Door Shifra en Sharel
#748868
In het begin had Shifra ook erge jeuk, toen ze op vlees overging. Het verergerde zelfs in het begin, maar op ten duur nam de jeuk af.
Kippennekken vinden ze hier geweldig, maar ook de eendennekken, daar doen ze zelfs wat langer mee.
Die zijn ook wat groter.
Veel succes, het zal zeker lukken ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door