Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#747588
Hallo,
omdat mijn Sheltie het naar mijn mening niet zo echt schitterend op de Duck Lam & Rijst deed, ben ik op het (schitterend  ::)) idee gekomen, op een ander merk over te schakelen en eet die dus nu al een dag of drie de Lam & Rijst van Rodi.
Nu heb ik van ochtend tijdens de wandeling vastgesteld, dat zijn ontlasting daarvan, laat ons maar zeggen, slecht is. Ik zal jullie de details besparen, maar het kwam er op neer, dat het een kleverige pap was (geen diarrhee) die er zelfs onmogelijk kon af vallen (dus alles is in zijn 'broek' blijven kleven). Eens thuis heb ik hem dus in bad gestoken om hem van deze klever te bevrijden en mocht ik ook nog eens vaststellen, dat daar een geurtje aanhangt om achterover van te vallen  :'(

Weet toevallig iemand of dat met de overschakeling te maken heeft of hebben andere Rodi-eters de zelfde ervaring en zal de ontlasting zo slecht blijven ?

Groetjes
Marion

P.S. Nog iets toevogen  ;) want ik vindt mijn hondje ook anders maar futloos, hoewel dat heeeel misschien ook met de warmte kan te maken hebben.
Laatst gewijzigd door simplythedogs op ma 23 apr 2007, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#747650
Misschien heeft je hond wel een virusje. Ik zou even terug schakelen op Duck en dan langzaam wat Rodi introduceren. Normaalgesproken mag dit niet zo'n reactie geven. Tenzij er iets in de Rodi zit waar jouw hond nou nEt niet tegen kan....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#747662
Ik weet niet wat er in Duck zit, maar ik weet wel dat er in rodi alleen maar lamshart en rijst zit. Kan best zijn dat zo´n grote hoeveelheid hart te laxerend werkt bij jouw hond.
Door *Natasja*
#747663
Ik heb vorig jaar in de vakantie (deels) Rodi gevoerd aan de honden, ze hadden er gewoon goede ontlasting van.
Door *Natasja*
#747664
[quote="*Dorothea*"]
Ik weet niet wat er in Duck zit, maar ik weet wel dat er in rodi alleen maar lamshart en rijst zit. Kan best zijn dat zo´n grote hoeveelheid hart te laxerend werkt bij jouw hond.
[/quote]

Is dat in de lam&rijst versie, of heb je het nu over de Lamshart-versie? Volgens mij zijn dat 2 verschillende versies.
Door simplythedogs
#747673
[quote="*Natasja*"]
Is dat in de lam&rijst versie, of heb je het nu over de Lamshart-versie? Volgens mij zijn dat 2 verschillende versies.[/quote]

Op de verpakking die ik heb, staat alvast Lam & Rijst compleet  :-\
Eigenlijk dacht ik ook al, dat het een beetje vreemd was, maar je weet maar nooit.
Bedankt voor de reacties en idd misschien wel terug naar de Duck. 'k zal er morgen alvast gaan halen.

Marion
Door simplythedogs
#747674
[quote="Tinker"]
Ik voer overwegend Rodi en heb dit juist nooit meegemaakt op Rodi.Wel op een ander merk kvv.[/quote]

Zoals......? Want voor mij was de Rodi toch maar ff een tussen keuze. Normaal was het de bedoeling, straks naar CB te gaan.

Groetjes
Marion
Door tigger
#747676
Als we een weekendje weg zijn kreeg Beau altijd Rodi, maar ook hij kreeg er ook dunne ontlasting van (+ veel plassen). Ik geef het niet meer.
Door simplythedogs
#747677
[quote="Vivian"]
Als we een weekendje weg zijn kreeg Beau altijd Rodi, maar ook hij kreeg er ook dunne ontlasting van (+ veel plassen). Ik geef het niet meer.[/quote]
Goh, dan zal ik het maar vlug aan de windhonden geven  ::) (zei mijn man ook al  :P) want bij hen blijft de boel tenminste niet in hun broek hangen  :D

Marion
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#747790
Hier krijgen ze ook regelmatig Rodi (alle varianten) en ze hebben geen last ervan. Juist prachtig mooie drollen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#747791
[quote="*Natasja*"]
Is dat in de lam&rijst versie, of heb je het nu over de Lamshart-versie? Volgens mij zijn dat 2 verschillende versies.
[/quote]

In de lam en rijst versie zit alleen lamshart (en rijst). Iemand van bp (ik weet niet meer wie) heeft een keer rodi gemaild om de samenstelling te vragen.
Door tieneke
#747861
Het is maar net waar je hond het goed op doet,dus zeker verschillende merken uitproberen als deze niet bevalt  ;)
Door simplythedogs
#747972
[quote="*Dorothea*"]
In de lam en rijst versie zit alleen lamshart (en rijst). Iemand van bp (ik weet niet meer wie) heeft een keer rodi gemaild om de samenstelling te vragen.[/quote]
Juist, dat was, wat ik ook begrepen had. Mij valt wel op, dat de Rodi in vergelijking met de Duck ENORM (!!!!) vettig is. Hoewel mijn hondje beter kan afwassen dan gelijk welke vaatwasser ( :D) blijft er altijd iets in zijn kom plakken  :-[
Trouwens heeft hij vannacht dan ook nog eens overgegeven en wat daar uit kwam, laat ik maar aan jullie verbeelding over (van de geur wil ik al helemaal niet spreken). Hij heeft nochthans vanochten heel gewoon gegeten  :-\
Ik weet het dus ook niet meer. En als ik dan de CB-verhalen zo lees, ben ik er helemaal niet gerust in en ik heb net 10 kg besteld  ::)

Groetjes
Marion
Door ZsaZSa
#748147
Kan natuurlijk dat er iets inzit waar je hond niet tegen kan....
ZsaZsa heeft prima ontlasting op de rodi en op de cb.
Meestal 1x per dag. soms slaat ze zelfs wel eens een dag over.... :D
Door simplythedogs
#748173
Hallo nog eens,
vanavond heb ik Arran dus opnieuw Duck gegeven. Weet toevallig iemand of ik ook b.v. 's avonds Duck en 's morgens Rodi kan geven ?
En hoe zit dat met de andere honden ? Kan het kwaad als ik hen een dag AHV, de dag nadien Rodi en nog een dag later CB geef ? Of geraakt daarmee alles in de warr ?

Groetjes
Marion
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door