Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spyros legacy
#746908
over een tijdje schreef ik een topic over het overschakelen van een drachtige teef op barf, remember?

Nu is die teef al een poosje op barf, en had nooit problemen.  Sinds 2 dagen besluit ze opeens dat ze niet meer wil eten.  Kippennekken gaan der nog in, kippevleugels al niet meer, vind ze blijkbaar teveel werk :D

Stukjes visfilet van 100 gr lust ze niet, vooraleer ik ze kapot duw tot prut.
Kalkoenbout moet ik volledig van het bot ontvlezen, en dan eet ze ong de helft op, vanuit mijn hand!!!

Vandaag liet ze der verse pens staan.  Stukjes zijn heel klein geknipt.  Ze is pas uitgeteld voor 8 mei.  Mijn andere teven eten ook moeilijk, maar enkel een paar dagen voor de bevalling.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.  Als de andere honden weigeren te eten, neem ik het gewoon weg en bied ik het later opnieuw aan, maar met haar weet ik eigenlijk niet hoe ik het moet aanpakken??
Door Hanny
#746918
Ik zou proberen, of ze wel wat kvv wil eten. Als ze daar wat van eet, dan is het misschien beter in balans, dan wanneer ze alleen maar sommige hapjes barf wel wil eten.
Ik zou in ieder geval een kleine maaltijd geven, zodat het niet nog meer gaat tegen staan.
Verder zal er wel niet veel aan te doen zijn, je kunt het er nu eenmaal niet inproppen.
Wat leuke dingen doen en voor afleiding zorgen, kan ook nog wel een bruikbaar idee zijn, of is ze al te zwaar daarvoor?

Hanny
Door spyros legacy
#746960
Ja, daar was ik ook al aan het denken, aan die kvv.

Verder is ze niet overdreven dik, normaal zoals de andere teven op die periode dracht.

Daarnet was ik vlees aan het versnijden en in porties aan het verdelen.  Ze heeft gelukkig een kleine 300 gr rundsnippers uit de hand willen eten, stukje voor stukje, is maar een halve maaltijd maar beter dan niks, ik was zo blij dat ik er toch al iets inkreeg ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#746972
De ruimte van binnen wordt natuurlijk steeds beperkter en dan zie ik hier ook dat ze de dingen graag allemaal wat kleiner willen hebben. Ik bied dan gewoon alles klein aan, een karkas vinden ze meestal ook al te groot, maar 1 of 2 per maaltijd ging er hier op deze tijd nog wel in. Vlak voor de geboorte ook niet meer.
Door gosha
#747053
was vandaag even bij Kelly en ik moet zeggen dat ik de teef niet dik vond, niet zo dat ze er al last van zou kunnen hebben. Wel wou ze andere dingetjes proeven zoals een brokje, misschien toch een beetje verwend ;) maar ik zou haar zeker alles voorzetten wat ze lekker vind, ook KVV. en dat vaker per dag. Succes!
Door spyros legacy
#747180
Ja, Diana, ze heeft vanavond toch der pens van deze morgend opgegeten.  ;D welsiwaar uit mijn hand, maar ze heeft ze binnen.  Ook toen ik deze middag nog vlees aan het versnijden was in porties heeft ze tussendoor toch ruim 300 gr rundsnippers op, dus ook weer uit de hand ;)

ach ja, als ik ze al wat binnenkrijg, ben ik erg tevreden, al moet ik der eten geven zoals de kleine kids hier :D

ik hou jullie verder op de hoogte van haar etensperikelen.  iedereen bedankt voor de tips en advies
Door spyros legacy
#747908
Hier weer even een kleine update van Joy der eetmanieren.

ZE EET weer, welsiwaar moet alles heel klein versnipperd zijn, moet ik der dagmenu over 5 portietjes verdelen en alles uit de hand voeren.  Maar ach, ik krijg der weer wat binnen, dus vind het niet erg om haar nu te verwennen ;)
Mijn tweede zwangerschap was ook geen pretje, dus leef wel maat haar mee :D

Bot zie ik der momenteel echt niet ingaan.  Heb bij de poelier gemalen kipkarkas en vlees besteld, en in balletjes gerold.  Proberen haar dat te geven, zodat ze toch bot binnenkrijgt.

jullie horen het verder wel
Door Lizzy
#748318
spyros legacy schreef: Hier weer even een kleine update van Joy der eetmanieren.

ZE EET weer, welsiwaar moet alles heel klein versnipperd zijn, moet ik der dagmenu over 5 portietjes verdelen en alles uit de hand voeren.  Maar ach, ik krijg der weer wat binnen, dus vind het niet erg om haar nu te verwennen ;)
Mijn tweede zwangerschap was ook geen pretje, dus leef wel maat haar mee :D

Bot zie ik der momenteel echt niet ingaan.  Heb bij de poelier gemalen kipkarkas en vlees besteld, en in balletjes gerold.  Proberen haar dat te geven, zodat ze toch bot binnenkrijgt.

jullie horen het verder wel
Nou ja, blij dat ze weer eet in ieder geval! Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door