Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#73534
Zo wij hebben even inkopen gedaan, bij het slachthuis! ;D

4.5 kilo kopvlees 2,50 euro per kilo

3 kilo schapenpensjes 0,50 cent per kilo

1.5 kilo runderhart 2,50 euro per kilo

1 kilo schapenvet 1,00 euro per kilo

4 kilo kippengehakt 0,63 cent per kilo (poelier)
Door Lizzy
#74048
Ja, da's zeker niet duur! Kun je ook zo goed en goedkoop aan botten/karkassen komen?
Door Ollie
#74132
Ik durf geen botten te geven, :-\ maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon :o heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74144
[quote="Ollie"]
Ik durf geen botten te geven, :-\ maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon :o heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
[/quote]

Dat kipgehakt wat je het zullen gemalen karkassen zijn. Meestal zijn die dan ok wel ongemalen te krijgen, bij mijn voormalige kippenboer waren die dan 15 cent per kilo goedkoper dan de gemalen versie.
Door Ollie
#74160
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
Ik durf geen botten te geven, :-\ maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon :o heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
[/quote]

Dat kipgehakt wat je het zullen gemalen karkassen zijn. Meestal zijn die dan ok wel ongemalen te krijgen, bij mijn voormalige kippenboer waren die dan 15 cent per kilo goedkoper dan de gemalen versie.
[/quote]

Oh ,dus dan krijgen ze toch op de dagen dat ik zelf samenstel hun botten wel binnen. Ik heb het ze nog niet gegeven trouwens! Als ik ze kippengehakt geef, moet ik er dan ook nog een andersoort vlees bij doen en groenten? Of is dat niet noodzakelijk?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74170
[quote="Ollie"]
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
Ik durf geen botten te geven, :-\ maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon :o heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
[/quote]

Dat kipgehakt wat je het zullen gemalen karkassen zijn. Meestal zijn die dan ok wel ongemalen te krijgen, bij mijn voormalige kippenboer waren die dan 15 cent per kilo goedkoper dan de gemalen versie.
[/quote]

Oh ,dus dan krijgen ze toch op de dagen dat ik zelf samenstel hun botten wel binnen. Ik heb het ze nog niet gegeven trouwens! Als ik ze kippengehakt geef, moet ik er dan ook nog een andersoort vlees bij doen en groenten? Of is dat niet noodzakelijk?
[/quote]
Ga er bij dat gehakt vanuit dat het minimaal 80% bot is. Kippenbotten kleuren mooi rood/rozig als ze gemalen zijn waardoor het lijkt alsof er veel vlees bijzit. Dit is dus niet het geval. Geef het dan ook meestal ergens bij, een dagje alleen gehakt kan natuurlijk ook, maar niet te vaak.
Door Ollie
#74176
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
Ik durf geen botten te geven, :-\ maar we hebben toen een zak vol voor 1 euro gekocht, en daar zaten ongeveer 10 in! Maar wie weet probeer ik het ooit nog eens weer, we hebben hier 2 bullen, die willen het gewoon :o heel inslikken. Dat vind ik dus doodeng! En dat waren kalfsrib uiteinden. Karkassen heb ik nog niet naar gevraagd wat die kosten.
[/quote]

Dat kipgehakt wat je het zullen gemalen karkassen zijn. Meestal zijn die dan ok wel ongemalen te krijgen, bij mijn voormalige kippenboer waren die dan 15 cent per kilo goedkoper dan de gemalen versie.
[/quote]

Oh ,dus dan krijgen ze toch op de dagen dat ik zelf samenstel hun botten wel binnen. Ik heb het ze nog niet gegeven trouwens! Als ik ze kippengehakt geef, moet ik er dan ook nog een andersoort vlees bij doen en groenten? Of is dat niet noodzakelijk?
[/quote]
Ga er bij dat gehakt vanuit dat het minimaal 80% bot is. Kippenbotten kleuren mooi rood/rozig als ze gemalen zijn waardoor het lijkt alsof er veel vlees bijzit. Dit is dus niet het geval. Geef het dan ook meestal ergens bij, een dagje alleen gehakt kan natuurlijk ook, maar niet te vaak.
[/quote]

Ja het is inderdaad rood/ rozig. Nou ik heb van allerlei vlees in de vriezer liggen. kopvlees, runderlapjes, rundergehakt, runderhart kippennekjes, kippenlevers, kippenhartjes, lamshartjes ,schapenpensjes, schapenvet en pens van smuldier. Dus ik kan er makkelijk iets aan toevoegen dus! Heb jij nog suggesties, wat ik het beste kan combineren? ???
Door Lizzy
#74399
Hoe vaak maak je eigenlijk zelf wat?

Nou, met bovenstaand lijstje kun je de heerlijkste maaltijdjes in elkaar knutselen!

Ik denk ook dat in dat kippengehakt bot zit, dus dat zou je perfect met spier en/of orgaanvlees kunnen mengen. Wat groente erbij, beetje visolie en smullen maar!
Door Ollie
#74401
Hoi Lizzy,
Ik maak maar 1 of 2 keer in de week zelf wat klaar, want ik ben nog erg onzeker of ik het dan allemaal wel goed doe. I.v.m tekorten enzo. Oke ,dus dat is allemaal wel goed te combineren. Bedankt voor je reactie. :D
Door Lizzy
#74406
Ohhhh, nou met 1 of 2 dagen in de week zou ik onmiddellijk stoppen (als ik jou was) met me zorgen te maken!

Maar het is allemaal goed te combineren hoor. Op zich wel handig dat dat gehakt ook gemalen bot bevat. Want orgaanvlees bijvoorbeeld, dat werkt best laxerend. En bot werkt stoppend. Dus dit is perfect om te combineren. Tevens bevat (orgaan)vlees nauwelijks calcium en gemalen bot bevat weer veel calcium. Schepje groente erbij (gepureerd rauw of een beetje gekookte groente van jullie eigen maaltijd) en smullen maar!

Pens bevat relatief een idealere verhouding Ca/F (Niet ideaal, maar idealer als het meeste vlees/orgaanvlees). Je zou bijv. best 1 dag in de week pens met gemalen groente kunnen geven, zonder kippengehakt. Je kunt trouwens best 1 maaltijd per week gewoon een lap pens geven en verder niks. Vinden ze heerlijk! En zo snel loopt een hond geen tekorten op hoor!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 apr 2004, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#74409
Oooooh? Nou daar ben ik heel blij om! :D Het is dan ook nog maar 2 maaltijden wat ik dan zelf klaar maak. Dus s'morgens carnibest en dan s'avonds zelf klaarmaken en ik doe dan 1 pensdag in de week! Nou ik ben weer helemaal tevreden ;D Bedankt Lizzy!
Door jack
#74581
Hallo allemaal.
De prijzen van mijn inkopen van deze week wijken behoorlijk af van hetgeen ik hierboven gelezen heb.
10 kilo kopvlees voor 0,90 euro per kilo.
5 kilo runderhart voor 2,20 euro per kilo.
5 kilo rundergehakt voor 2 euro per kilo.
2 runderpens voor 3,40 euro per stuk.
10 kilo kippen bouten voor 1 euro per kilo.
5 kilo kippengehakt voor 0,50 euro per kilo.
runderbotten zoveel als ik wil voor 0 euro.
Als ik deze prijzen vergelijk met bovenstaande dan ben ik blij met mijn adresjes.
Runderbotten zijn afval en er moet voor betaald worden om het af te voeren. Om dan nog 1 euro te vragen vind ik erg overdreven.
Groeten Jack.
Door Ollie
#74587
[quote="jack"]
Hallo allemaal.
De prijzen van mijn inkopen van deze week wijken behoorlijk af van hetgeen ik hierboven gelezen heb.
10 kilo kopvlees voor 0,90 euro per kilo.
5 kilo runderhart voor 2,20 euro per kilo.
5 kilo rundergehakt voor 2 euro per kilo.
2 runderpens voor 3,40 euro per stuk.
10 kilo kippen bouten voor 1 euro per kilo.
5 kilo kippengehakt voor 0,50 euro per kilo.
runderbotten zoveel als ik wil voor 0 euro.
Als ik deze prijzen vergelijk met bovenstaande dan ben ik blij met mijn adresjes.
Runderbotten zijn afval en er moet voor betaald worden om het af te voeren. Om dan nog 1 euro te vragen vind ik erg overdreven.
Groeten Jack.
[/quote]

???Hmmm, ja altijd baas boven baas he? Hahahahaha ;D maar na dat ik dit hier heen gezet had vertelde Max (mijn partner) Dat hij voor dit alles maar 10 euro afgerekend heeft, min het kipgehakt dan he? Want dat hadden we van de poelier. Of de slachter heeft ons gematst, of hij heeft zich enorm vergist! ??? ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#74588
[quote="jack"]
Hallo allemaal.
De prijzen van mijn inkopen van deze week wijken behoorlijk af van hetgeen ik hierboven gelezen heb.
10 kilo kopvlees voor 0,90 euro per kilo.
5 kilo runderhart voor 2,20 euro per kilo.
5 kilo rundergehakt voor 2 euro per kilo.
2 runderpens voor 3,40 euro per stuk.
10 kilo kippen bouten voor 1 euro per kilo.
5 kilo kippengehakt voor 0,50 euro per kilo.
runderbotten zoveel als ik wil voor 0 euro.
Als ik deze prijzen vergelijk met bovenstaande dan ben ik blij met mijn adresjes.
Runderbotten zijn afval en er moet voor betaald worden om het af te voeren. Om dan nog 1 euro te vragen vind ik erg overdreven.
Groeten Jack.
[/quote]

Ik ben ook wel blijer met mijn adresje LOL, maar ik heb het al "erger" gezien en dit vond ik nog wel redelijk.
Er schijnen slagers te zijn die alles voor niets wegdoen, ik ben die helaas nog niet tegengekomen, wel bijna voor niks LOL
Botten zijn hier ook gratis, verder handteren ze weinig vaste prijzen, ze denken even kort na en dan is het: doe maar 10 euro ofzo. En dna heb ik 4 vuilniszakken met eetbaar materiaal LOLdie Dol
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door