Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#744346
... maar dan lettelijk  ;) Ik heb bij shaweca 2 kilo gemalen pens gekocht, maar Indy vertikt het te eten  >:( Ze vind het echt smerig en eerlijk gezegt.... ik ook ! Het stinkt echt naar poep, heel overheersend en er zit ook zand in. Is dat normaal ? En eten jullie honden het wel ? Zelfs mijn oudje die een moord doet voor pens dacht "smeer dat maar in je haar". Ik heb het weggegooit en de kilo die nog in de vriezer ligt gooi ik ook weg. Het is runderpens. Misschien is het heel normaal hoor en mutsen die van mij, maar normaal is pens hier zo weg.
Door Nemosh
#744355
ik heb alleen van rodi gemalen pens gegeven en die werd goed gegeten.
normaal geven we stukken pens en dat vindt ie toch leuker.
lekker schudden en slepen.
Maar dat vuile pens stinkt en dat er nog van "alles "aan in in zit is normaal.
Meestal is de pens gespoeld en krijg je niet de "echte "vuile pens.
Hier is het echt heel moeilijk om ongespoelde , dus echte vuile pens te krijgen.
Volgens mij heeft dat ook iets met de hygiene te maken en stank!
Maar als je honden het niet lusten zou ik het wegdoen of weggeven.
Door spyros legacy
#745270
Ik geef ook ongekuiste pens, en om het kortweg te zeggen, het stinkt enorm :)

maar het is gezond, en de honden begaan er een moord voor.  Het viel wel al eens voor dat ik door onoplettendheid geen pens meer had.  Heb er toen van smuldier gekocht om toch pens te kunnen geven.  Die bakjes stonken ook enorm, maar heb er verder geen andere dingen in terug gevonden
Door roefus
#745517
aussie schreef: ... maar dan lettelijk  ;) Ik heb bij shaweca 2 kilo gemalen pens gekocht, maar Indy vertikt het te eten  >:( Ze vind het echt smerig en eerlijk gezegt.... ik ook ! Het stinkt echt naar poep, heel overheersend en er zit ook zand in. Is dat normaal ? En eten jullie honden het wel ? Zelfs mijn oudje die een moord doet voor pens dacht "smeer dat maar in je haar". Ik heb het weggegooit en de kilo die nog in de vriezer ligt gooi ik ook weg. Het is runderpens. Misschien is het heel normaal hoor en mutsen die van mij, maar normaal is pens hier zo weg.
Ik heb pas één kilo van diezelfde pens gebruikt, en inderdaad: grote str*ntzooi.
Het werd hier wel gegeten, maar niet met zoveel smaak als anders.
De rest moet ik nog kijken (of die hetzelfde is).
En jawel, ik heb anders ook altijd vuile pens (van net geslachte koeien), maar die oogden en roken toch héél anders.
Heb me zelfs ff afgevraagd of dit wel pens was, of..misschien...een maag verderop.  :-\
Maar goed, dat weet ik ook niet.

Heb wel ooit hertenpens gehad, die even vuil was  :D
Door spyros legacy
#745537
ik heb enkel nog maar runderpens en schapenpens gegeven.  Nou ik moet zeggen dat ik liever de runderpens in lappen snij en geef dan die schapenpens hoor, die stinkt pas echt :D
Door Shaweca
#745668
Even een reactie van shaweca, de gemalen pens die wij verkopen is gewoon runderpens maar het is niet gespoeld maar geschud dit geldt ook voor de hele pens en de lappen, dit kan echt smerig zijn, maar goed dat lijkt mij alleen maar beter toch!!
Ook zouden wij het op prijs stellen als wij zelf ook geinformeerd worden over onze producten met vragen dan wel opmerkingen dat is wel zo prettig dan hoeven wij dit niet zelf op te sporen op het internet. Daarbij moet ik zeggen dat het wel moeilijk is om het juiste te leveren, want of de pens is te schoon en niet vies genoeg of de pens is te vies en lijkt op stront. Dit laatste lijkt mij juist super maar goed.
Kortom, graag vragen opmerkingen en of klachten ook bij ons melden, dit stellen wij zeer op prijs.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#745670
Ik zou juist blij zijn met echt vuile pens, meestal hebben ze hem naar mijn idee toch wat schoon gespoeld, als ik om vuile pens vraag!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#745671
Ik bestel altijd speciaal pens die wel geschud maar niet gespoeld is en de jongens zijn er stapeldol op! De inhoud die er nog inzit, wordt met bijzonder veel smaak gegeten. Het is hier echt hoe vuiler, hoe beter! ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#745672
Marjolein, als je wilt kan ik het dus voor je regelen. Laat het me maar weten!
Door Eef+Stippels
#745674
Vuile pens stinkt, dat is een feit. Maar je moet er wat voor over hebben en die van mij vinden dat juist heerlijk. Ze eten de pens met inhoud en al met smaak op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#745679
Shaweca schreef: Even een reactie van shaweca, de gemalen pens die wij verkopen is gewoon runderpens maar het is niet gespoeld maar geschud dit geldt ook voor de hele pens en de lappen, dit kan echt smerig zijn, maar goed dat lijkt mij alleen maar beter toch!!
Ook zouden wij het op prijs stellen als wij zelf ook geinformeerd worden over onze producten met vragen dan wel opmerkingen dat is wel zo prettig dan hoeven wij dit niet zelf op te sporen op het internet. Daarbij moet ik zeggen dat het wel moeilijk is om het juiste te leveren, want of de pens is te schoon en niet vies genoeg of de pens is te vies en lijkt op stront. Dit laatste lijkt mij juist super maar goed.
Kortom, graag vragen opmerkingen en of klachten ook bij ons melden, dit stellen wij zeer op prijs.
Ach, mischien had ze nog wel bij jullie "geklaagt". Verder ben ik van mening dat men hier moet kunnen zeggen als iets niet goed bevallen is zonder dat meteen een leverancier die verder 0,0noppesnada input aan dit forum geeft ze in de nek springt. Als men opmerkt dat jullie goed spul geleverd hebben sta jij ook niet op om te zeggen dat ze die opmerkingen maar aan jullie zakelijk adres moeten melden. Beetje meten met twee maten dus wat je nu dus doet.
Door *Natasja*
#745686
Angelique schreef: Ach, mischien had ze nog wel bij jullie "geklaagt". Verder ben ik van mening dat men hier moet kunnen zeggen als iets niet goed bevallen is zonder dat meteen een leverancier die verder 0,0noppesnada input aan dit forum geeft ze in de nek springt. Als men opmerkt dat jullie goed spul geleverd hebben sta jij ook niet op om te zeggen dat ze die opmerkingen maar aan jullie zakelijk adres moeten melden. Beetje meten met twee maten dus wat je nu dus doet.
Toch ben ik het wel met Shaweca eens; het valt mij regelmatig op dat er hier klachten worden doorgegeven over het een of ander. Ik vraag me dan af of die klachten ook aan de leverancier worden doorgegeven. Want dat is de enige manier om iets veranderd/aangepast te krijgen. Niet door hier produkten "af te kraken". Natuurlijk kun je het wel mededelen hier, misschien dat anderen een andere mening zijn toegedaan over een bepaald produkt. Maar mij lijkt dat je toch als eerste de leverancier verteld over de "klacht".
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 19 apr 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#745728
*Natasja* schreef: Toch ben ik het wel met Shaweca eens; het valt mij regelmatig op dat er hier klachten worden doorgegeven over het een of ander. Ik vraag me dan af of die klachten ook aan de leverancier worden doorgegeven. Want dat is de enige manier om iets veranderd/aangepast te krijgen. Niet door hier produkten "af te kraken". Natuurlijk kun je het wel mededelen hier, misschien dat anderen een andere mening zijn toegedaan over een bepaald produkt. Maar mij lijkt dat je toch als eerste de leverancier verteld over de "klacht".
Is dit een klacht dan?  Ze zegt alleen dat haar hond die pens niet te knagen vond. Als je dat al niet meer gewoon mag zeggen zonder afgeblaft te worden door een leverancier dan is het end toch wel zoek. En als verder iemand hier ECHT een klacht deponeert over een bepaald product waar "wij" helemaal niks mee kunnen, dan wordt diegene meest van de tijd linea recta verwezen naar de producent/verkoper.
Door roefus
#745732
Shaweca schreef: Even een reactie van shaweca, de gemalen pens die wij verkopen is gewoon runderpens maar het is niet gespoeld maar geschud dit geldt ook voor de hele pens en de lappen, dit kan echt smerig zijn, maar goed dat lijkt mij alleen maar beter toch!!
Ook zouden wij het op prijs stellen als wij zelf ook geinformeerd worden over onze producten met vragen dan wel opmerkingen dat is wel zo prettig dan hoeven wij dit niet zelf op te sporen op het internet. Daarbij moet ik zeggen dat het wel moeilijk is om het juiste te leveren, want of de pens is te schoon en niet vies genoeg of de pens is te vies en lijkt op stront. Dit laatste lijkt mij juist super maar goed.
Kortom, graag vragen opmerkingen en of klachten ook bij ons melden, dit stellen wij zeer op prijs.
Tja goed, op een forum wordt gepraat (volgens mij), en dan gaat het ook soms over producten. ;)
En ik reageerde op het onderwerp 'vuile pens van shaweca', door te vertellen dat die vuiler is (méér stront) dan de runderpens die ik, tot nog toe, gewend ben.
Als dat niet mag, prima: ik zal het nooit meer doen  :-[

Overigens: als het een serieuze klacht was geweest, dan had ik hem heus wel bij jullie zelf neergelegd.
Zo moeilijk zit ik niet in elkaar.
Dat WAS het voor mij dus niet, ik zag het meer als een 'uitwisseling van gedachten' over iets.
En ik had er geen idee van dat jullie internet moeten afsporen of er ERGENS iets negatiefs gezegd wordt t.a.v. jullie bedrijf.

OF het daadwerkelijk 'negatief' qua reclame was, daar valt overigens nog over te discussiëren.
Na het lezen van de diverse reacties, valt mij op, dat de meesten net een voorkeur hebben voor 'die heel erg vuile' pens.
Dus je kunt het achteraf nog als 'positieve reclame' zien. :)

Overigens: ergens in een ander topic, schreef ik dat de paardensnijdsels van jullie zo goed in de smaak vielen, in wéér een ander topic heb ik zelfs iemand shaweca áángeraden: dáar kun je paardenvlees bestellen en ze bezorgen het óók nog !!!
Tja, als je alles op internet opspoort, dan moet ook DAT opgevallen zijn.
Maar oké.

Een forum geeft mij het gevoel dat ik over dingen mag praten, meningen mag uitwisselen.
En op dit betreffende forum zal het dus ook makkelijk over 'voedingsartikelen' gaan.
Ja, en als je er dan niets over mag zeggen, oké: dan houd ik mijn mond. 8)

Maar ik krijg er wél een naar gevoel bij.
Namelijk: stel dat ik bij de slager op de hoek mijn vlees koop. En ik praat over de runderlappies met mijn buurvrouw. Ik vertel hoe mals en lekker ze waren en ik raad haar die slagerij aan. En dát terwijl ik me niet bewust ben van het feit dat de slager zelf (achter een muurtje verstopt) zit mee te luisteren. De overbuurvrouw luistert ook mee en denkt: toch ook eens naar die slager gaan.
Ja, en dan een weekje later vertel ik dat de speklappies toch hier niet zo in de smaak vielen. Er staat een groepje mensen om mij heen, nóg één iemand vond de speklappies minder. Maar twee, drie anderen vonden ze net 'bijzonder goed'. Maar oké, op dat moment was de slager al achter het muurtje uitgesprongen, om mij op mijn donder te geven: 'als je een klacht hebt, kom dan naar MIJ, dit ga je niet op straat bespreken. Ik heb geen zin om altijd achter muurtjes te moeten staan om geïnformeerd te worden over mijn producten'.  ::) ??? ??? ???

Misschien een gek verhaal, maar zo komt het bij mij over.
Desalniettemin: mijn excuses over mijn misplaatste reactie, hij was niet fout bedoeld.
Ik zal hier voortaan mijn mond over shaweca houden en me beperken tot mailcontact aan jullie adres (als dat nog nodig mocht zijn).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door