Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#745540
Loeka schreef: een Noorse Boskat

JAAAAA!!!
Het aller mooiste, aller leukste, aller beste, aller liefste, aller aller aller superste kattenras op de hele wereld :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
(ik ben verder niet bevooroordeeld ofzo hoor :D)
Door Lizzy
#745563
Mieuw schreef:
JAAAAA!!!
Het aller mooiste, aller leukste, aller beste, aller liefste, aller aller aller superste kattenras op de hele wereld :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
(ik ben verder niet bevooroordeeld ofzo hoor :D)
Vertel, wat is er nou zo leuk aan een Noorse Boskat. Ik ben serieus geinteresseerd!
Door Borke
#745566
Lizzy schreef: Vertel, wat is er nou zo leuk aan een Noorse Boskat. Ik ben serieus geinteresseerd!
Ze zijn bijna net zo leuk als een Maine Coon ;D
Door Mieuw
#745755
AstridStraver schreef: Ze zijn bijna net zo leuk als een Maine Coon ;D
;D ;D ;D

Nou, inderdaad, er zijn qua uiterlijk maar weinig verschillen en qua karakter weet ik niet, want ik heb nog nooit een Coon in huis gehad.

Maar goed, voor wat betreft de Noortjes.
Ze zijn gewoon leuk!

Heel zelfbewust, intelligent (vaak, niet altijd, en over het algemeen poezen meer dan katers :P), een tikkeltje arrogant soms (heb weleens een vergelijking gehoord dat het ego van een Noor amper door het kattenluikje past...), nieuwsgierig, hebben een band met hun baasje maar kletsen niet zoveel als een oosters ras, zijn super tolerant en zullen zelden uithalen of bijten (is eigenlijk niet goed met jonge kinderen, want die kunnen té veel bij ze doen), en over het algemeen vriendelijk en verwelkomend naar visite toe.
Hun vacht is makkelijk in de omgang (is niet zo droog en pluizig als een Perzen vacht) dus ze hoeven maar zelden geborsteld te worden. In het voor- en najaar verharen ze wat meer, dus dan moet je iets meer borstelen.

Voor de goeie orde ook wat minpuntjes:
Soms kunnen ze weleens wat verwend raken (verschilt ook per baasje en de kat-baasje combinatie) maar kunnen daardoor wat lastig en dominant worden. Ook lopen ze nog weleens door hun nieuwsgierigheid in 7 sloten tegelijk.

En ze zijn natuurlijk geweldig om naar te kijken!
Ik val zelf steeds helemaal als een blok voor de speciale 'Noren look' welke jammer genoeg niet elke Noor ook heeft.
Een paar voorbeeldjes:
Afbeelding
Dit is mijn eigen heldin Taipei! In mijn ogen m'n mooiste en 'Noorste' Noor

Afbeelding
Alinde's Brutus

Afbeelding
Dansbjergs Balder

Afbeelding
Flatlands Bjørnstierne, de allereerste Noor die op een kattenshow World Winner is geworden (1991)

Afbeelding
Pan's Polaris

En tot slot Pan's Truls!
Dé Noorse Boskat, op hem is eind 60er jaren de oorspronkelijke rasstandaart gebaseerd!
Afbeelding Afbeelding

Nou geweldig toch? Wie word hier nou niet verliefd op?! :smitten:
Maar goed, sorry hoor, als ik me even liet gaan... :-[ Als ik ook eenmaal over m'n katten begin... ::)


Maarru Astrid, het is wel erg oneerlijk als ik zo uitweid over de Noor, ik ben ook serieus geïntereseerd in de Maine Coon. Kan jij daar wat meer over vertellen? Ik ken ze eigenlijk alleen maar van uiterlijk...
Laatst gewijzigd door Mieuw op vr 20 apr 2007, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#745781
OK OK! Prachtig!! Nou, het lijkt mij inderdaad werkelijk een heel bijzondere kat. Dank je wel voor je uitleg. Ik ga binnenkort naar een nestje kijken. Neeej, niet om er zelf een kitten van te nemen maar gewoon, om te kijken!
Door Kefraya
#745837
Mieuw, wat een prachtige foto's en supermooie katten!  :smitten: :smitten: :smitten:
Jouw Taipei is geweldig!
Ik droom al jaren van een Noorse boskat, maar ja, heb nu besloten om alleen maar katten uit een opvang te nemen. Maar als ik dan weer die foto's zie.... smelt......
Over de vacht: ik hoorde laatst dat je heel goed moet uitkijken als je een Noor aanschaft, omdat er steeds meer op uiterlijk (lees kop) gefokt wordt. Daardoor zou je ook Noren kunt treffen die heel veel vachtverzorging nodig hebben, meer dan normaal is bij zo'n 'natuurlijke' langhaar. Klopt dat of is het een broodje aap?
Door Loeka
#745848
6 mei is er een rasspecial op de felikat show in Alkmaar. Ik ben er zelf met een somali en aby. Volgens mij het meest geweldige kattenras ter wereld!  8)
Buiten dit ras, vind ik de Noor helemaal geweldig. Wel in het rood of zoals Taipei en Truls, black tabby toch?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door