Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#745436
Zitten daar stoffen in die niet goed zijn voor een hond en/of kan het kwaad als ze daar op knabbelen?! (splintert iig niet hoor) ???
Door Hanny
#745471
ik dacht, dat het iets laxeerde.
Vind het niet echt thuis horen bij de categorie knabbels voor honden, maar als jij het leuk vindt en de honden hebben er plezier aan, waarom niet?
Als ze dun zouden gaan poepen, dan weet je waarvan.

Hanny
Door Jojo
#745475
  :) Nee, het is idd geen hondensnack, maar ze zijn zo dol op het stokken en takken versnipperen dat ik ze eens een zoethoutje gegeven heb omdat die niet zo splinteren! Iig, ze vinden het wel lekker zo te merken en ze gaan er lekker van uit hun giechel ruiken ;D
Ik heb net nog even gekeken in een boekje dat ik eens van de natuurwinkel mee genomen had (ene fytotherapeutiche gids) en verhips, daar stond zoethoutwortel bij onder het kopje spijsvertering. Dat het zou laxeren staat er niet bij, wel dat het het maagslijmvlies kalmeert, maagzuurproductie verminderd (en toen begon ik mij af te vragen of dat wenselijk is bij een rauw gevoerde hond ???) ontstekingsremmend en ontgiftend, anti-allergisch, slijmoplossend, reguleert de pancreasfunctie....en nog een aantal dingen!!
Nouja, het is ook niet zo dat ze nu dag in dag uit hele dagen op een houtje bijten :P dus zal het wel meevallen ;)
Door 202Spots
#745489
in wikipeda staat o.a

Deze bevat een zoetstof die zo'n 30 tot 50 keer sterker is dan suiker, maar niet schadelijk is voor de tanden.
en verder:

De zoetstof in zoethout heet glycyrrhizinezuur, dit is een stof die de bloeddruk verhoogt. Zowel van drop als van zoethout is dit effect beschreven en dit kan tot klinisch belangrijke hypertensie leiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoethout

Ik zou toch liever iets anders geven om op te knabbelen :-\
stuk schouderbot of zo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door