Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#744435
Hey, daar bent ik weer :D

M'n kittens (8 weken vandaag) eten wel kippennekken (met een moker platgeslagen en in 2 of 3 grote stukken geknipt) maar laten de nekwerveltjes liggen. Dan kan ik ze net zo goed CB geven, want het gaat me er juist om dat ze die botjes opknagen en binnen krijgen...
Is dit normaal voor kittens van deze leeftijd, of is er iets waardoor ik ze kan verleiden ook de laatste restjes op te eten (doet mij trouwens denken aan mijn eigen kindertijd, waarin ik ook de korstjes van m'n brood liet staan ;D ;D)

PS. Kuikens (in stukken geknipt) eten ze overigens wel helemaal op, maar ik denk dat ze die dooier zo lekker vinden... Is het misschien een idee om een rauw ei over die kippennekken te gooien?
Door 202Spots
#744448
Misschien zijn ze nog te jong? Of de stukjes te groot?

Ik geef ze hier ook wel is 'n in stukjes gehakte kipnek..
de 3 kleinste kittens die ik heb zijn inmiddels 4-5 maand,maar mijn half-face zat gisteren d'r eigen rot te kauwen op 'n stukje wervel,en besloot dat het toch TE groot of TE hard was,en lag het netje terug....maar toch leuk om te zien dat ze eerst de rauwe vlees tussen de brokjes vandaan pikken. ;)
Door Mevroi Kruim
#744586
Lijkt me idd wat te groot en misschien te hard. Voor mijn tandeloze ouwe katten mep ik ze echt plat, niet zo'n beetje, en knip ze in stukjes, misschien is dat nog een idee.
En ik vind het knagen op kippennek iig stukken beter dan het naar binnen zuigen van kvv.
Door *Robin*
#744670
Eens met kruimel... Misschien is het nog niet plat genoeg?? Hier heb ik het echt tot moes geslagen met een hamer om Bailey bot te leren eten ;)
Door Nonique
#745027
hahahahha

Heb je niet toevallig twee stevig houten broodplanken?
leg de kippennekken in een zakje ertussen en spring met je klompen op de broodplank..... eeeee fwala, platte nek  :D
ps: ondergrond zou ik als het ff kan portable houden, het schraapt zo moeilijk van je keukentegels hahahahhaha
Door Mieuw
#745096
Nee helaas, heb maar 1 broodplank, dus dat gaat niet door.
Heb wel een joekel van een houten hamer die ik voor de gelegenheid maar weer uit de schuur gehaald heb :biggrin2:
Door tieneke
#745099
Hier aten ze ook al vrij jong kippennekken die ik in hele kleine stukjes knipte,wat er bleef liggen aten de moeders wel op.
Later kipkarkassen die ze niet altijd helemaal opaten,tegenwoordig vind ik geen stuk vlees/bot meer terug...barftijgers  :P
Door Mevroi Kruim
#745412
Nonique schreef: hahahahha

Heb je niet toevallig twee stevig houten broodplanken?
leg de kippennekken in een zakje ertussen en spring met je klompen op de broodplank..... eeeee fwala, platte nek :D
ps: ondergrond zou ik als het ff kan portable houden, het schraapt zo moeilijk van je keukentegels hahahahhaha
Geweldige tip! Ga ik gelijk vandaag proberen; had toevallig net een zak kippennekken uit de vriezer gerukt!

Ik stop ze wel in een hele stevige palstic zak ivm het spatten van het bloed 8)

Bericht volgt ;D ;D
Door Mieuw
#745450
Ja, dat van die plastic zak had ik ook al bedacht, maar daar heb ik de vorige keer dwars doorheen geslagen ??? (flut boterhammenzakje... >:() Zal dus een stevigere zak moeten opzoeken.
Door Mieuw
#745908
Nou, het lijkt er op dat het beter gaat.

Heb de kippennekken nóg platter geslagen (had een stevigere zak dit keer, dacht ik... maar ik ging er weer dwars doorheen... >:( moet misschien toch maar een 2e broodplank en een paar klompen aanschaffen...), heb het vervolgens in nóg kleinere stukjes gesneden en daarna door hun bord met Carnibest gemengt.
Nu eten ze alles netjes op :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door