Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door annely
#745189
hoi,hoi,

Het gatsie, gisteren met indie wezen wandelen.
Onderzocht op teken, niets gevonden.
Vanochtend lekker aan het kroelen voordat ik naar mijn werk ging, vind ik 2 teken op haar hoofdje.
Jakkes wat zijn dat toch een akelige dingen...maarja beetje stressen want ik moest gaan werken, en stom stom ik had nog geen tekenklem....ze had er pas 1 gehad....maar ze waren nog vrij klein, dus ik geprobeerd ze eruit te draaien, nu dacht ik dat ik er 1 uit had, is verdorie het kopje blijven zitten!!
Die andere is er wel compleet uit, maar 1 zit er nog met zijn kop in indie's kopje  >:(....en nu!?
Een poos geleden had ze ook een teek, en toen had ze best een wondje en kreeg ze antibiotica van de DA...Wie weet er wat te doen met een teek die is blijven zitten, hij zit er nu al zo'n 36 uur vermoed ik...
alvast bedankt....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#745256
Gewoon niks doen. Hooguit een beetje ontsmetten. En dan de komende dagen dat plekje in de gaten houden. Als dat niet gaat ontsteken is een antibioticakuur overbodig. Dat achtergebleven kopje verdwijnt vanzelf wel.
Door Jojo
#745439
Ik weet niet anders als dat dat kopje er vanzelf uit zal ´zweren´ ???
Door annely
#745678
he gatsie, dus dat kopje moet gewoon blijven zitten.... :( kan dat echt geen kwaad? ik heb het er niet op, indie heeft vandaag nog helemaal niets gegeten en is erg sloom....als ze morgen toch zo is, ga ik maar even langs de dierenarts...bedankt voor de reacties!
Door Netty
#745768
ouderwetse trekzalf erop smeren, en gewoon lekker laten uitzweren
Door java
#746515
Hallo Annely

Leuk je hier te treffen...groetjes Will
Door conleeuw
#746628
nou heb ik gisteren bij Jazz ook een teek verwijderd, zonder kopje >:( helaas, jammer, maar nu moet het er gewoon uit zweren, soms is het niet te verhelpen :P
Door "inge"
#747346
ja hoor,gewoon laten zitten. Komt er vanzelf een keer uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door