Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#744787
Onze Bull Terriër Murphy (10) is ernstig ziek sinds 4 weken :'(
Bijna 1 jaar geleden zijn er bij hem "mast-cellen" geconstateerd in zijn lymfeklieren in de lies, voor een leek is het dus kanker maar welke vorm precies weten ze niet....
Nu 4 weken geleden begon hij ineens weer slechter te eten, eerst voerden we hem brok maar in februari dit jaar zijn we overgegaan op compleet BARF en dat beviel erg goed, hij at weer prima en kwam goed aan.
Nu 4 weken terug kreeg hij verschrikkelijk veel bulten, was lusteloos, liep met opgetrokken buik, geen levenslust meer in zijn ogen en zijn lymfeklieren in zijn lies waren ontzettend dik (bijna een hand vol).
Inmiddels zijn we nu al 3 keer naar de dierenarts geweest met onze vent maar de enigste verbetering die we zagen was dat die bulten wegtrokken.
Op dit moment zijn de lymfeklieren in de lies nog ontzettend dik als vooreen, hij heeft een vliesje voor zijn ogen gekregen, hij loopt gewoon helemaal krom en is lusteloos, ook het eten wil niet echt meer en hij is dan ook aanzienelijk afgevallen binnen een hele korte periode, dat zie je vooral aan zijn koppie, die is helemaal nu ingevallen :'(
Ook drinkt hij ontzettend veel en plast dan ook heel erg veel, ik moet aankomende vrijdag weer met hem naar de dierenarts voor een aantal test (waaronder zijn nieren) maar ik vrees het ergste.
Man, wat is dit moeilijk, het is zo'n lieve vent, hij ligt nu de hele dag dicht bij me, net alsof hij weet wat er komen gaat, ik ben zo bang dat ze hem niet meer kunnen helpen, we hebben er alles aan gedaan en we willen hem nog zo lang mogelijk bij ons proberen te houden, het is een schat.....
Ik wil hem gewoon nog niet missen :'(
Hier enkele foto's van hem....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mystic Moonlight op do 19 apr 2007, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#744795
Ach hemel, dit is heftig :'( :'( :'(

Hebben ze enig idee wat dit voor bulten zijn geweest? Heeft hij deze nu nog steeds of zijn deze inmiddels weggetrokken? Is het een heel erg heftige allergische aanval voor iets geweest misschien?

Ach jeetje, wat zielig zeg... Ik wens je heel erg veel sterkte. Ik zal ontzettend hard voor je duimen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#744799
Och...die Murphy...

Het is vreselijk, maar je mag niet egoïstisch zijn in dit geval. Kijk eerlijk naar hem, vindt HIJ het nog leuk? Zo ja, koester de mooie momenten met hem.

Kan je niet meer ontkennen dat er voor deze oude heer geen leuke momenten meer zijn op een dag, dat hij pijn heeft of echt niet lekker is...wees dan barmhartig, hoe moeilijk ook. Hij heeft het verdiend niet weg te hoeven kwijnen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Murphy.  :-* :'(
Door Mystic Moonlight
#744802
Lizzy schreef: Ach hemel, dit is heftig :'( :'( :'(

Hebben ze enig idee wat dit voor bulten zijn geweest? Heeft hij deze nu nog steeds of zijn deze inmiddels weggetrokken? Is het een heel erg heftige allergische aanval voor iets geweest misschien?

Ach jeetje, wat zielig zeg... Ik wens je heel erg veel sterkte. Ik zal ontzettend hard voor je duimen.
De meeste bulten zijn weggetrokken en ja de dierenarts dacht ook aan een allergische anval, maar kon geen oorzaak vinden behalve dat zijn lichaam op iets reageert van binnenuit.
Hij heeft wel een aantal testjes gedaan al maar de belangrijkste komt nog vrijdag en dat zijn nieren, ook wil hij een echo gaan maken betreft het kanker en waar deze zich zoal heeft verspreid.
Dus duimen maar..
Door Mystic Moonlight
#744806
-Saskia- schreef: Och...die Murphy...

Het is vreselijk, maar je mag niet egoïstisch zijn in dit geval. Kijk eerlijk naar hem, vindt HIJ het nog leuk? Zo ja, koester de mooie momenten met hem.

Kan je niet meer ontkennen dat er voor deze oude heer geen leuke momenten meer zijn op een dag, dat hij pijn heeft of echt niet lekker is...wees dan barmhartig, hoe moeilijk ook. Hij heeft het verdiend niet weg te hoeven kwijnen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Murphy.  :-* :'(
Hij heeft momenteel zware pijnstillers en we verwennen hem heel erg, loop zelf al 3 weken te janken want we weten wat er kan gaan komen... :'(
We willen eerst de andere test vrijdag gaan doen om er precies achter te komen wat er in zijn lichaam nu gaande is en wat er nog te redden valt, want we willen wel voor hem blijven knokken als er nog een kans in mocht zitten dat hij nog een paar fijne jaren bij ons kan doorbrengen....
Maar als het niet anders meer kan zullen hem moeten laten gaan op een diervriendelijke manier, want hoe hij nu is kan hij geen weken meer volhouden....
Door karin2
#744813
Ik weet hoe het voelt , zit hier zelf nu ook met een zwaar zieke hond die ik waarschijnlijk zal moetten laten gaan  :'( :'(
veel sterkte voor jou en Murphy  :-* :-* :-*
Door Nynke
#745161
Oh, wat ontzettend triest !! Wat zal Murphy zich rot voelen :'( 
Ik hoop dat je vrijdag bij de DA goed nieuws krijgt en er genezing mogelijk is voor hem.
Zo niet, dan wens ik je de wijsheid en sterkte toe om de juiste beslissing op het juiste moment te nemen.
Door tt-tjes
#745171
Oh, wat ontzettend zielig, ik hoop dat ze vrijdag iets vinden om hem te helpen.

Mocht dat niet zo zijn (wat ik natuurlijk niet hoop voor je) dan wens ik je heel veel sterkte met je beslissing.
Door annely
#745182
ppf wat ontzettend erg voor jullie, en wat ziet hij er zielig uit op de foto's  :(
ik hoop dat er een beetje goed nieuws komt vrijdag bij de DA, ik wens jullie ook veel sterkte en wijsheid
Door tieneke
#745192
murphybull schreef: Hij heeft momenteel zware pijnstillers en we verwennen hem heel erg, loop zelf al 3 weken te janken want we weten wat er kan gaan komen... :'(
We willen eerst de andere test vrijdag gaan doen om er precies achter te komen wat er in zijn lichaam nu gaande is en wat er nog te redden valt, want we willen wel voor hem blijven knokken als er nog een kans in mocht zitten dat hij nog een paar fijne jaren bij ons kan doorbrengen....
Maar als het niet anders meer kan zullen hem moeten laten gaan op een diervriendelijke manier, want hoe hij nu is kan hij geen weken meer volhouden....
Wacht daar niet te lang mee als het verder echt zinloos is...spreek ik jammergenoeg uit ervaring.
Hoe vreselijk moeilijk het ook zal zijn, jij bent de enige die hem verder lijden kunt besparen als er geen uitzicht meer is op verder herstel  ;) want verder pijn lijden verdient hij natuurlijk niet.
Misschien gebeurt er toch nog een klein wonder zodat Murphy nog een poos bij jullie mag blijven,ik zal aan jullie denken vrijdag,heel veel sterkte  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door