Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#744683
Is dat alleen een andere benaming, of is het ook echt een andere voedingswijze? Zo ja, wat zijn dan de verschillen?

Rachel.
Door Nemosh
#744753
hoi Anelique , kun je er een link bij zetten ?
ik heb even gegoogled maar ik kan het niet vinden en nu ben ik toch nieuwschierig wat het is.
Door Malamoods
#744759
Waarom moet ik naar een ander forum? Daar kan hier toch ook antwoord op gegeven worden?

Rachel.
Door Lizzy
#744766
BARF staat voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. Ian B. heeft de term gelanceerd maar niet getrade-marked, zoals sommige mensen roepen. Het is gewoon een term om aan te geven dat je zelf samenstelt voor honden. En sommige mensen roepen dan "ja, het is voeren zoals Ian B het voorschrijft en daar ben ik het niet mee eens en dus lanceer ik een nieuwe term" (en we hebben gehad ARF en Raw Feeding en NRV). Nou, ik voer mijn honden helemaal niet zoals Ian B. het voorschrijft, maar ik noem het barf en dat blijf ik doen. Het is een goed ingeburgerde term die niks meer of minder betekend dan zelf samenstellen van voeding met behulp van vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groente, etc. En bij NVR geef je geen groente. Want wolven eten geen groente. volgens deze mening. Het zogenaamde wolvenmenu wordt als voorbeeld genomen van hoe je een hond voert. Daar verschillen de meningen dan over. Maar hier op Barfplaats ben je ook niet verplicht hoor, om groente te voeren. Je bent niks verplicht. Je moet voeren zoals jij denkt dat het goed is. Persoonlijk zie ik wel het nut van groente, dus beveel ik het aan. En als een ander denkt "ik doe het niet", ook prima. Verder is bij NRV Tom Lonsdale de goeroe. Bij BARF was ooit Ian Billinghurst de goeroe. Ik houd niet van goeroe's en doe niet aan goeroe's. Ik vind dat ze allemaal in meer of mindere mate nuttige en nutteloze dingen te zeggen hebben.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 apr 2007, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
#744770
Dank je wel voor je antwoord Lizzy!

Het is dus gewoon een kwestie van visie en daar wordt dan Barf of NRV op geplakt.... Ach, zelf samenstellen is alles omvattend toch? Dat geeft al aan dat je zelf moet voeren, naar behoefte, naar eigen visie....

Ik snap nu in elk geval het verschil!

Rachel.
Door tiny
#745038
Nou, heel toevallig (maar ik geloof niet in toeval) kwam ik iemand tegen op de hondenclub die heel voorzichtig aan tafel zat te vertellen dat ze alleen rauw voert. Ik sprong haar gelijk in de nek en zei ik barf. Waarop zij zei: ik niet, want ik voer geen groenten. Ik heb even gekeken op de site van voernatuurlijk.nl en zag dat ze voornamelijk spiervlees voeren. Niet zoveel botten en ook eigenlijk niet volgens percentages. Wel heeft ze me wat leuke adresjes doorgegeven en hebben we het naturlijk gehad over het IC. Eigenlijk verzuchtte ze: ik dacht dat ik de enigste was. Net als dat liedje van Giddy up go daddy. We hadden stof genoeg om avonden te vullen.  Heel leuk... ;D
Door spyros legacy
#745268
Toen ik met rauw begon en me zat te verdiepen op allerlei sites en forums heb ik ook een tijdje zitten twijfelen aan welke voedingsmethode ik zou toepassen.  Maar de honden laten het je ook wel weten hoor :)  waar ze het wel of minder goed op doen.
Het voornaamste is dat beide methode toch wel eenzelfde basis hebben, en dat zijn rauwe botten en vlees, dus weg met de brokken.  En dan sta je inderdaad al een heel eind.  De verdere aanvulling moet je doen zoals jij vind dat het beste voor jou en je hond is.
En sommige honden gaan ook niet op de NRV-methode!!  Nu wil het lukken dat mijn opa duivenmelker is.  Dus de duifjes die niet meer goed vliegen, gaan de etensbak van de honden in.  Geslacht ging het erin als zoete koek, dan ging ik voor het leuke ze ook eens volledig met veren en al geven, en de hond bedankte voor zijn maaltijd, hij trok er zijn neus voor op en liep weg, en daar stond ik met mijn dode duif :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door