Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door magda
#73645
Heeft iemand daar wel eens van gehoord bij een dier?
Ik ken een hondje wat dat heeft en niemand weet raad.
weten jullie misschien iets?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#73693
Wat bedoel je daar precies mee Magda? Dat die hond zijn poten kapot likt of bijt, of zichzelf kapot krabt? En wat voor een voer krijgt die hond?
Door Helen
#73787
Toen wij Balou kregen vertoonde zij ook stereotype gedrag. Ze knaagde aan haar achterpoten. Om aandacht te trekken, maar ook als ze zich verveelde. Binnen de kortste keren was het bij ons over. Ze kreeg meer dan genoeg beweging en bezigheden, verder negeerden we als ze het deed om aandacht te vragen. Sindsdien heeft ze het om precies te zijn nog een keer gedaan.

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op vr 02 apr 2004, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#73831
magda schreef: Heeft iemand daar wel eens van gehoord bij een dier?
Ik ken een hondje wat dat heeft en niemand weet raad.
weten jullie misschien iets?
Eerst naar de dierenarts om te kijken of er geen lichamelijke oorzaak is. Is die er niet, dan is het een gedragsprobleem en moet een gedragstherapeut worden ingeschakeld.
Door magda
#74169
Ik heb het hondje één keer gezien toen was er niets aan de hand. Zijn baasje is een Engelsman en woont
à la campagne. Het beestje kan rennen en draven wat hij ook doet vooral als zijn baasje met het paard weggaat.
Het is een vriendin van mij die me erover verteld heeft en het had me diep geschokt.
In een soort crisis heeft ze een stuk van de staart afgebeten en de vets weten niet wat te doen.
Maar ik zal iets meer informatie vragen. Tot straks
Door Jolly
#74174
jeetje klinkt ernstig, weten ze zeker dat ze het zelf eraf heeft gebeten, heeft niet een paard ofzo op der staart gestaan dat ze die eronder vandaan wilde trekken en dus zo der staart heeft kaal en kapot heeft getrokken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74183
kan het ook niet zijn dat de hond bekneld heeft gezeten met zijn staart en hij hem daarom heeft afgebeten,het klinkt luguber maar in angst gaan dieren zover om een lichaamsdeel te amputeren om vrij te komen.
Door qyan
#74196
:o eigen staart eraf gebeten.
ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me verschrikkelijk voor zowel baas als hond!

magda, vraagje tussendoor en ff off topic: hoe is het met boffie en haar demodex? al vanaf?

gr wendy
Door magda
#74218
Boffie
Was zo blij dat alle plekken wegwaren,maar toen is het op de poten gezakt en op haar voetjes. Nou ja voetjes ze heeft enorme voeten het lijken wel pantoffels, ook als ze draaft slaan de voeten naar achteren zodat je de kussentjes kunt zien erg grappig.
maar haar poten zijn gedeeltelijk kaal en tussen haar tenen zitten puisten.
En vandaag een klein plekje op haar dij weer gezien.
Toch alles bijelkaar genomen gaat ze vreselijk goed vooruit. Ik heb goede hoop dat het helmaal vredwijnen zal.
En ze is zo leuk, alles is voor Boffie. Ze mag alles van Koos.Dikke vriendinnetjes, nou ja een dikke en een dunne.
Bedankt voor de interesse. Groetjes van Bof
Door qyan
#74222
super dat het de goede kant op gaat met boffie :D
maar dat is wel het kl.terige met demodex, het duurt soms zo lang.
en wie weet hoelang boffie er al me egelopen heeft voordat ze bij jouw terecht kwam.
ookal gebruik je het chemische goedje ectodex, ook dan is de behandeltijd minimaal 2 maanden.
ze zijn maar moelijk in te dimmen die rot mijten, maar eens krijg je ze eronder hoor ;) 8)
en dan ook hopelijk voor altijd ;)
gr wendy
Door magda
#74457
Over het hondje dat zijn staart verminkt.
Het is een hondje die ze ooit, lang geleden gevonden hebben, met een gecoupeerde staart, half lang.
En elke keer als hij zenuwachtig is begint hij als een gek in het rond te draaien en dat stompje staart aan tevallen en in te bijten, zo erg zelf dat het bloederig is, en dat hij zelfs veel bloed verliest.
De dierenarts weet niet wat er mee te doen.
Hij zegt dat het wel eens mogelijk is,dat de staart niet goed gecoupeerd is ooit en dat er een zenuw geraakt kan zijn. Misschien is het een vorm van epilepsie ?

Boffie :vanochtend ontdekte ik onder haar kaak een hoeveelheid puistjes de kleur is bruin/geel.
Ik heb het onmiddellijk met echinacea+druppels gedept,
om te ontsmetten.
Ik ga haar toch maar weer opnieuw marineren, ze heeft er een schurfthekel aan ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#74463
Misschien heeft dat hondje last van fantoompijnen? En sterkte met Boffie, hopenlijk komen er niet al te veel plekjes bij.
Door yalla
#75379
Zelfmutulatie is een ernstige vorm van chronische stress, dus abnormaal gedrag. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als de oorzaak niet lichamelijk is, dan heeft het vaak te maken met onvoldoende prikkels krijgen waardoor de hond stereotyp, niet soortgericht, gedrag gaat vertonen (vgl. dieren in een dierentuin)
Door magda
#75389
maar wat moet je er dan tegen doen?
Zijn eigenaar neemt hem bijna altijd mee als hij weggaat en hij heeft een groot landgoed waar die rond kan rennen en paarden om zich heen. Wat wil een hond dan nog meer?
Misschien was het al te laat toen ze hem vonden?
Misschien zou de staart nog wat verder ingekort moeten worden om zeker te zijn dat alle zenuwen dan wel goed zijn afgebonden?
vreselijk! nee toch!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#75688
Het kan ook zijn dat er een wervel in zijn rug niet helemaal goed staat, waardoor hij een soort tintelingen in zijn staart krijgt. Een collega van mij heeft dat een keer meegemaakt. Bezoekje aan chiropracter of orthomanueel therapeut, als ze die daar hebben tenminste.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door