Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#74436
Vandaag heb ik het weer eens geprobeerd,Vis gehaald bij de visboer verse wijting met alles erop en eraan.
....................helaas geen van twee had enige interesse :-\ M de P heeft wel een paar stukjes haring op maar dat was ook niet al te veel.
De honden hebben wel allemaal een rauwe wijting gegeten maar voor de katten heb ik em toch maar even gekookt.
Door Mayka
#74440
Wij hebben gister de katten (rauwe) koolvis voorgezet met in het achterhoofd "als zij het niet willen, lust Mayka het wel" ;D.
Jammer voor Mayka, maar, wonder boven wonder, waren er drie die het lekker vonden....................

Hele vissen gaat me nog net iets te ver (vind zelf vis niet lekker en stinken). Eerst maar wennen aan de ééndagskuikens ;D.
Door ine
#74443
Mijn katten lopen veel buiten en vangen zelf ook wel eens wat.
Ik geef de vis dus buiten, geen probleem voor Spike! ;)
Afbeelding
Door zurca
#74446
Hey...Dat is toevallig..

Een tijdje terug had ik verse koolvis voor de katten meegenomen. Ik dacht dat ik ze daar toch wel een heel groot plezier mee zou doen...Niet dus..Noa keek vol afschuw naar wat erop haar bord lag, Meid deed niet eens een poging tot ruiken laat staan proeven, Speedy sla ik bij dit soort dingen automatisch al over want die wil alleen maar brok en Tobias is de enige die een poging deed op te kijken of het eetbaar was...Nou hij vond het niet geweldig want na drie miezer hapjes had tie genoeg ::)
Tja..Daar sta je dan met je goeie bedoelingen..Ik heb het toen maar eventjes gekookt met de gedachten dat ik het uiteindelijk wel weg zou kunnen gooien..
O.k..Toen gekookt en wel een nieuwe poging. Ik wist niet wat ik zag :o Ze aten het met zoveel smaak op dat de bordjes er bijna bij op werden gegeten...Stelletje gekke beesten, eerst kijken ze je aan alsof je ze vergif geeft, daarna staan ze te spinnen en te snorren alsof ze nog nooit zoiets lekkers hebben gehad ::) ;D
Door Mayka
#74448
Peter stelde al voor om weer eens te gaan vissen met een paar vrienden bij zo'n forellenvijver. Verse vis dus, nu meende ik hier ergens gelezen te hebben dat zo'n verse vis ook te vers kan zijn ??? Moet ik ze dan eerst invriezen of is een dag in de koelkast ook goed?
Hangt er natuurlijk ook vanaf of hij wat gaat vangen ;) en hoeveel.
Door Mayka
#74451
Leuke foto, Ine! Stoere kat hoor, die Spike ;D
Is het normaal dat ze altijd bij de kop beginnen? Sylvester doet dat nl ook bij een ééndagskuiken.
Door ine
#74455
Voor verse vis is het verstandig om deze 2 tot 3 weken ingevroren te hebben, van wege leverbot.
Als je leverbot intypt bij de zoekfunctie, zul je het vast tegenkomen!
Nog even over zelfgevangen vis, controleer alstjeblieft goed op haken!
Niet allen de katten beginnen bij de kop, ook mijn honden!
Het waarom? Geen idee :-\.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74487
Jakkie bah,loop ik net de gang in heeft er iemand een hele vieze vette brei in de gang neergelegd....echte vissen pjoeke :-X :-X :-X :-X :-X
Door macho
#74578
als ze bij de kop beginnen lopen de schubben naar beneden en is dat makkelijker te eten denk ik
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74593
Nou dit was de laatste keer dat ze wijting hebben gekregen ,getver nu lag de bijkeuken vol :-X :-X :-X
Door ~Joke~
#82892
Sorry maar ik lig hier in een deuk, zoals je het verteld. Mijn straf wordt waarschijnlijk dat ze het er morgen hier uit gaan gooien....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83059
harns49 schreef: Sorry maar ik lig hier in een deuk, zoals je het verteld. Mijn straf wordt waarschijnlijk dat ze het er morgen hier uit gaan gooien....
;D ;D ;D ;D nou laten we dat niet hopen hoor ;D
Door Urs
#83219
Blegh, vissekots. De katten hier kregen eerst gekookte koolvis filet. Stonden ze altijd te springen, sinds de carnibest ben ik het rauw gaan geven, dat vonden ze meteen een feest. Nu hoef ik maar te zeggen vis? en ze staan gelijk in de keuken, heerlijk om die beesten met smaak te zien eten!
Ik moet wel zeggen dat ze wel verwend zijn , ze krijgen de diepvries koolvisfilet van de aldi, das al helemaal schoon en in mooie porties verdeeld. Misschien toch maar eens een hle vis proberen.

Ursula
Door ~Joke~
#83479
sylvia schreef:

;D ;D ;D ;D nou laten we dat niet hopen hoor ;D
Mijn straf was dat ze hun eerste door mij samengestelde maaltijd [runderhart met pens] niet hoefden...Ze roken eraan, trokken hun neuzen op en draaiden zich om...Ik heb het maar aan de honden gegeven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83483
harns49 schreef:
Mijn straf was dat ze hun eerste door mij samengestelde maaltijd [runderhart met pens] niet hoefden...Ze roken eraan, trokken hun neuzen op en draaiden zich om...Ik heb het maar aan de honden gegeven.
Welkom in het gilde van de kokkerel kunsten voor de kat ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 19 apr 2004, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door