Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MollyBella
#744063
Ik voer nu carnibest en dat gaat heel goed, sochtends krijgt Bella een cranberry pil en 's avonds vitamine c (ivm de zuurtegraad van haar urine) samen maken ze tweederde rol van 1kg op. 'sochtends krijgen ze samen 1 derde (bella wat meer dan molly) en 's avonds hetzelfde. Bella krijgt ook nog een half dopje mifloran per maaltijd.

Molly is op gewicht, maar bella blijft smalle heupen en haar ribben blijven te goed zichtbaar, wel heeft ze een dikkere staart gekregen  ;D.

beide zijn ze gecastreerd.

welke manieren zijn er om Bella mooier op gewicht te krijgen??

Natuurlijk 1 daarvan is meer voeren maar nu heeft ze al regelmatig dat ze wat laat liggen voor Molly, Molly likt ook na het eten de etensbakken uit, Bella kijkt er niet naar om...

Ik zat te denken aan een snelle energietoevoer of zoiets (als dat er is) aangezien ze natuurlijk meer energie gebruikt doordat ze maar 3 poten heeft...

Alvast bedankt! groetjes Marja
Door Lizzy
#744075
Ik zou zelf samengestelde dingen gaan geven. Mijn ervaring is dat zelf samengestelde dingen, in grote stukken, de hond beter op gewicht houdt dan gemalen spul. Dus je zou zalmkoppen, eendennekken, eendkarkas, geitenribben, lamsribben, geitenvlees, lamsvlees, etc. kunnen gaan voeren. Natuurlijk wel langzaam aan vleesbot wennen, als ze daar nog niet aan gewend is.
Door MollyBella
#744081
helaas is dat nog geen optie, hier kan ik weinig barfspul vinden...
wel voer ik regelmarig bot en vlees maar ik kan niets vinden wat het helemaal compleet maakt

het is kip vis en rund

en alleen die drie voel ik me niet prettig bij....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#746008
[quote="MollyBella"]
helaas is dat nog geen optie, hier kan ik weinig barfspul vinden...
wel voer ik regelmarig bot en vlees maar ik kan niets vinden wat het helemaal compleet maakt

het is kip vis en rund

en alleen die drie voel ik me niet prettig bij....

[/quote]

Je hoeft ook niet meteen alles zelf samen te stellen, maar b.v. regelmatig wat spiervlees en vette vis erbij geven zal al veel schelen.

Wel grappig dat je je niet prettig voelt bij kip, vis en rund alleen, terwijl je rolletje cb niet meer dan kip en rund bevat.
Door MollyBella
#747420
daar heb je helemaal gelijk in ;D

Maar helaas is dat maar een van de vele redenen dat hier niet gebarft word, vette vis etc en bot voer ik zowieso wel bij, dus daar ga ik iig gewoon mee door.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door