Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tieneke
#743806
Van de 6 katten hier(waarvan 2 moeders)loopt er een poesje bij wat zo kaal is als de neten!het ziet er gewoon niet uit,eet goed en is zeer levendig net als de rest,dit sinds een ruime maand.
Heel de achterkant is aan de binnenkant kaal net als tussen de oksels van de voorpootjes,de andere katten blinken je tegemoed  en zitten mooi in de vacht.
Alles is een paar maanden terug gesteriliseerd en nog geen 10 maanden oud.
Vangen is dus(voorlopig) geen optie want het zijn echte wilde barftijgers  ::)
Wat zou dit kunnen zijn?
Door *Robin*
#743873
Zou het kunnen zijn dat ze allergiesch is voor pollen e.d.?
Hier kunnen katten ook huidproblemen van krijgen... Honden trouwens ook...
Door tieneke
#743932
*Robin* schreef: Zou het kunnen zijn dat ze allergiesch is voor pollen e.d.?
Hier kunnen katten ook huidproblemen van krijgen... Honden trouwens ook...
Ze lopen natuurlijk wel hele dagen buiten  :-\
Door Suzan54
#743950
Het kan ook een vlooienallergie zijn :-(

De huiskat van mijn moeder had lang geleden, ook na castratie!! zo'n soort vachtprobleem opgelopen en zij bleek een hormoonontregeling te hebben. Na een (mogelijke reeks) injectie(s) kwam het helemaal goed.
Door Mevroi Kruim
#744098
Suzan54 schreef: Het kan ook een vlooienallergie zijn :-(

De huiskat van mijn moeder had lang geleden, ook na castratie!! zo'n soort vachtprobleem opgelopen en zij bleek een hormoonontregeling te hebben. Na een (mogelijke reeks) injectie(s) kwam het helemaal goed.
Moest ik ook gelijk aan denken. Sjors is totaal kaalg eweest vanwege vlooienallergie, hij trok echt al z'n haar uit. Met strikte vlooienbestrijding, maar vooral vers voer, is hij nu al zeker 4 jaar 's zomers gewoon behaard.
Vers voeren jullie al, maar misschien is vlooienbestrijding voor dit katje ook nodig.
Door tieneke
#745101
Kruimel schreef: Moest ik ook gelijk aan denken. Sjors is totaal kaalg eweest vanwege vlooienallergie, hij trok echt al z'n haar uit. Met strikte vlooienbestrijding, maar vooral vers voer, is hij nu al zeker 4 jaar 's zomers gewoon behaard.
Vers voeren jullie al, maar misschien is vlooienbestrijding voor dit katje ook nodig.
Dat wordt een probleempje met deze fijne wilde figuren  :-\
De rest heeft nergens last van en zelfs de Nollebakkers hebben nooit een vlo.
Heb wel knoflooktabletten die ik nu aan T&T geef,misschien ook iets voor de katten...als ze het gemengd door het voer eten  :-\
Door Mevroi Kruim
#745414
Kun je proberen, hier eten sommige katten wel een beetje knoflook, maar niet genoeg om enig anti-vlo effect te hebben. Ik zweer zelf bij de Advantage maar ja, dan moet je ze wel vangen en in een dwangbuis proppen om dat spul in de nekken te druppelen  :-X
Door tieneke
#746079
Dat word wat als ik die schatjes moet vangen vrees ik  :-X gaat gewoon niet meer lukken na de sterilisatie met vangpogingen etc.
Dan zie ik er net zo uit als de Da toen hij er door eentje flink te grazen was genomen  ::) ::) :-\
Door karin2
#764050
Hier ook één van de drie gesteriliseerde kattinnen die telkens kaal word  de laatste 2 winters (toeval winter ???)
of het is hormonaal bij haar en dan kan je dat behandelen met inspuitingen (hormonen) en dan kàn het weggaan maar het kàn ook terugkomen  ::) hetzelfde zonder behandeling (waar ik dus voor gekozen heb , want ze heeft eindelijk na zovele jaren vertrouwen in de mensen en dat wil ik niet terugdraaien )
na een paar maanden ( tegen de zomer als het warmer word ) krijgt ze haar jasje volledig terug .

ik heb ook al gedacht dat het er misschien aan ligt dat ze boven op de centrale verwarming gaat liggen , maar dat doen de andere 2 ook en die hebben nergens last van . (en de jouwe liggen ook niet op de CV dacht ik zo  ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door