Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#743836
Vanaf 18.30 uur tot 20.10 uur bij de DA gezeten met Boy.

Vanochtend had Boy verminderde eetlust en ik vond hem iets trager. Toen ik naar mijn werk ging wilde hij ook geen plakje ham. Dit vond ik vreemd maar maakte me nog niet direct erge zorgen.

Vanmiddag kwam ik thuis en ging ze uitlaten. Boy was extreem mak en was fanatiek met gras eten. Eenmaal thuis zag ik dat hij beide benches ook overdag had onder gespuugd. Allemaal wit slijm met gras.

Ik werd al iets ongeruster, maar nog niet alarmerend. Totdat ik de honden eten wilde geven en Boy er niet eens aan wilde ruiken. Vervolgens heeft Boy tot 18.15 stelselmatig staan braken en water drinken. Om 18.05 uur had ik hem nog een beetje kattenvoer voor gehouden waar hij normaal erg happig op is. Ook niet.
Om 18.15 uur een stukje kaas voorgehouden waar meneer echt alles voor doet. Maar wederom geen reactie.

Dierenarts gebeld, Boy in de auto geladen en toen moesten we ff in de wachtkamer wachten. En daar nam de ongerustheid alleen maar toe. Normaal is hij behoorlijk aktief in de wachtkamer. Nu niet. Lag maar te liggen en zelfs toen er per ongeluk een rottweiler los binnen kwam lopen kwam er totaal geen reactie.

Bij de dierenarts binnen was hij nog makkelijker dan makkelijk. Klachten waren: braken, misselijk, extreem traag en zware ademhaling. Echter geen diarree. Maar hij was niet gevoelig op de darmen, longen hoorden redelijk rustig.
Toch foto's gemaakt. Daarop was alleen te zien dat er heel veel lucht in zijn darmen zit. Maar dit verklaarde nog de ademhaling niet.
Uiteindelijk Johan erbij gehaald. Nu heeft hij een injectie Primperid gehad. Mag niet eten vandaag (al zou hij dat willen) en alleen maar drinken. Ik "moet" vannacht bij hem slapen en we moeten Gandor bij hem "uit de buurt houden" (hij schijnt van de medicijnen nogal geaggiteerd te kunnen raken).
Morgenochtend bellen of het beter gaat of niet. Als het wat beter gaat hoeven we niet meer echt bezorgd te zijn en anders............
tsja dat horen we morgen wel.  :'(
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 19 apr 2007, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#743928
Een beetje het verhaal waar Tinus wel eens last van heeft...geen maagtorsie verschijnselen omdat hij braakt etc maar misschien toch wel? de beginverschijnselen van dat grassnaaien,kwijlen etc,best eng..waarschijnlijk vals alarm maar hou hem toch maar goed in de gaten  ;)
Door tieneke
#743938
Anita* schreef: Sterkte met Boy :-* Tara hapt ook wel eens gras maar dat is toch helemal niet zo erg?
Nee hoor iedere hond doet dit maar is het zo erg dat hij/zij echt als een gek gras loopt te happen/eten en hiermee gewoon langere tijd blijft doorgaan dan is er waarschijnlijk iets verkeerds gevallen,goed in de gaten houden dan.
Door *wendy*
#743969
We zijn de nacht redelijk door gekomen. Tot half 4 zeer onrustig...door de medicijnen?  :-\
Hij heeft niet meer gebraakt. Vanochtend was zijn ene drol goed.
Maar....hij is nog steeds extreem lusteloos en hij wil nog steeds niet eten.
Vanochtend liep ik met hem buiten en hij zag brood voor de eendjes eerder dan ik. Normaal duikt hij erop, maar nu snuffelde hij eraan en liep verder.  :-\
Toen ik thuis kwam ben ik Gandor gaan doen en heeft Owen de "ultieme" ik heb honger test gedaan - een stukje kaas - maar nee hoor, hij pakt het heel voorzichtig aan (net of zijn bek zeer doet?) en spuugt het weer uit.  :'( :'(
Dalijk tussen 8 en 9 DA bellen. Zal hem zo eerst nog even temperaturen.

*Updateje:
Straks om 10.00 uur naar DA. Word ook gelijk bloedonderzoek gedaan.
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 17 apr 2007, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#744064
Net naar de DA geweest. Boy gaf wel wat meer sjoege dan gisteren bij de DA. Of ik wijzer ben geworden betwijfel ik. Er is bloed geprikt en alles was redelijk normaal behalve de bloedlichaampjes waren laag (als die laag zijn is er een verhoogde kans op bloedingen). Maar volgens de DA nog niet verontrustend en het kan zo zijn omdat hij ziek is???
Hij kon medicijnen krijgen om de eetlust op te wekken, maar ik heb besloten om daar even mee te wachten. Morgenochtend zou hij toch weer moeten willen eten.

Voor de mensen die er wat van snappen hieronder wat bloeduitslagen:
* BUN: 3.4 mmol/L
* Glu: 6.3 mmol/L
* ALP: 57 IU/L
* T-Pro: 66 g/L
* GPT: 124 IU/L
* Cre: 95 umol/L
Nu wat waardes met de eenheden erachter (wat ik ervan kan maken).
* RBC: 6.88 10 12/L
* MCV: 70.7 fl
* RDW%: 12 %
* HCT: 0.49 l/l (?)
* PLT: (lage waarde) 159 10 g/l
* MPV: 8.1 fl
* WBC: 15.8 10 g/l
* HGB: 9.9 mmol/L
* MCH: 1.44 fmol
* HCHC: (lage waarde) 20.4 mmol/L
* LYMF: 2.1 LM 10 g/L
* GRAN: 11 LM 10 g/L
* MID: (hoge waarde) 2.7 LM 10 g/L
Door *wendy*
#744157
Nee ik heb mijn oude DA die bij Johan vertrokken is gemaild en het lijkt wel een wonder.
Vandaag staat er in de krant dat zijn vrouw een eigen kliniek in Terneuzen is begonnen  :circle:
Ik wacht nog even af hoe Boy verder de dag doorkomt (ogen staan iets  helderder) maar anders ga ik maar even contact opnemen met de nieuwe dierenkliniek  :D (eten en drinken moet hij nog steeds niet  :'( )
Door Thunder
#744215
Hopelijk gaat Boy vandaag een eind in de goede richting!
Arme vent,en je voelt jezelf er ook ellendig door!
Veel beterschap Boy!
Door *wendy*
#744236
Om 5 uur naar de nieuwe dierenkliniek toe.
Ze zijn bijna zeker van een dikke darm ontsteking daar, maar ze willen hem even zien. Gelukkig heeft hij om 2 uur wel weer iets gedronken.
Maar eten moet hij nog steeds niet, ongeacht wat ik voor zet.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door