Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#743453
Wij zijn hier al weer ruim 1½ jaar aan het barfen en de meesten honden eten hier alles.
Maar onze reu eet alleen kip en geit van de vleesbotten en af en toe eens..
Konijn,haas,hert,lam, krijg ik er niet in.
Ook fijngeknipt door zijn groentemix met orgaan, hij vist het eruit en legt het naast z'n bak.
Wel 1x per week ongeveer vette vis met kop en graat.
Maar krijgt hij nu een tekort van iets????????
Hij eet wel veel verschillende soorten vlees, rund,kip,geit,hert,paard, en af en toe een runderstrot en heel af en toe eend.
Door Borke
#743480
Begrijp ik je goed en eet je hond helemaal nooit bot?
Zo niet, hoe vaak eet hij dan bot?
Door ellyenrob
#743491
AstridStraver schreef: Begrijp ik je goed en eet je hond helemaal nooit bot?
Zo niet, hoe vaak eet hij dan bot?

kip en Geit botvlees eet hij wel, hij eet de voldoende % aan botvlees
Door *Natasja*
#743527
Ik denk dat als hij voldoende percentage vleesbot eet, en het totaal aan afwisseling aan diersoorten voldoende is, dat het dan niet zoveel uitmaakt dat het aantal verschillende vleesbotten niet zo groot is.

Maar zo heel veel verstand heb ik er ook weer niet van  ;)
Door Borke
#743574
Inclusief de vis kom ik aan 7 diersoorten, dat lijkt me voldoende variatie op zich, al zou het mooier zijn als hij ook meer verschillende soorten bot binnen krijgt.
Eendennekken lust hij ook niet - malle hond hoor!
Door Lizzy
#743605
Nou, met 2 botsoorten en zoveel verschillende andere vleessoorten: zou ik me geen zorgen maken. In versvlees zit tenslotte ook maar 1 vleesbotsoort: kip. Krijgt jouw hond nog 2 soorten!
Door ellyenrob
#743615
Lizzy schreef: Nou, met 2 botsoorten en zoveel verschillende andere vleessoorten: zou ik me geen zorgen maken. In versvlees zit tenslotte ook maar 1 vleesbotsoort: kip. Krijgt jouw hond nog 2 soorten!
Dank je nu ben ik gerust gesteld ;).
Eend lust hij wel, misschien dat ik daar maar voor moet kijken voor de variatie.
Maar ben blij dat hij wel veel vleessoorten lust, alleen geen haas en konijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door