Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#742632
:'( Jody, het kleine Jack Russeltje is er niet meer. Donderdag werd ze niet lekker, vrijdag heeft ze nog een ab spuit gehad, zaterdagmiddag ging ze dood. De DA snuffelde even en zij dat ze stonk en dat hij daarom dacht dat ze overleden is aan parvo.
Tessa heeft haar DHPPI gehad in 2005 en Rosco vorige maand, maar het blijft opletten natuurlijk. :-\
Door Lizzy
#742737
Tinker schreef: Oei das erg :'( Blij dat ik toch maar ben blijven enten,ook al was ik van plan het niet meer te doen.
Wie weet was dit hondje keurig ieder jaar geent.

Het is niet lullig bedoeld hoor, maar ik geloof pas dat een hond aan parvo is overleden wanneer er fatsoenlijk sectie is verricht (en er een titersbepaling op parvo is gedaan) en niet omdat de DA 'm naar parvo vindt ruiken.
#742742
Lizzy schreef: Het is niet lullig bedoeld hoor, maar ik geloof pas dat een hond aan parvo is overleden wanneer er fatsoenlijk sectie is verricht (en er een titersbepaling op parvo is gedaan) en niet omdat de DA 'm naar parvo vindt ruiken.
Mee eens, er wordt zo vaak paniek gezaaid (zodat iedereen weer trouw gaat enten) terwijl het nooit officieel is vastgesteld.
Door tiny
#742780
Ja, daar ben ik het ook helemaal mee eens. En dit hondje was keurig elk jaar geent. Ze is maar 7 jr. geworden. En inderdaad, je wordt toch lichtelijk paniekerig. Waar liep ze altijd, hoe reageren mijn honden enzv... 'T is triest, maar je hebt gelijk Lizzy. Eerst zeker weten dan zeggen. :-X
Door 202Spots
#742789
Ja, je weet natuurlijk nooit zeker zonder meer onderzoek,maar bij alles over Parvo staat er toch wel iets geschreven over de stank...:-\

~~~~
Usually they stop eating and develop a bloody, foul-smelling, liquid stool. The foul smell is from the copper in the blood.
http://www.sidyboysfoolin.com/Health/Parvo.html

~~~~
Diarrhea - Diarrhea has a very foul odor (worse than any smell you have encountered).

http://www.ambertech.com/whatisp.html
Door Helen
#742812
Ik ben een keer bij een sectie geweest van een pup met Parvo en heb 2 keer pups gezien met parvo. De geur was overduidelijk en onmiskenbaar. Ik herkende de geur al bij de 2e pup. Dat neemt niet weg dat meten weten is en dat niks zeker is wat niet onderzocht is. Op geur kan je geen diagnoses stellen.
Door Kuszco
#743406
Ja.Lekker zeg,even snuffelen en dan zeggen dat het parvo is. Daar geloof ik ook niet in.
En zo je ziet ook nog elk jaar geent. Dat garandeert dus helemaal niets.
Een van mijn labjes is overleden aan Weil. Ieder jaar geent en toch... Maar wij hebben sectie laten verrichten.
Nee ik ent nog steeds niet. Maar ik vind deze verhalen wel altijd weer griezelig.
Gr. Liliane,Zita en Lotje.
#744083
Bas had ook regelmatig bloeddiarree, als hij weer eens een boterham had gejat (hij had zeer ernstige gluten-intolerantie). Man man wat stinkt dat! Maar Parvo had hij niet.

Ik vind het noch een reden om minder te enten, noch eenr eden om meer te enten. We weten nl nog helemaal niet of het idd Parvo was.
Door ~Joke~
#744580
Dat had mijn eerste Border Terrier ook: een erge glutenintollerantie en daardoor regelmatig bloeddiarree, helaas wist ik dat toen niet en kreeg ze regelmatig brood  :-\ :-\ :-\
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 18 apr 2007, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door