Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#742430
heb vandaag voor het eerst eend gegeven aan de jongens.
Vond de rug(?) van dat beest toch wel hard.
heb dat ook eruit gehaald en toen gegeven.
Ben toch nog wel een muts met dit soort dingen.
Me oudste hond vreet altijd met zo'n snelheid dat hij vaak vergeet te kauwen en dat vind ik het s'morgens weer op de mat(als hij niet alsnog een keer heeft gebarft).
De middelste kauwt overal keurig op, en dan de pup van 11 weken die werd weer helemaal gek, eerst een stukje pens en toen een stuk van dat eendenkarkas. maar ook voor hem heb ik de rug eruit geknipt.
Is dat nou nodig of zeggen jullie van hou op met mutsen en gewoon geven?
Er zat trouwens bijna tot geen vlees aan vandaar dat ik ze eerst een lap pens had gegeven.
Van de week staat er ook kippekarks op het menu - -  ook voor het eerst.
Is dat wat zachter dan eend of is het het zelfde?
Wordt dat weer knippen of gewoon helemaal geven?
ellen
Door ***Bianca***
#742434
De eendenkarkassen die ik heb (van Herby) zit nog heel veel vlees aan.
En zowel hond al 4 katten geef ik gewoon alles zonder botten er uit te halen, ook het rugstuk.
Kippenkarkas vind ik idd meestal wel zachter, het vlees is ook heel anders natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#742442
dat had ik nm wel eerder gelezen dat herby zijn eendekarkassen goed bevleesd zijn,
maar deze dus niet echt.
je ziet alleen maar vet(wit) zitten en verder eigenlijk geen vlees, zeg dus maar gewoon kaal.
Dus vandaar de pens van te voren, maar vond het echt wel hard voor mijn honden die nog niet zo gek veel gewend zijn, en ik ben ook nog niet echt zeker van die botten.
Dus misschien lig het wel aan mij.
ellen
Door Lizzy
#742604
De eendenkarkassen die ik heb (via Canis Naturalis) zijn flink bevleest (zowat een halve eend!) en ook zeer zacht. Nooit problemen mee.
Door pallas
#742611
ik heb ze bij Herby gehaald, ze zijn goed bevleesd stukjes long en niertjes enz er nog aan.
Ook geen rpoblemen met de vertering. (wel wat spiervlees erbij ) ik reken het gewoon als 50/50.rmb
Door tieneke
#742670
Heb hier jonge eend en die krijgen ze makkelijk weg.
Wat krijgen ze niet makkelijk weg?  ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#742672
dan snap ik er niets van, ik zal dan net een lading hebben waar hoegenaamd geen vlees aan zit.
Een bevleesd bot oid. vind ik bv een strot daar zit bij mij(volgens mij) veel vlees aan en die eendenkarkassen waren daarbij vergeleken echt kaal.
Ik heb hier ergens een foto gezien van een hond die bezig was een eendenkarkas te veroberen maar kan het niet meer vinden, maar zo zien die van mij er dus niet uit.
Volgende keer beter.
ellen
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#742690
vanaalst schreef: Ik heb hier ergens een foto gezien van een hond die bezig was een eendenkarkas te veroberen maar kan het niet meer vinden, maar zo zien die van mij er dus niet uit.
Volgende keer beter.
ellen
Ik heb de foto er af gehaald, er is nog wel een filmpje van:
http://indy.mijndalmatier.nl/article.asp?blog=11161

Ik heb één keer kipkarkassen gekocht en daar zat echt helemaal geen vlees aan, echt waardeloos, dus ik snap wel wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#742923
Ik heb hier ook eendenkarkassen van Herby, en ze zijn inderdaad behoorlijk kaal. De eerste keer dat ik ze gaf, werden er dan ook witte knikkers gepoept, dus ik geef er nu nog wat vlees/orgaan bij.
Verder leek mij het ruggedeelte ook te hard, dus dat heb ik eraf gehaald.
Sanne stopt niet met eten als ze iets te hard vind, dus ik neem er geen risico mee.
Door 202Spots
#742947
Die ik heb zien er zo uit:
Afbeelding
Linkerkant bevroren, rechts karkas
Zit wel veel vette vel op wat ik er meestal vanaf haal, bij de meeste zit de nek zit er ook nog aan.
Dat witte stuk beneden is borstkast en is gewoon kraakbot zo zacht.
De rugbot is niet veel harder dan kippenbot vind ik.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 15 apr 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ***Bianca***
#743063
Die ik heb zit nog meer aan hoor, ik was er echt heel tevreden over.
Ik heb geen hele meer, omdat onze hond 200 gram per dag eet en de katten zo'n 100 a 150 gram per dag, dus we hakken ze in stukken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#743114
Sanyo schreef: Ik heb hier ook eendenkarkassen van Herby, en ze zijn inderdaad behoorlijk kaal. De eerste keer dat ik ze gaf, werden er dan ook witte knikkers gepoept, dus ik geef er nu nog wat vlees/orgaan bij.
Dan heb jij duidelijk andere karkassen dan ik heb gehad. Bij die van mij zit er meer vlees aan dan bot en het bot is echt niet hard.
Hmm, ze zijn bijna op, ik hoop niet dat ik de volgende keer van die kale dingen krijg  :-\ .
Door pallas
#743231
die van mij zien er ook heel anders uit, zitten er geen ribbetjes meer aan ?
Dan wordt het idd ook wel een harde bottenhap.
Ik hoop dat je de volgende keer dan weer goeie krijgt :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#743319
heb al met herby overlegd en krijg de volgende keer goedbevleesde eendenkarkassen!
Wat een service he  8)!
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door