Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#742105
Hoi,

Ik ben enkele maanden geleden begonnen met het voeren van Carnibest aan onze beagle Twister.
Ze heeft altijd al aanleg gehad om te zwaar te worden, ze weeg nu ongeveer 16,5 kg en mag wel terug naar 15, maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar. Soms valt ze wel iets af en dan ineens zie je haar weer aankomen.
Ze krijgt ongeveer 280 gram carnibest light per dag, verdeeld over twee maaltijden, wat beloningsbrokjes tijdens het wandelen of trainen en één reepje pens of vleesstrip o.i.d. per dag.
Als ik te weinig voer ga geven gaat ze zelf op zoek naar eten, o.a. ontlasting van zichzelf of andere honden.
Wat zou ik als beloning kunnen geven wat niet aanzet en kan ik eventueel een deel van de maaltijd nog vervangen door extra groente.

Ze is pas 3 maar behoorlijk lui. Als je wilt gaan wandelen moet je haar letterlijk van de
bank trekken, is ze eenmaal buiten vind ze het wel prima. Meestal sjokt ze er een beetje achteraan, vooral snuffelen en af en toe een spurt om je weer in te halen.


Groetjes Tanja & Twister
#742111
Aangezien ongemalen voedsel veel langer in de maag blijft en een veel voldaner gevoel geeft, zou je kunnen overdenken om zelf te gaan samenstellen. Je kunt dit dan doen met de wat magere vlees en vissoorten en dit aanvullen met groentes, zuivel, eitje, etc. Ik denk persoonlijk dat dat het beste werkt. Je zou dan daarna 1 keer per dag kunnen gaan voeren. En als dat goed gaat, kun je ook een vastendag gaan inlassen. Zo vallen honden in mijn ogen beter af dan wanneer je ze op light zet.
#742257
Hm .... is jouw hond al eens door een da bekeken, bv op schildklierafwijkingen, of bewegingsbeperkingen? Een hond van drie die je van de bank af moet sleuren voor een wandeling en die niet in beweging te krijgen is vind ik eerlijk gezegd iets om eens nader te bekijken. Ik zou dan zelf wel graag willen weten of er een medische reden is voor de 'luiheid'. ALs een hond bv pijn heeft wil hij meestal ook niet zo graag lekker rausen.
#742316
[quote="Kruimel"]
Hm .... is jouw hond al eens door een da bekeken, bv op schildklierafwijkingen, of bewegingsbeperkingen? Een hond van drie die je van de bank af moet sleuren voor een wandeling en die niet in beweging te krijgen is vind ik eerlijk gezegd iets om eens nader te bekijken. Ik zou dan zelf wel graag willen weten of er een medische reden is voor de 'luiheid'. ALs een hond bv pijn heeft wil hij meestal ook niet zo graag lekker rausen.
[/quote]

Ja. Helemaal eens.
#742322
Schildklierwerking is al onderzocht. Deze was in orde.

Als ze eenmaal mee is vind ze het ook wel leuk. Als we met andere honden wandelten dan wil ze ook wel spelen en lekker rennen. Als ze alleen is dan is ze te druk met snuffelen om te rennen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door