Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#741032
Nou daar zijn we weer....
Na 6 weken zonder problemen, hebben we besloten dat het tijd was om een ander smaakje aan Terry zijn Carnibest eend&rijst dieet toe te voegen.
Sinds vrijdag kreeg hij een heel klein beetje kip&rijst door zijn eend&rijst.

De dagen erna zag ik al wel verandering in zijn ontlasting maar niks zorgwekkends. Zondag en maandag heeft hij smorgens 1 keer slijm gespuugd, maar ik had het idee dat er te veel tijd tussen zijn maaltijden had gezeten. Vandaag was het echter mis! Niet willen eten en buiten alleen maar gras eten. Dat spuugde hij er niet uit, maar na 10 minuten kwam dat via de achterkant naar buiten!!

Hij is gaan slapen en tussen de middag stond nog steeds zijn volle voerbak in de keuken. Terry had toen weer buikpijn!! Over de grond met zijn buik, oren naar beneden. Echt balen!  :-[

Naar dr Westerhuis gebeld voor advies en die snapte ook niet dat terry zooooo gevoelig is. Ik krijg nu een kuurtje Metrazol opgestuurd voor 14 dagen en meteen weer terug op eend&rijst. Over 4 weken moet ik weer bellen.

Smiddags (na de venkelthee) knapte hij al een heel eind op en wilde toen wel eten. Daarna heeft hij gelukkig geen last meer gehad.

Dat een hond zo kan reageren op de kleinste verandering in eten...  :'(
Door Lizzy
#741083
Eeffie schreef: Nou daar zijn we weer....
Na 6 weken zonder problemen, hebben we besloten dat het tijd was om een ander smaakje aan Terry zijn Carnibest eend&rijst dieet toe te voegen.
Sinds vrijdag kreeg hij een heel klein beetje kip&rijst door zijn eend&rijst.

De dagen erna zag ik al wel verandering in zijn ontlasting maar niks zorgwekkends. Zondag en maandag heeft hij smorgens 1 keer slijm gespuugd, maar ik had het idee dat er te veel tijd tussen zijn maaltijden had gezeten. Vandaag was het echter mis! Niet willen eten en buiten alleen maar gras eten. Dat spuugde hij er niet uit, maar na 10 minuten kwam dat via de achterkant naar buiten!!

Hij is gaan slapen en tussen de middag stond nog steeds zijn volle voerbak in de keuken. Terry had toen weer buikpijn!! Over de grond met zijn buik, oren naar beneden. Echt balen!  :-[

Naar dr Westerhuis gebeld voor advies en die snapte ook niet dat terry zooooo gevoelig is. Ik krijg nu een kuurtje Metrazol opgestuurd voor 14 dagen en meteen weer terug op eend&rijst. Over 4 weken moet ik weer bellen.

Smiddags (na de venkelthee) knapte hij al een heel eind op en wilde toen wel eten. Daarna heeft hij gelukkig geen last meer gehad.

Dat een hond zo kan reageren op de kleinste verandering in eten...  :'(
Nou, stel dat Terry niet tegen kip kan: dan kun je inderdaad zo'n heftige reactie verwachten. Helaas.... Het kan toeval zijn hoor, maar ik denk van niet. Je zou over een paar weken natuurlijk wel weer een ander vleessoort kunnen proberen want misschien kan Terry alleen niet tegen kip.
Door Kuszco
#741469
Ja, maar je kunt hem toch ook op eend-rijst laten staan. Lotje krijgt dat nu een jaar. Er zijn honden die daar altijd op blijven staan.
Bij Lotje is ook alles wat anders is als eend funest.
Door Eeffie
#741824
Lizzy schreef: Nou, stel dat Terry niet tegen kip kan: dan kun je inderdaad zo'n heftige reactie verwachten. Helaas.... Het kan toeval zijn hoor, maar ik denk van niet. Je zou over een paar weken natuurlijk wel weer een ander vleessoort kunnen proberen want misschien kan Terry alleen niet tegen kip.
Het wordt nog mooier...... Terry heeft aan de binnenkant van z'n poten, borst en oksel allemaal bulten gekregen. Misschien toch een allergische reactie?? Maarrrrr hij is ook in het water geweest. Nu weet ik dus niet waar dit vandaan komt. Ik zal ff een nieuwe topic openen met een foto. Misschien herkent iemand het.
Kuszco schreef: Ja, maar je kunt hem toch ook op eend-rijst laten staan. Lotje krijgt dat nu een jaar. Er zijn honden die daar altijd op blijven staan.
Bij Lotje is ook alles wat anders is als eend funest.
Ik heb ook begrepen dat als het met een allergie te maken heft dat een hond dan zelfs allergisch kan worden voor eend&rijst, dus vandaar dat ik een andere smaak heb geprobeerd. Het kan ook nog steeds de spastische darm zijn..... Voorlopig houd ik hem weer op eend&rijst tot de boel weer rustig is.
Laatst gewijzigd door Eeffie op vr 13 apr 2007, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#741868
Ja,dat klopt.Dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar ik heb nu even geen ander alternatief. Ik hoop dat als alles wat rustiger is ik misschien weer eens wat anders kan proberen.
Door Eeffie
#741875
Ja en wat is lang??? Een paar maanden, een jaar, 5 jaar?? Terry doet het ook heel goed op de eend&rijst en ik had dit echt niet verwacht. Eerst maar weer even rust in z'n lijf en dan zien we wel weer verder.  ;)
Door ~Joke~
#742474
Als jouw hond gevoelig voor granen is kun je beter geen CB kip/rijst geven. Er worden kippennekken en kippenmaagjes in verwerkt. Spike kreeg de dag dat hij CB kip kreeg twee epileptiforme krampaanvallen[hij is overgevoelig voor granen]
Door Eeffie
#742555
Joke Miedema schreef: Als jouw hond gevoelig voor granen is kun je beter geen CB kip/rijst geven. Er worden kippennekken en kippenmaagjes in verwerkt. Spike kreeg de dag dat hij CB kip kreeg twee epileptiforme krampaanvallen[hij is overgevoelig voor granen]
Het probleem is alleen dat we nog niet weten wat het nou is.
Is hij gevoelig voor kip, voor granen of is het echt die spastische darm????  :D
Nu eet hij weer een paar dagen eend&rijst en er is niks aan de hand!
Door Lizzy
#742560
Eeffie schreef: Het probleem is alleen dat we nog niet weten wat het nou is.
Is hij gevoelig voor kip, voor granen of is het echt die spastische darm????  :D
Nu eet hij weer een paar dagen eend&rijst en er is niks aan de hand!

Maar hoezo granen? In kip & rijst zit toch hetzelfde, qua graan, als in eend & rijst? De spastische darmen zullen er wel zijn, denk ik. Maar dat zal mogelijk door een bepaald voedingsmiddel waar Terry niet tegen kan misschien extra getriggerd worden?
Door ~Joke~
#742934
In de cb kip zitten kippennekken en kippenmaagjes verwekt, die kunnen granen en/of graanresten bevatten. Een graangevoelige hond kan daar op reageren. De cb eend bevat geen maagjes en geen nekken en gaat daardoor bij een graangevoelige hond wel vaak goed.
Door Eeffie
#743031
Ik denk zelf dat iedere verandering qua eten bij hem opspeelt. Wat ik hem ook geef. In het begin van KVV hadden we hem op verschillende smaken Bibi staan en dat ging ook fout.
Maar ik zal het idee van de granen in m'n achterhoofd houden. Het wordt wel lastig met uitproberen, want in bijna alle varianten van Carnibest zit kip verwerkt.
Door Eeffie
#743708
Toevallig heb ik het er met mijn Carnibest leverancier over gehad en die heeft me een lijst gegeven met de ingredienten van alle smaken.
Bij de smaken: natuurvoer, lam&rijst, aktief en uiteraard kip&rijst wordt overal vermeld dat er vers kippenvlees in wordt gebruikt....

Zou dat verse kippenvlees dan die gemalen karkassen zijn??

Alleen de smaken: eend&rijst en light bevatten volgens het lijstje geen kip.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door