Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#74178
De laatste tijd ben ik met Spike's eten aan het experimenteren geweest. Ik ben begonnen met de eend/rijst van Carnibest. Dit ging goed (geen toename van aanvallen) Begin maart ben ik begonnen de eend met andere vleessoorten van carnibest af te wisselen Ook rundvlees!!! Ook dit ging/gaat goed. Bij mij is nu het vermoeden ontstaan dat we met een gluten allergie te maken hebben. Ik heb eens op het internet gezocht. Bij de menselijke glutenallergie kwam ik verschijnselen van darm en buikklachten, tot krampen en epileptie- achtige aanvallen tegen. Mijn vriendin heeft ook een krampende Border Terrier die na het eten van brood erge bloeddiarree heeft en allergische huid/oorreakties vertoont. De update van dit alles staat op de site Spike's Disease, knop voeding. [link staat hieronder]
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74181
Het zou geweldig zijn als Spike en andere borders die spikes diseas hebben er op deze manier vanaf zouden kunnen komen.Het ziet er in iedergeval heel hoopvol uit.
Misschien is de sleutel gevonden met de gluten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#74185
Zou heel goed kunnen. Ik heb ook de ervaring dat sommige honden met epilepsie goed reageren op een koolhydraatvrij dieet. Zoals bij mensen het Atkinsdieet.
Door ~Joke~
#74296
sylvia schreef: Het zou geweldig zijn als Spike en andere borders die spikes diseas hebben er op deze manier vanaf zouden kunnen komen.Het ziet er in iedergeval heel hoopvol uit.
Misschien is de sleutel gevonden met de gluten.
Ik hoop het, het zou ook verklaren waarom dit krampen ook bij andere rassen voorkomt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74298
harns49 schreef:
Ik hoop het, het zou ook verklaren waarom dit krampen ook bij andere rassen voorkomt!
Ja inderdaad dan zou het dus eigenlijk om een allergie gaan,of hoe je het ook kan zien een brokkenziekte :-\
Door ~Joke~
#74299
Hitam schreef: Zou heel goed kunnen. Ik heb ook de ervaring dat sommige honden met epilepsie goed reageren op een koolhydraatvrij dieet. Zoals bij mensen het Atkinsdieet.
We hebben tot nu toe altijd gedacht dat dierlijk eiwit de trigger was. Het was echter wel opvallend dat de meeste honden minder aanvallen kregen als ze op een voer met rijst of tapioca werden gezet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door