Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#741268
spyros legacy schreef: kvv en barf is hier echt nog in het begin stadium (wat ik ervaar).  Er word belachelijk veel reclame gemaakt over brok en voor de meeste mensen is dat ook het makkelijkst hé, bekertje volscheppen, in de bak en klaar.
Zelfs mijn wederhelft krijg ik niet overtuigd.  Hij heeft zelf ook 3 honden, en hij kiest resoluut voor brok.  Geen haar op zijn hoofd dat denkt om aan de barf te gaan.  Hij vind dat vies en veel bijkomend werk.  Nou ja, ik laat hem in zijn "wijsheid".  Wij hebben beiden een pup uit hetzelfde nest, en hij moet toegeven dat die pup van mij er toch beter uitziet.  Maar zo koppig als manlief kan zijn, doet hem dat nog niet overschakelen.  Ach ja, ooit draait hij wel bij :-\

Lijkt me gezellig bij jullie rondom etenstijd :-X

Maar even over de brok met pups. Wanneer de nieuwe eigenaar brok wil voeren is dat zijn zaak. IK geef mijn pups om die reden geen brok te eten. En watvoor problemen wil je voorkomen......eten doen ze het waarschijnijk toch met lange tanden, doen ze ook als jij ze al een paar brokken gegeven hebt en als jij merk A voert en de pupkoper pakt merk B dan heb je net zo goed kans op problemen. Brokproblemen voorkom je er dus niet mee, speen je helemaal af op barf dan kun je jezelf in ieder geval recht aan blijven kijken, jij het je best gedaan om ze een zo goed mogelije start te geven, de rest is aan hun.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#741269
Ik zou in elk geval nooit brok gaan voeren.
Ik zou de Belgische brok zo ie zo vervangen door Belgische DUCK.Dan hebben ze in elk geval vers
Door kaszi
#741333
Zelf verwacht ik (Kaszi) in een 12 tal daagjes puppen.  De puppen worden bij mij grootgebracht op barf en de laatste weken krijgen ze ook KVV bij (Energique, Carnibest en Duck)  Allemaal verkrijgbaar in België.  Dan kunnen de pupkopers zelf verder vers blijven voeren. Hebben ze keuze uit Barf of KVV.  1 gaat al zeker Barf voeren, de rest moet ik nog overtuigen.  Maar KVV hoeft niet echt moeilijk te zijn aangezien ik dacht Energique ook aan huis leverbaar is.  De eerste week, 1.5 week zal ik Kaszi wel gemalen bot moeten geven, aangezien ze zelfs niet voor voer! haar werpkist zal verlaten en ik het echt niet zie zitten om die botten in de werpkist te leggen.
Veel succes!
Door crutz
#741770
ze is dus al overgezet, geweldig,

maar zou ze ook niet aan brok wennen,
was het bij mn eerste nest ook wel van plan, maar niet gedaan en de pupkopers gewoon per pup 6 kilo kvv meegegeven, een aantal staan nog op vers en een aantal op brok

van t laatste nest is het merendeel op vers (zelfsamenstellen) gebleven alleen 2 op brok over en dat is zonder problemen gegaan....gewoon gelijk over....had wel voor een x aantal dagen pens en kippenekken en kvv meegegeven (rond de 6 kilo totaal)
Door Eef+Stippels
#741771
*Natasja* schreef: Ik vind dat als je als fokker de toekomstige pupkopers wilt overtuigen van het belang van vers voer, je dit beter kunt doen door alléén vers te voeren aan je pups. Als je naast vers, ook brokken voert, zou ik me als pupkoper afvragen waarom vers zoveel beter is als de fokker zelf ook brokken voert, en eerder geneigd zijn om "gewoon" brokken te voeren aan de pup (bij wijze van spreken dan he, ik weet nu gelukkig beter).

Je kunt de toekomstige eigenaren bijv. voor 2 weken KVV meegeven, zo hebben ze in ieder geval voor de eerste tijd eten in huis en hebben ze nog net wat langer de tijd om zich te oriënteren voor adresjes.

P.S. Ik zou ook de banner van Pro-Plan van je site halen  ;)
Inderdaad!
Door karin2
#744072
kaszi schreef: Zelf verwacht ik (Kaszi) in een 12 tal daagjes puppen.  De puppen worden bij mij grootgebracht op barf en de laatste weken krijgen ze ook KVV bij (Energique, Carnibest en Duck)  Allemaal verkrijgbaar in België.  Dan kunnen de pupkopers zelf verder vers blijven voeren. Hebben ze keuze uit Barf of KVV.  1 gaat al zeker Barf voeren, de rest moet ik nog overtuigen.  Maar KVV hoeft niet echt moeilijk te zijn aangezien ik dacht Energique ook aan huis leverbaar is.  De eerste week, 1.5 week zal ik Kaszi wel gemalen bot moeten geven, aangezien ze zelfs niet voor voer! haar werpkist zal verlaten en ik het echt niet zie zitten om die botten in de werpkist te leggen.
Veel succes!

ff off topic :-[

geweldige moedertjes hé de meeste pon teven ?

wij hadden er ook enkele die je buiten moest dragen om te plassen en te eten  :)
Door kaszi
#744576
ff off topic

geweldige moedertjes hé de meeste pon teven ?

wij hadden er ook enkele die je buiten moest dragen om te plassen en te eten 

idd, die zetten nog geen poot uit de werpkist, laat staan naar buiten gaan!  Eten moet naast hen worden neergezet, anders komen ze er niet aan.  En waag het niet om 1 pupje in je armen te nemen, ze zijn onmiddellijk bij jou om te zien of je er niets 'verkeerd' mee doet.  Geweldig! zo'n goede moedertjes!
Door Ponneke
#744765
Hier hetzelfde met de PONmoeders
Wij moeten haar dwingen of even aanlijnen, ze weigeren de eerste dagen uit de werpkist te komen.
Zijn ze eenmaal buiten en ze hebben zich ontlast.....dan rennen ze terug naar huis om zo snel mogelijk weer bij het kroost te mogen.
water moet ik snachts ook aanbieden.....en telkens wordt de bak leeg gedronken.
Door *Ilse
#745259
*Natasja* schreef: Ik vind dat als je als fokker de toekomstige pupkopers wilt overtuigen van het belang van vers voer, je dit beter kunt doen door alléén vers te voeren aan je pups. Als je naast vers, ook brokken voert, zou ik me als pupkoper afvragen waarom vers zoveel beter is als de fokker zelf ook brokken voert, en eerder geneigd zijn om "gewoon" brokken te voeren aan de pup (bij wijze van spreken dan he, ik weet nu gelukkig beter).

Je kunt de toekomstige eigenaren bijv. voor 2 weken KVV meegeven, zo hebben ze in ieder geval voor de eerste tijd eten in huis en hebben ze nog net wat langer de tijd om zich te oriënteren voor adresjes.

P.S. Ik zou ook de banner van Pro-Plan van je site halen  ;)
Ja dat wou ik ook al zeggen!!! ;)
Door spyros legacy
#745267
Ben vollop bezig aan de nieuwe site.  Ik hoop ze volledig af te hebben wanneer de pups geboren worden.  Webadres blijft wel hetzelfde.

EN ik heb de banner van pro plan er al afgehaald  Goed hé :D

Nu nog hopen dat ik de meeste mensen aangehaald krijg voor barf of tenminste al voor KVV.
Gekke is dat Kris hier ergens toch stillaan een beetje begint bij te draaien, al geeft ie het zelf niet toe, en wil hij eigenlijk niet echt luisteren.  Zijn 3 honden krijgen nu al duck op hun brokken erbij.  Hij vind het zielig dat mijn honden lekker kunnen kauwen en "vechten" om hun vlees naar binnen te krijgen en dat ze lekker lang aan hun maaltijd bezig zijn, en die van hem maar enkel "droge" brokken krijgen.
MAAR nu krijg ik weer niet aan zijn verstand dat kvv met brokken mengen weinig nut heeft.  Maar ja, we zijn al een half stapje korter, das toch ook al een begin ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door