Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tiny
#741627
Ik ben met onze kater naar de DA geweest voor zijn entingen (wegens pension). Vorige maand ontdekte ik dat Tijger hele vieze zwarte oren had. Gelijk een middel gehaald tegen oormijt. De oren zijn al een stuk schoner. (Onze hond Rosco begon ook te klapperen met zijn oren dus die ook maar gelijk behandeld). Maar volgens de DA was het geen mijt maar oorsmeer. Waarop ik zei, zoveel.... Ja, dat schijnt normaal te zijn voor wat oudere katten. (Tijger is bijna 10 jaar). Ik vertelde hem dat ik Tijger behandeld heb voor oormijt. Nou ja, zei die toen, dat moet je dan nog maar een keer herhalen. VOor de zekerheid... >:(
Door Eef+Stippels
#741629
Wat een vreemde reactie van die dierenarts. Eerst zegt dat het geen mijt is en daarna moet je er toch maar voor de zekerheid vanuit gaan dat het wel mijt is  ::)
Door Mieuw
#741666
Hrmm... Ik krijg sowieso geen spul tegen oormijt mee, daarvoor willen ze eerst zelf de oren goed nagekeken hebben. Ik heb begrepen dat als je het te vaak/niet goed doet, de oormijt er resistent tegen word en je het daarna helemaal niet meer normaal weg krijgt.
Ik heb wel spul in huis tegen oorsmeer en dat kan ik zo gebruiken. Is overigens wel een goeie controle, want als ik dat doe en de oren vies blijven, weet ik dus al dat het hoogstwaarschijnlijk oormijt is.
Door tiny
#741679
Tja, sinds ik wijzer wordt van de topics op BP vind ik mijn DA steeds vreemder reageren. ::)

ps. de oren werden wel schoner maar nog niet zo mooi brandschoon als ze waren.
Door Loeka
#741705
Mijn oudere katten hebben ook veel meer oorsmeer. Ik dacht ook aan mijt, maar ook mijn da zij dat het vaker voor komt bij ouder dieren. Ik heb spul meegekregen tegen oorsmeer, niet tegen oormijt...

Voordat je het agressievere spul(ben helaas de naam kwijt) geeft moet de da controleren of er een gaatje in het trommelvlies zit. Als dat zo is mag je dat spul absoluut niet geven, omdat het gevaarlijk is als het in de hersenen komt. Dat is bij "gewone" zalf niet het geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door