Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#741564
Mijn honden eten al sinds een jaar vers (Energique). Mijn katten niet..

Mijn persische poes is 2 jaar geleden al eens aan haar gebit geholpen. Helemaal gesaneerd en een paar kiezen getrokken. Destijds was ik nog niet zo into vers. Ik begreep nog niet waar het van kwam...
Inmiddels ben ik wijzer  :D

Helaas heb ik mijn man nooit zover gekregen dat ook de katten vers eten. Die zitten nog altijd aan de RC. Hij gelooft niet in mijn brokken - rotte tanden verhaal  >:(.

Nu is de 2e kat dus aan de beurt. Deze heeft een zwarte hoektand en stinkt ook al uit haar bekkie!
Dus ik meteen tieren; zie je maar weer wat ervan komt, geloof je me nu nog steeds niet! Niet dus..

Maar ok, misschien krijg ik het voor elkaar... Wie weet.

Mag ik gewoon Energique voeren net als aan de honden? Ik wil niet gelijk aan de kuikens en de CB rollen beginnen.. Dan krijg ik het er nooit door. :-X.
Ik meen dat ik dan af en toe wat rood vlees moet geven voor extra taurine?
#742119
Misschien kun je eerst met blikvoer beginnen en dit langzaam maar zeker vervangen door vers (bedoel beetje mengen en dan steeds meer). En wat je man betreft: als het goed is ziet die vanzelf dat je kat er steeds beter gaat uitzien. Ik heb hier een ex-kater lopen van 17 jaar die nog kerngezond is en waarvan je het gebit ook mag bekijken (voelen zou ik niet doen! ) Hij eet dan ook kvv, barf, en in noodgevallen blikvoer. Bevalt prima, wederzijds. Succes!
#742277
Hmm ... eerlijk gezegd snap ik dit niet zo goed. Dit zijn jouw katten? Dan bepaal jij toch wat ze eten? Of zie ik dat verkeerd?

Voor gebitsinspectie mag je man ook hier komen kijken. Die enkele keer dat ik met een van mijn ouwetjes naar de da moet slaan ze altijd weer stijl achterover van de schone gebitten.
#743267
Hm nee dus ;)
Het zijn onze katten. Dus wij bepalen wat ze eten :).

Maar al goed. Ik ga vanmiddag naar de da met haar, dan zullen we zien wat ze met haar gebit willen doen. Ik zal daarna wel nog eens met hem overlegen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door