Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Indy
#741315
De titel zegt het eigenlijk al;
Toen ik Gijs een paar jaar geleden uit het asiel haalde was hij vééls te dik.
Hij is toen afgevallen en was altijd een lekkere stevige kater, maar vorige week viel het me op dat hij wel wat magertjes aan het worden was..nou ja dan wat vaker eten geven..
Net kwam hij bij ons op bed liggen toen ik Zoë aan het voorlezen was en ben eigenlijk wel geschrokken; achter zijn ribben is het helemaal ingevallen :-\ Hij heeft een hangbuikje dus daarom heb ik waarschijnlijk niet gezien dat hij zo snel is afgevallen.
Hij is verder gewoon helemaal zichzelf en maakt absoluut geen zieke indruk.

Hij eet trouwens brokjes en van die kledderige gourmetjes :-X

Zou het zin hebben om te ontwormen of liever maar van de week even naar de da??
Door Femke
#741400
hmmm sowieso zou ik even wat ontlasting wegbrengen voor een onderzoekje op wormen. Als hij om een andere reden ziekjes is en hij krijgt onnodig een wormkuur dan is het alleen maar extra belasting.

Hoe is hij verder? Ontlasting goed, eet hij goed, hoe ziet zijn vacht eruit?

Ik zou het zeker in de gaten houden want een kat wordt niet 'zomaar' mager  :-\
Door Suzan54
#741829
Dit is dierenartsenwerk. Ik ben bang voor nierfalen, de kwaal die na blaasproblemen bij katten helaas op nr. 2 staat (tenzij de kat vers eet).
Door conleeuw
#741854
Suzan54 schreef: Dit is dierenartsenwerk. Ik ben bang voor nierfalen, de kwaal die na blaasproblemen bij katten helaas op nr. 2 staat (tenzij de kat vers eet).
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb ook een kat met nierfalen en HET kenmerk is mager worden. En ook slecht eten, maar dat kwam daarna, toen eht erger werd.
Ik zou linea recta met de kat naar de da gaan, en ook uit alle macht proberen om hem op vers over te zetten.
Door Indy
#741925
Bedankt voor jullie reacties

Ik ga na het weekend meteen naar de da om hem compleet te laten checken.

En vers wil hij echt niet, hij weigert het pertinent, tot mijn grote spijt :'(

Als ik geweest ben, zal ik even laten weten hoe het was.
Door Borke
#742226
Wat vervelend zeg!
Hoe is dat hangbuikje, is dat een bol gevuld buikje, of is het 'slap los vel' waar vroeger een gevuld buikje zat?
Door ***Bianca***
#742331
Houd hem gedurende het weekend wel goed in de smiezen, als het idd de nieren zijn kan het ineens hard achteruit gaan hoor.
Sterkte en hopelijk valt het toch mee.
Door eefje
#742349
onze kat werd ook ineens mager maar die had blaaskanker :'(
hoe oud is de kat(of heb ik eroverheen gelezen?)

heel veel sterkte en ik hoop dat idd ontwormen voldoende zal blijken....

groetjes eefje
Door Wil
#742417
Mijn kat Felix (bijna 13) was altijd een dame met een flinke eetlust maar toen begon ze af te vallen; niet meteen heel veel maar geleidelijk aan.  Na een tijdje viel het ook ineens op dat ze toch wel erg dun was. Raar vonden we dat wel want ze at als een wolf. Toch maar eens naar de Da, die in de eerste instantie ook aan een nierprobleem dacht maar na onderzoek bleken de nieren prima in orde. Na verder onderzoek bleek dat de schildklier te snel werkte. Nu slikt ze daar schildklierremmers voor en ze ziet er weer prachtig uit.

Sterkte met Gijs

Wil
Door Indy
#742440
Sinds ik gister wat info ben gaan zoeken over nierfalen, heb ik helemaal de zenuwen :-\
Ik wilde vandaag eigenlijk naar de da, maar kreeg het niet geregeld, dus maandag ga ik zeker (auto is al geregeld, aangezien de mijne bij de garage staat)

Ik hou `m heel goed in de gaten en mocht er iets veranderen sta ik direct bij de spoedkliniek op de stoep.

@AstridS ; dat hangbuikje is gewoon een slap buikje, zoals hij altijd al had.

@Eefje ; hij is waarschijnlijk een jaar of 10, maar zeker weten doen we het niet aangezien hij op straat gevonden is.

Bedankt allemaal :-*
Door Indy
#743851
Ik ben idd naar de da geweest, maar was daar nogal druk dus had geen tijd meer om voor mijn werk een berichtje te plaaten..sorry

Zijn nieren waren idd niet goed :'(
En nu krijgt hij dus nierbrokjes en over 4 weken moet ik weer terug..tenzij er iets veranderd dan natuurlijk eerder

Ik baal er uiteraard enorm van, maar sinds ik vrijdagavond informatie had gezocht over nierfalen, had ik al zo'n gevoel dat het dat zou zijn..

Wel wil ik de mensen die in dit topic gereageerd hebben heel erg bedanken, dankzij jullie ben ik meteen vandaag naar de da gegaan :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door