Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#735706
Een vriend van mij heeft 2 katten, Pebbels en Simba, gewone htk katten. Na mijn verhalen wilde hij ze graag overzetten op vers, omdat ze daar enorm gek op zijn en omdat hij zelf ook gelooft dat het goed voor ze is. Het probleem doet zich nu voor dat Pebbles er elke keer doodziek van lijkt te worden, vreselijke diarree heeft en helemaal van slag is. Hij heeft het nu 4 x geprobeerd en 4 x hetzelfde resultaat.

Hoe zouden we dit nu aan kunnen pakken, want Simba kan er wel tegen, maar die blijft nu ook noodgedwongen op brokken en blikvoer staan.

Iemand enig idee? Hellup !!
Door *Robin*
#736414
hoe lang heeft hij het geprobeerd? was het dezelfde dag al dat ze diarree kreeg of pas later?
Misschien is het een idee om kvv te proberen en dan heel even in de magnetron te zetten (15 seconden) en als dat goed gaat langzaam de tijd af te bouwen... of met kokend water te overgieten?? (ik roep maar wat hoor...)

Wat jammer zeg!! Wel heel fijn dat ze het allebei lusten ;)
Door 202Spots
#736417
Misschien is het een idee om kvv te proberen en dan heel even in de magnetron te zetten (15 seconden) en als dat goed gaat langzaam de tijd af te bouwen...


Oei....15 seconden is vreselijk lang in de magnetron hoor!! :o
Wanneer je kvv MET bot zo lang verhit,dan is de gemalen bot echt wel gekookt!
Vlees zonder bot kan eventueel wel heel even in de magnetron opgewarmd.

Maar Joss...wat krijgen ze nu te eten dan?
Zit er ook bot bij?
Vlees zonder bot veroorzaakt meestal losse poop...
Gebruikersavatar
Door Joss
#736999
Pebbles heeft de volgende dag last in de vorm van overgeven en diarree. Ze hebben Bibi geprobeerd en ook wel eens wat restjes rauw vlees met elke keer hetzelfde resultaat.

Er zit dus geen bot bij.
Gebruikersavatar
Door Joss
#740510
Dit topic is helaas voor Pebbles niet meer nodig, want hij is gisteren door een auto gegrepen en heeft het niet overleefd  :'( :'(

Maar misschien hebben andere katten er nog baat bij...
i.i.g bedankt voor de reacties...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door